וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר החיילים שיסייעו באכיפת המגבלות יוכפל; דיונים על פריסת מערך הבדיקות

16.9.2020 / 16:58

שר הביטחון הודיע על תגבור של 500 חיילים נוספים לצורך סיוע לאכיפה לקראת הסגר בשישי. בצבא יקיימו הערכת מצב לפעילות 45 מתחמי הדרייב-אין, שעבודתם הופסקה לאחר שהתברר כי כמות הדגימות שנלקחו גדולה יותר מקיבולת המעבדות. "המטרה - להקל על המעבדות עד שייפתחו חדשות"

בווידאו: גנץ בסיור באשדוד מתייחס לסגר/עריכה: ניר חן

שר הביטחון, בני גנץ, הורה היום (רביעי) על תגבור של 500 חיילים נוספים לצורך סיוע לפעילות המשטרה במהלך ימי הסגר, שיחל ביום שישי ב-14:00. זאת, בהתאם לצרכים שהוצגו על ידי המשטרה האמונה על אכיפת המגבלות. בכך, מספר החיילים שהוקצו למשימה יגיע לאלף, ואלה יצטרפו לאלפי חיילי פיקוד העורף שיפעלו בערים השונות במאמצי קטיעת שרשרת ההדבקה, הבדיקות, חלוקת מזון וההסברה.

גיוס הכוחות מגיע במקביל לסגירה זמנית של מתחמי בדיקות קורונה שהקים פיקוד העורף. המהלך, שמגיע דווקא עם העלייה החדה בתחלואה, התבצע בשל העובדה שכמות הדגימות שנלקחו גדולה יותר מהקיבולת של המעבדות. 45 תחנות הדרייב-אין של צה"ל נסגרו ליומיים, אך במפקדת האלון, האמונה על הסיוע בקטיעת שרשראות ההדבקה, החליטו לקיים הערכת מצב בה ייבחנו אפשרות של פריסת מערך הבדיקות מחדש.

חיילי צה"ל הצטרפו לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ להגביר את האכיפה ברחובות, מודיעין, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בצה"ל יתגברו המשטרה. חייל ושוטרים באכיפת המגבלות/ראובן קסטרו

גורמים ביטחוניים אמרו היום בשיחה עם וואלה! NEWS כי "נוצר צוואר בקבוק בין הרצון לאסוף כמה שיותר דגימות מהציבור, לבין היכולת של המעבדות לבצע בדיקות. 58ֿ אלף דגימות לעומת יכולת בדיקה של 45 אלף ביממה. לכן הוחלט לסגור חלק מהדרייב-אין במוקדים מסוימים ברחבי הארץ. המטרה היא להקל על המעבדות עד שייפתחו את המעבדות החדשות".

מתחמי דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל
45 תחנות ייפרסו מחדש. מתחם בדיקות קורונה של פיקוד העורף/דובר צה"ל

בעקבות ביקורת שנשמעה על ההחלטה לסגור את מוקדי איסוף הדגימות, גורמים ביטחוניים הסבירו כי הערב יקיים מפקד מפקדת אלון של פיקוד העורף, תא"ל ניסן דוידי, הערכת מצב. בישיבה יגישו ראשי מועצות וערים מרחבי הארץ את הדרישות לפתיחת מתחמי דרייב-אין לקורונה, ובמקביל יציגו אנשי הפיקוד ואנשי משרד הבריאות את נתוני התחלואה בארץ, תוך מתן דגש באזורים בעלי תחלואה גבוהה ואלו שיש בהם עליית תחלואה באופן מתמיד.

"בהתאם לנתונים והערכות יחליט תא"ל דוידי על הצבת מתחמי הדרייב-אין לאיסוף קורונה", הסביר אחד הגורמים והוסיף, "בגדול, אין ראש עיר שלא רוצה אצלו מוקדי איסוף דגימות. מצד שני, אי אפשר להעמיס על המעבדות. הן לא עומדות בקצב. בעוד שבועיים יתחילו שתי המעבדות החדשות לעבוד ואז נראה גם עלייה בהיקף מתחמי הבדיקות".

מתחמי דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל
נבחנת פריסה מחדש של מערך הבדיקה. מתחם דרייב-אין לבדיקת קורונה/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על משרד הבריאות בטענה כי שגה בהחלטות שהתקבלו בעניין ריכשת מעבדות לבדיקת קורונה. "היינו כבר צריכים עכשיו לעמוד ברף של מאה אלף בדיקות ביממה, ותהליך ההחלטה על הרכש, וכן רכש מעבדות קורונה היו צריכים להתרחש מזמן. אך כעת כל מה שנשאר לנו הוא לנהל את מערך הדגימות והבדיקות בצורה יעילה ואפקטיבית", אמרו.

עוד אמרו הגורמים כי "כעת ניהול האירוע נמצא באחריות מפקדת אלון, ובשותפות קופות החולים ומד"א. צריך להגיד ביושר שיש אזרחים ורשויות מקומיות שמעמיסות לשווא על המערכים השונים. כרגע המאמץ הוא לגדוע את שרשרת ההדבקה".

מתחמי דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל
עלייה בכמות הנבדקים המגיעים להידגם. מתחם דרייב אין לבדיקות קורונה/דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם אתמול הודעה בה הופיע הנימוק להשהיית מתחמי הבדיקות שבאחריותו למשך יומיים. "המהלך נועד למיקוד בן יומיים במתן תשובות לבדיקות המעבדה שנלקחו עד כה, לאור הביקושים הגבוהים", הסבירו.

"מאז הקמת מפקדת אלון, נרשמה עלייה משמעותית בכמות החוקרים, והודות לשיתוף הפעולה מצד הרשויות המקומיות, האזרחים, מד"א וקופות החולים, עלתה כמות הנבדקים המגיעים להידגם במתחמי הדרייב-אין. בעקבות זאת, עלתה כמות הדגימות היומית לשיא של יותר מ-55 אלף דגימות ביום, עובדה שגרמה לעומס על המעבדות בכל הארץ, אשר קיבולתן המרבית, נכון להיום, עומדת על כ-50 אלף בדיקות ליום בכלל המעבדות", נכתב.

בשל כך, אמרו בצה"ל, הפסקת הבדיקות הזמנית במתחמי הדרייב-אין "נועדה אפוא להקל על המעבדות ולאפשר להן ולקופות החולים להחזיר את תוצאות הבדיקות בתוך זמן קצר, במטרה לסייע במאמץ הלאומי לקטיעת שרשרת ההדבקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully