וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הקפסולות טרם אושר, והמשטרה לא צפויה לאכוף אותו בהפגנה בבלפור

19.9.2020 / 21:25

משרדי הבריאות והמשפטים פרסמו הנחיות המגדירות את האופן שבו ניתן יהיה לקיים הפגנות תחת המגבלות, אך אלו לא אושרו בידי השרים והכנסת, והמשטרה לא תאכוף אותן. על פי ההנחיות, יותרו הפגנות בזמן הסגר בקבוצות מצומצמות, תוך שמירת מרחק ביניהן ובין מפגין למפגין

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים בקיסריה ובבלפור/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, משטרת ישראל וסאטוויו, עריכה: שאול אדם

מתווה ההפגנות שפורסם בידי משרדי הבריאות והמשפטים ביחד עם המשטרה טרם אושר בידי השרים והכנסת, והמשטרה לא צפויה לאכוף את תקנותיו בהפגנות המתוכננות מחר (ראשון) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההנחיות שפורסמו, אך טרם תורגמו להוראות מחייבות, המפגינים יתחלקו לקבוצות של 20 אנשים תוך שמירת מרחק בין הקבוצות, וכן ויחוייבו לעטות מסיכות. כמו כן, הוחלט כי מארגני ההפגנות יחוייבו למנות סדרנים שיאכפו את שמירת הכללים.

"בראש ובראשונה, קיימת חובה לכך שכל אדם המשתתף בהפגנה יעטה מסכה כנדרש בחוק, ויעשה מאמץ מיוחד לשמור ולהקפיד ככל הניתן על כללי הריחוק החברתי", נכתב במתווה, כאשר הכוונה היא לשמירה ככל האפשר על מרחק של שני מטרים בין מפגין למפגין.

מחאה נגד השחיתות והכוונה להטיל סגר בגלל התפשטות הקורונה, מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור, ירושלים, 12 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
המשטרה לא תאכוף את התקנות. המחאה בבלפור בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

עיקרי המתווה לקיום הפגנות בסגר

  • חלוקה לקבוצות של 20 איש תוך שמירה על מרחק סביר בין קבוצה לקבוצה
  • חובת עטיית מסיכות
  • שמירה על מרחק של שני מטרים בין מפגין למפגין
  • מינוי סדרנים שיאכפו את כללי הריחוק החברתי

בנוסף, על פי התקנות שאושרו בממשלה יוגבלו התקהלויות בשטח פתוח לעשרים אנשים לכל היותר. ככל שהדבר נוגע להפגנות, מצוין במתווה כי על המפגינים יהיה להתחלק לקבוצות של 20 מפגינים, "ולשמור על מרחק סביר בין כל קבוצה לקבוצה".עוד הוחלט, כי מארגני הפגנות יתבקשו למנות סדרנים שיזכירו למפגינים להקפיד על שמירת הכללים, ויסייעו בחלוקה לקבוצות ושמירת מרחק ביניהן.

שלשום התקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו עיריות בת ים, אור יהודה וקרית שמונה בדרישה להשוות את תנאי ההפגנות לאלו של התפילות. במהלך הדיון אמר השופט ניל הנדל לנציג העותרים, עו"ד אילן בומבך: "בוא נהיה כנים - לא באתם לפה כדי להרחיב את התקנות המתייחסות לתפילות, אלא להשוות את התקנות של ההפגנות. אתה מבקש להשפיע על ההפגנות". הדיון נדחה לבסוף לשבוע הבא לאחר שנציגי המדינה עדכנו על הדיונים שנערכו להגעה למתווה לקיום ההפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully