וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציון מאה שנה למותו: נכדו של נשיא ארה"ב עתר להוצאת שרידיו מהקבר

נכדו של וורן הרדינג, צאצא של רומן מחוץ לנישואים, דרש להעניק "תוקף מדעי" לקשר ביניהם, מחשש שמשפחתו לא תקבל את הכבוד הראוי לה במוזיאון שיוקם לזכרו. קרובי משפחה אחרים טענו שהם הסכימו לקבל כבר את תוצאות הבדיקה הקודמת שנערכה: "הכרה פומבית ורחבה לא מספיקה לו"

בווידאו: בית המשפט בארה"ב ביטל את עונש המוות של המפגע ממרתון בוסטון ב-2013/צילום: רויטרס

נכדו של נשיא ארצות הברית לשעבר וורן הרדינג, הגיש עתירה להוצאת שרידיו מהקבר, על מנת לוודא שהם אכן קרובי משפחה. הנכד, ג'יימס בלייסינג, אמר בבית המשפט כי הוא רוצה להעניק למורשת שלו "תוקף מדעי". אולם קרובי משפחה אחרים התנגדו לבקשה, שהוגשה בחודש מאי.

לטענתם, הם הסכימו לקבל ממצאי DNA המראים כי אמו של בלייסינג, אליזבת אן בלייסינג, הייתה בתו של הרדינג ונאן בריטון. להרדינג, הנשיא ה-29 של ארצות הברית, היה רומן מחוץ לנישואים עם בריטון לפני ובמהלך כהונתו, בין 1921 ל-1923. הרומן הוצא לאור רק לאחר מותו של הרדינג מהתקף לב בזמן שכיהן כנשיא.

בריטון חשפה את מערכת היחסים בספרה מ-1927, "בתו של הנשיא", אך מעולם לא ביקשה הוכחת DNA שתאשר את היותו של הרדינג אביו של הילדה. להרדינג לא היו ילדים אחרים.

נשיא ארצות הברית לשעבר וורן הרדינג. AP
"ההכרה בקשר לא מספיקה לו". הנשיא לשעבר הרדינג/AP

ב-2015, בחינה גנטית אישרה התאמה בין ה-DNA של בלייסינג ושל שני צאצאים אחרים של הרדינג. הקשר הביולוגי של בלייסינג להרדינג הוכרז רשמית על ידי AncestryDNA, חטיבה ב-Ancestry.com.

על אף הממצאים, השאלה צפה מחדש לקראת ציון מאה שנים לבחירתו של הרדינג לנשיא. התורמים למורשתו של הרדינג מתכוננים לחגוג את המאורע בשיפוץ מתחם הקבר וחניכת מרכז נשיאותי חדש במריון, העיר הסמוכה לאוהיו סיטי בה נולד ב-1865.

אלא שבלייסינג טוען כי הוא ואמו לא קיבלו את ההכרה לה הם ראויים במוזיאון החדש. "עשיתי את המבחן ופרסמנו אותו ב-2015. עכשיו 2020 ואף אחד לא שאל אותי שום דבר", אמר. לדבריו, מגיע לו "שהסיפור שלו, של אמו ושל סבתו יכללו במקומות הקדושים ובמוזיאונים בעיר הזו". הוא הוסיף כי הוא מקווה לשנות זאת בכך שיסופקו הוכחות DNA נוספות המראות קשר ביולוגי להרדינג.

עוד בוואלה!

מאה שנה לתיקון ההיסטורי: חנינה לחלוצת זכות ההצבעה לנשים בארה"ב

לכתבה המלאה
נאן בריטון ובתה. AP
מעולם לא ביקשה הוכחות. נאן בריטון ובתה אליזבת בלייסינג/AP

התביעה של בלייסינג להוצאת שרידיו של הרדינג מהאנדרטה הנשיאותית במריון נתקלה בהתנגדות מצד חלקים אחרים במשפחה. "לצערנו, הכרה פומבית ורחבה מטעם הצאצאים, היסטוריונים וכותבי הביוגרפיות (ובלייסינג עצמו) שבלייסינג הוא נכדו של הנשיא הרדינג לא מספיקה לו", קרובי משפחה אמרו בבית המשפט.

"הקשר ההיסטורי של אוהיו", שמנהלים את ביתו וקברו של הרדינג, אמרו כי הם לא לוקחים צד במחלוקת המשפחתית. עם זאת, הם ביקשו מבית המשפט לשקול כמה נושאים לפני שהם פוגמים בארון הקבורה הסגור של הרדינג. העמותה הבהירה כי היא קיבלה את תוצאות בדיקת ה-DNA מ-2015 כעובדה, ושהיא מתכננת לכלול במוזיאון החדש מתחם שיוקדש לבריטון ולבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully