וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בעפולה: בת 3 אותרה בדירה לצד גופת אמה - שלושה ימים לאחר מותה

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 18:40

הילדה אותרה בדירה לאחר שלא הגיעה לגן במשך מספר ימים ונמצאה בדירה שבה היתה גופת אמה, כשהיא בהלם וללא בגדים. נסיבות המוות בחקירת המשטרה. מדובר באם חד-הורית שבעלה מת ממחלה לפני כ-10 חודשים. "כרגע היא נמצאת במקום מוגן ובטוח", הבהירו בעירייה

בווידאו: ילדה בת 4 נהרגה כנראה מירי תועה בראשה במזרח ירושלים/מערכת וואלה! NEWS

ילדה בת 3 שהתה במשך כל סוף השבוע בדירה בעפולה, לצד גופת אמה, שמתה ככל הנראה ביום שישי. נסיבות מותה של האם אינן ברורות והמשטרה פתחה היום (ראשון) בחקירת האירוע.

הילדה לא הגיעה לגן הילדים בשישי ובראשון, וחבר משפחה שלא הצליח ליצור קשר עם האם התקשר הבוקר לגן כדי לברר אם היא הגיעה. מאחר וגם היום התשובה היתה שלילית, צוות הגן עדכן את קב"ט מוסדות החינוך של העירייה, שהגיע לדירה פרץ אליה בעזרת כוחות כיבוי ומשטרה, ומצא בתוכה את הילדה ואת גופת האם. מדובר באם חד-הורית שבעלה מת לאחר מחלה לפני כעשרה חודשים.

הילדה אותרה בדירה כשרק תחתונים לגופה ובמצב של הלם. היא נלקחה לבדיקות רפואיות, שם נמצא כי מצבה הגופני טוב. האם ובתה היו בקשר עם שירותי הרווחה וקיבלו תמיכה מאז מחלת האב, שהסתיימה במותו לפני כעשרה חודשים. מאז הילדה שולבה במעון והשתיים זכו לתמיכה וליווי.

הבניין בו התרחשה הטרגדיה של מות האם בעפולה. -, אתר רשמי
הבניין שבו אותרו הילדה וגופת האם/אתר רשמי, -

מנהלת מחלקת הרווחה של העיריה, סיגל בניאס, שלחה למקום שתי עובדות שפגשו את הילדה, וציינה כי קרובי משפחתה שמתגוררים בחו"ל יעודכנו על האסון, ובהתייעצות אתם יימצא לילדה המקום הטוב ביותר עבורה. "כרגע היא נמצאת במקום מוגן ובטוח", הבהירה. לדבריה, גם מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון וראש עירית עפולה, אבי אלקבץ, עודכנו במקרה.

משרד החינוך הביע צער עמוק על האירוע, והוסיף כי "הנושא מצוי בחקירת משטרה. המשרד מלווה את הטיפול בילדה ומעניק לה את כל התמיכה הנדרשת".

חובש בכיר במד"א שאדי מג'דוב סיפר כי "מיד כשנכנסנו יחד עם המשטרה והכיבוי לדירה, הבנו שמדובר בטרגדיה קשה מאוד. האישה הייתה מחוסרת הכרה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה". הוא הוסיף כי "הילדה שהייתה בבית בכתה, ונלקחה מהמקום עלידי חברי המשפחה שהגיעו למקום, כשמצבה הגופני טוב".

עוד בוואלה!

חשד לרצח בכפר כנא: גבר בן 34 נדקר למוות, קרוב משפחתו נעצר

לכתבה המלאה

מהמשטרה נמסר כי הם קיבלו הודעה על בכי של פעוטה מתוך דירה ללא מענה של מבוגר, וכי מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי קרוב משפחה של האם ניסה לאתרה טלפונית כבר מיום שישי אך ללא הצלחה. לאחר שהבין כי בתה של האם לא הגיעה לגן, החליט להגיע לדירה יחד עם בת זוגו.

כשנקשו בדלת שמעו את היללות של הפעוטה ללא מענה של האם, ולכן הזעיקו את כוחות המשטרה. חוקרי מז"פ אספו בזירה ממצאים, והגופה נשלחה לנתיחה במכון המשפטי. בשלב זה לא עולה חשד לפלילים.

תושב עפולה שהוא ואשתו היו בקשר עם המנוחה ובעלה במשך הרבה שנים, סיפר כי "אני הכרתי את בעלה של המנוחה עוד מסוף שנות ה-90. הם נישאו בשנת 2004 ואני ואשתי היינו בקשר טוב איתם. הוא היה במצב בריאוי קשה- עיוור, נכה ומטופל דיאליזה. היו להם חיים מאד קשים, ואחרי שנקלעו לקשיים נאלצו לסגור חנות שהיתה בבעלותם".

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
הילדה אותרה בדירה לאחר שלא הגיעה לגן מזה כמה ימים/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי "אני ואשתי תכננו לנסוע אתה ועם הילדה בשבת למעיין חרוד. רשמתי אותנו ואותם באתר ושלחתי לה קישור להרשמה. ביום שישי התקשרתי להגיד לה שאנחנו רשומים, אבל היא לא ענתה לי. שלחתי לה הודעה וראיתי שמיום חמישי היא לא נכנסה להודעות ווטסאפ. חשבתי שזה בגלל תקלה שהיא אמרה שיש לה בטלפון". הוא המשיך וסיפר כי ניסה להתקשר כמה פעמים נוספות, אך לא קיבל מענה.

"זה לא היה דבר נדיר שהיא לא עונה יום או יומיים לטלפונים, אבל הבוקר התקשרתי לגן לשאול אם הילדה הגיעה וכשהגננת אמרה שלא, כבר נדלקה לי נורה אדומה", הוסיף חברה המשפחה. "הזעקתי משטרה ומיהרתי לדירה שלהן, כשהשוטרים והכבאים פרצו פנימה שמעתי צעקה של הילדה - אז כבר הבנתי שכנראה קרה אסון".

לדבריו, מאז מות הבעל, היו האשה ובתה מאד בודדות. "הן היו לבדן - רק האמא והילדה. האמא גם סבלה מנכות ולא עבדה, ומעט מאוד אנשיפ פגשו אותה מלבדנו", סיפר. "זה אסון נוראי. אני מדמיין מה עבר על הילדה הקטנה במשך שלושה ימים לבד בבית, כשאמא שלה נמצאת מתה בדירה. זו טראומה קשה מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully