וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לקראת הסגר: לא עשינו מספיק כהנהגה, סמכתם עלינו ואכזבנו

עודכן לאחרונה: 16.9.2020 / 20:54

בנאום מיוחד שנשא נשיא המדינה לפני אכיפת המגבלות וברקע העלייה בתחלואה, הוא הביע התנצלות בפני הציבור, וביקש לחזק את אמון העם במקבלי ההחלטות. "ברמה האישית אני מבקש את סליחתכם". ריבלין פנה לממשלה: "יש לעשות הכול כדי להשיב את הביטחון האישי"

בווידאו: לקראת הסגר הנשיא ריבלין מודה שההנהגה אכזבה את הציבור/צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע הערב (רביעי) התנצלות בפני הציבור על התנהלות ההנהגה בישראל בזמן משבר הקורונה. בנאום מיוחד שנשא לקראת הסגר שיחל ביום שישי אמר הנשיא כי "לא עשינו מספיק כהנהגה כדי להיות ראויים לתשומת לבכם. סמכתם עלינו ואנחנו אכזבנו. אני מבין את הבלבול והחרדה שרבים שרויים בה ומבקש להתנצל על כך".

עוד אמר הנשיא, כי "ברמה האישית אני מבקש את סליחתכם על התנהלותי בבית הנשיא בסגר של פסח. התנצלתי בעבר ואני עושה זאת שוב היום". לאחר מכן, הוא ביקש להתנצל גם בשם מקבלי ההחלטות. "אני מבקש היום את סליחתכם גם ברמה הלאומית", אמר. "אנו עומדים בפתח שנה חדשה ומתקשים לפנות מקום לחגיגיות. התרגלנו לחיות במדינה שמובילה בכל תחומי החיים ואנו מוצאים את עצמנו במגבלות חמורות על התנועה ובמאבק על שגרת החיים המובנה מאליה".

ריבלין הביע סולידריות עם המשפחות השכולות, שבמסגרת המגבלות, נבצר מהן לבקר את קברי קרוביהן. "קיווינו שהניצחון על הקורונה יהיה מהיר וקיבלתם על עצמכם בהבנה את המגבלות, שילמתם מחירים כבדים ואמיתיים, בתי הכנסת היו סגורים בחג הפסח, המסגדים היו סגורים ברמדאן ועד היום לבי כואב על המשפצות השכולות שלא עלו לקברי יקיריהן ביום העצמאות", אמר. זאת, "מתוך אמון שהמדינה ומוסדותיה יחלצו אותנו במהרה מהמשבר. מקבלי ההחלטות חייבים לפעול אך ורק בשבילכם כדי להציל חיים ולחלץ את הכלכלה והחברה".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך פגישתו עם שר התקשורת יועז הנדל 11 באוגוסט 2020. מארק ניימן, לע"מ, אתר רשמי
"מקבלי ההחלטות חייבים לפעול אך ורק בשבילכם". ריבלין, הערב/אתר רשמי, מארק ניימן, לע"מ

"פגשתי את מי שדואג לכם אזרחי ישראל, ועושה הכל כדי שננצח את המערכה הזו, ואני מבקש מכם - תנו בהם את אמונכם", אמר הנשיא, ופנה "לממשלת ישראל, לראשיה, שריה ויועציה - אמונו של העם הזה יקר מפז. עלינו לעשות הכל כדי להשיב את הביטחון האישי, הרפואי והכלכלי לאזרחי ישראל. זו היא הזדמנות שניה ואנחנו חייבים לנצח, שמא חלילה לא תהיה לנו הזדמנות שלישית".

בנוסף, נשיא המדינה קרא לאזרחים ולפוליטיקאים לעצור את ההשתלחויות המגזריות שיוצרות פילוג בחברה בזמן המשבר. "לצד השמירה על הביטחון האישי שלנו, עלינו לחדול, מההאשמות השבטיות, כאילו יש כאן מגזר ה'אחראי' חלילה להפצת הנגיף", הבהיר. "מדינת ישראל התברכה במגוון אנושי יוצא דופן, שאני מאמין בלב שלם שהוא יתרון עצום".

הוא הוסיף כי "בחזית המאבק בקורונה, אנחנו עומדים ביחד - יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים - בבתי החולים, במוסדות החינוך, בעמותות החסד. יחד, אנחנו לומדים בימים האלה מהי שותפות, מהי ערבות הדדית, מהי תקווה ישראלית. אינכם יכולים לנצח את הקורונה לבד, אבל אף אחד לא ינצח אותה בלעדיכם. אני מאמין בעם הזה, אני מאמין ביכולת שלנו לנצח", סיכם.

בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"נזקוף ראש ונאמין". רחובות בני ברק בעת הסגר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, החליטה הממשלה לקבל את המלצת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ולהקדים את סגירת מערכת החינוך למחר, בעקבות עלייה משמעותית בהדבקה בבתי הספר ובגנים.

במהלך הסגר, שיחל ביום שישי בשעה 14:00 מעבר למרחק של 500 מטרים מהבית, יוטלו שורת מגבלות על תנועה במרחב הציבורי. בין הפעילויות שיובאו לאישור הממשלה והכנסת יהיו גם השתתפות בהלוויות והפגנות. ניתן יהיה לחרוג ממגבלת 500 המטרים על מנת להצטייד במזון, תרופות או מוצרים חיוניים, ולקבל טיפול רפואי, פסיכולוגי או רפואה משלימה.

לפי נתוני משרד הבריאות הבוקר, 5,523 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-166,794. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-55 אלף בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 9.9%.

מספר החולים הפעילים הוא 42,862. בבתי החולים מאושפזים 1,153 חולים, מתוכם 138 מונשמים ו-535 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,141 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully