וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בארה"ב פתח בחקירת הספר של בולטון על טראמפ

לפי וול סטריט ג'ורנל, נשלחו זימונים לסוכן של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ולמוציאים לאור של הספר. זאת בחשד שהוא כולל מידע מסווג. בולטון עצמו לא קיבל זימון בשלב זה. בין היתר, בולטון טען בספרו כי טראמפ ביקש מנשיא סין עזרה בבחירות

משרד המשפטים של ארצות הברית פתח בחקירה פלילית שבה ייבדק אם היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון הכניס מידע מסווג בספרו על הנשיא דונלד טראמפ - כך דווח אתמול (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל.

דוברת משרד המשפטים סירבה להגיב, וכך גם ההוצאה של הספר, "סיימון ושוסטר". צ'רלס קופר, עורך דינו של בולטון, אמר כתב במייל לסוכנות הידיעות רויטרס: "אנחנו מודעים לדיווחים שלפיהם ניתנו זימונים לחבר מושבעים גדול המבקשים מידע הנוגע לפרסום ספרו האחרון של השגריר בולטון".

לדבריו, "השגריר בולטון דוחה בתוקף כל טענה שהוא פעל בצורה לא ראויה, על אחת כמה וכמה פלילית, בכל הנוגע לפרסום ספרו, והוא ישתף פעולה באופן מלא, כפי שעשה לאורך כל הדרך, עם כל בחינה רשמית של התנהלותו".

חשיפה נוספת מספר הזיכרונות של ג'ון בולטון: היועץ לביטחון לאומי 
לשעבר הזהיר כי טראמפ מעניק טובות למנהיגיהן של סין ורוסיה. רויטרס
בדרך לקרב משפטי. בולטון בישיבת ממשל עם טראמפ/רויטרס

על פי הדיווח, תובעים פדרלים שלחו ביום שני זימונים לסוכן הספרותי של בולטון, ולהוצאה לאור, שפרסמה את הספר "החדר שבו זה קרה: זיכרונות מהבית הלבן". התובעים, לפי הדיווח, דורשים את כל ההתקשרויות עם בולטון. היועץ לביטחון לאומי לשעבר לא זומן.

ממשל טראמפ ביקש בעבר מבית משפט למנוע את פרסום הספר. משרד המשפטים טען כי הספר מכיל מידע מסווג העלול לאיים על ביטחון המדינה. הנשיא אמר בזמנו כי הוא רוצה לראות את יועצו לשעבר עומד לדין, ותיאר אותו כ"חסר יכולת לחלוטין" ו"שקרן". בין היתר, בולטון טען בספרו כי טראמפ ביקש מנשיא סין עזרה בבחירות לנשיאות.

הדיפלומט הוותיק, שלו עמדות נציות במדיניות החוץ, עזב את הבית הלבן בספטמבר שעבר. על פי קטעים מספרו, הנשיא פעל בניגוד לחוק לטובת צרכיו הפוליטיים. לפי בולטון, טראמפ הביע גם נכונות להפסיק חקירות פליליות על מנת לרצות דיקטטורים שהוא מחבב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully