וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העביר מידע על סולימאני: איראן הוציאה להורג "מרגל" של המוסד וה-CIA

20.7.2020 / 8:49

מחמוד מוסאווי-מג'ד הורשע בריגול לטובת ארה"ב וישראל אחרי מפקד כוח קודס לשעבר, אך הוא נעצר ב-2018 ולכן לא היה קשור לחיסולו מוקדם יותר השנה. הוצאתו להורג מגיעה אחרי שהרשויות הקפיאו את אלו של שלושה מפגינים, על רקע מחאה גדולה

.

(בווידאו: נסראללה מספר על שיחותיו עם סולימאני)

איראן הוציאה היום (שני) להורג אזרח איראני שהורשע בריגול עבור ארצות הברית ועבור ישראל - כך דיווחה התקשורת הרשמית במדינה. מחמוד מוסאווי-מג'ד הורשע בריגול לטובת ה-CIA והמוסד אחרי מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני, אך הוא נעצר ב-2018 ולכן לא היה קשור לחיסולו על ידי ארצות הברית מוקדם יותר השנה.

דובר מערכת המשפט, רולאמחוסיין אסמאעילי, אמר בחודש שעבר כי "הוא העביר מידע לשירותי הביון הישראליים והאמריקניים על הכוחות המזוינים של איראן, במיוחד על משמרות המהפכה". חיסולו של סולימאני בינואר על ידי מל"ט אמריקני בבגדאד כמעט שהוביל למלחמה בין המדינות, אחרי שאיראן שיגרה טילים בליסטיים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק.

מחאה באיסטנבול נגד הרגיתו של מפקד כוח קוס האיראני קאסם סולימאני 5 בינואר 2020. רויטרס
הפגנות באיסטנבול נגד חיסולו של סולימאני, ינואר/רויטרס

הוצאתו להורג מגיעה יממה אחרי שהרשויות הקפיאו את אלו של שלושה מפגינים ממחאת נובמבר, על רקע זעם ציבורי גדול. מיליוני איראנים מחו ברשתות החברתיות נגד העונש שהוטל על השלושה, ובית המשפט העליון הסכים לערוך להם משפט חדש.

מספר ההוצאות להורג באיראן הוא השני בגובהו בעולם אחרי סין. למרות התפרצות מגיפת הקורונה במדינה, שהיא הקשה ביותר במזרח התיכון וגבתה יותר מ-13 אלף קורבנות והעמיקה את המשבר הכלכלי, הרשויות לא חדלו מהטלת עונש מוות ומהוצאות להורג. בשבוע שעבר הוצא להורג גורם לשעבר במשרד ההגנה, שהורשע במכירת סודות ל-CIA, וכן שני כורדים שהורשעו בביצוע פיגוע לפני עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully