וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התלהב: "קים סיפר שהציג את גופת דודו כרות הראש"

12.9.2020 / 13:14

בקטעים נוספים מספרו החדש של בוב וודוורד, מתאר נשיא ארה"ב את יחסיו הקרובים עם הרודן הצפון קוריאני. "הוא אומר לי הכול", התרברב הנשיא, שלדבריו שמע תיאור מפורט על ההוצאה להורג של ג'אנג סונג תאק ב-2013. וממה קים "נעלב מאוד"?

בווידאו: קים ג'ונג און בזירת פגיעת סופת הטייפון/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

קים ג'ונג און הציג בפני בכירים בצפון קוריאה את גופתו כרותת הראש של דודו אחרי שהוצא להורג - כך אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעיתונאי בוב וודוורד, בקטעים נוספים מספרו החדש שיצא לאור השבוע.

ג'אנג סונג תאק, דודו של המנהיג דרך נישואים וגורם בכיר במשטר של אביו, טוהר באשמת בגידה ושחיתות ב-2013. הצעד נתפס כניסיון של קים לבסס את שלטונו ללא רחמים.

"הוא אומר לי הכול. אמר לי הכול", אמר טראמפ לודוורד, מחבר הספר "זעם", בקטעים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, "הוא הרג את דודו והוא שם את הגופה במדרגות", אמר הנשיא, שככל הנראה התייחס למבנה המשמש גורמים בכירים. "הראש היה כרות, על החזה".

בצפון מעולם לא פירטו באופן רשמי כיצד ג'אנג הוצא להורג, אולם לפי דיווחים רבים, נעשה שימוש בירי נ"מ. דבריו של טראמפ, שנועדו להפגין את הקרבה בין שני המנהיגים, כוללים בפעם הראשונה מצד גורם רשמי כלשהו את עריפת ראשו של הדוד.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
"אתה עוד לא מוכן לעשות עסקה, אני חייב לעזוב". טראמפ וקים/רויטרס

טראמפ גם התייחס למשא ומתן הגרעיני התקוע בין הצדדים, למרות שלה מפגשים שקיים עם קים מאז 2018. הנשיא אמר כי הוא דרש מקים לפרק חמישה מתקנים גרעיניים, אך הרודן הצפון קוריאני סירב לוויתורים נוספים.

"אתה עוד לא מוכן לעשות עסקה, אני חייב לעזוב", אמר טראמפ לקים ההמום במהלך הפסגה בווייטנאם בשנה שעברה. למרות הציפיות הגבוהות בשני הצדדים, הנשיא הרפובליקני המשיך להתעקש על כך שהמשטר הקומוניסטי יפרק את כל תכנית הגרעין שלו, גם אחרי הפגישה המפתיעה באזור המפורז בגבול בין הקוריאות כמה חודשים לאחר מכן.

"זה היה כבוד לחצות לשטחה של המדינה שלך", כתב טראמפ לקים במכתב יומיים לאחר המפגש, שבו הפך לנשיא ארצות הברית הראשון שדורך על אדמת קוריאה הצפונית. הוא דחק בקים לחתום על "הסכם גדול" ש"יסיר את הנטל הגרעיני מעליך".

משפטו של ג'אנג סונג תאק, דודו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. דצמבר 2013. רויטרס
פעם ראשונה שנחשף שראשו נכרת. משפטו של ג'אנג סונג תאק/רויטרס

זה אחד מ-25 מכתבים בין שני המנהיגים שנכללים בספרו החדש של וודוורד, חושף פרשת "ווטרגייט" שהפילה את הנשיא ריצ'רד ניקסון בשנות ה-70. קים הרעיף שבחים רבים על טראמפ, שבעבר הצהיר כי השניים "התאהבו".

עם זאת, המנהיג הצפון קוריאני לא הסתיר את רגשותיו, גם כשהיה מאוכזב. "נעלבתי מאוד ואני לא רוצה להסתיר את ההרגשה הזאת ממנך. אני מאוד מאוד פגוע", כתב השליט לטראמפ לאחר תרגיל צבאי בין ארצות הברית וקוריאה הדרומית שהתקיים כמה שבועות אחרי המפגש בגבול. מאז, השניים לא נפגשו שוב, השיחות לא חודשו והיחסים בין פיונגיאנג לסיאול התדרדרו.

טראמפ, חרף כל זה, מתעקש כי היחסים שלו עם קים עדיין טובים. "הוא מחבב אותי. אני מחבב אותו. אנחנו מסתדרים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully