וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ הבינלאומי: איראן הוציאה להורג את אלוף ההיאבקות

נוויד אפקרי בן ה-27 הורשע ברצח מאבטח במהלך הפגנות, אך הוא סיפר בהקלטה שהודלפה מהכלא שהוא עבר עינויים. חרף התחינות, שאליהן הצטרף גם טראמפ, הוא הוצא להורג בתליה. עורך דינו טוען: משפחתו לא קיבלה רשות לפגוש אותו. קריאות לסילוק איראן מתחרויות הספורט

בווידאו: למרות החשש מעלייה בתחלואה, איראן פותחת שוב את בתי הספר/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נוויד אפכארי, אלוף ההיאבקות האיראני שהורשע ברצח במהלך הפגנות נגד המשטר, הוצא להורג בתליה - כך דיווחה היום (שבת) התקשורת הרשמית במדינה. זאת על אף לחץ בינלאומי ומקומי על השלטונות לעצור את ההליך נגד אפכארי בן ה-27, שהורשע בדקירה למוות של איש אבטחה במהלך ההפגנות ב-2018 ובעבירות נוספות.

ראש מחלקת המשפט במחוז פארס שבדרום איראן הודיע כי "משפט התגמול נגד נוויד אפכארי, הרוצח של חסאן טורקמאן, בוצע הבוקר בכלא עדל-עבאד בשיראז". לדבריו, הוא הוצא להורג לאחר "התעקשות של ההורים ושל משפחת הקורבן". עורך דינו של אפכארי האשים את הרשויות בכך שלא אפשרו למשפחתו לבקר את אפכארי לפני ההוצאה להורג, כפי שקובע החוק.

הוועד האולימפי הבינלאומי אמר כי אלו "חדשות עצובות מאוד" ואמר כי מחשבותיו עם משפחתו וחבריו של אפכארי. "זה מצער מאוד שהתחינות של אתלטים מרחבי העולם וכל המאמץ מאחורי הקלעים של הוועד לא השיגו את מטרתם", מסר הוועד בהצהרה רשמית.

איגוד המייצג 85 אלף ספורטאים ברחבי העולם קרא לסלק את איראן מהתחרויות בעולם אם היא תבצע את עונש המוות.

נביד אפקרי, מתאבק איראני שנגזר עליו עונש מוות בגין הרג מאבטח בהפגנות נגד המשטר בשיראז. 05 בספטמבר 2020. טוויטר, אתר רשמי
גם אחיו נעצרו ונשלחו לעונשי מאסר כבדים. אפכארי/אתר רשמי, טוויטר

דמויות בינלאומיות בתחום ההיאבקות ופעילים פוליטיים קראו לחוס על חייו של אפכארי, ובהם גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "אעריך מאוד אם תוכלו להציל את חייו של הגבר הצעיר הזה, ולא תוציאו אותו להורג", צייץ בשבוע שעבר. היאבקות היא ספורט פופולרי באיראן.

לפי פעילי זכויות אדם באיראן, על שני אחיו של המתאבק, נגזרו 54 ו-27 שנות מאסר בגין אותו המקרה. אמם סיפרה כי בניה אולצו להעיד אחד נגד השני. עורך דינם של האחים, חסן יונסי, מסר כי בניגוד לדיווחי החדשות במדינה, רגע הריגת המאבטח לא תועד בוידאו. הוא הוסיף כי הצילומים ששימשו כראיה בתיק נלקחו כשעה לפני התרחשות האירוע.

בשבוע שעבר שודרה הודאה לכאורה של אפכארי ברצח, אך בהדלפת קלטת שמע מהכלא שבו הוא הוחזק, אפכארי אמר שהוא עבר עינויים. הרשויות באיראן הכחישו את הטענות לעינויים ובחודש שעבר דחה בית המשפט העליון של איראן בקשה לבחינה מחדש של התיק.

ב-2018 פרצו הפגנות רבות ברחבי איראן במחאה על המצוקה כלכלית והדיכוי הפוליטי במדינה. ההפגנות היו הנרחבות ביותר שידעה הרפובליקה האסלאמית מאז המחאה ב-2009 נגד תוצאות הבחירות לנשיאות, ואלו שבו לפקוד את רחובות איראן בנובמבר אשתקד והיו הקטלניות ביותר מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. המשטר האשים "בריונים" הקשורים לגולים איראנים ולאויביה של איראן, ארצות הברית וישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully