וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: "הטיפול בקורונה - כישלון חרוץ, מעיד על היעדר אסטרטגיה"

הרמטכ"ל לשעבר מתח ביקורת על טיפול הממשלה במשבר ולטענתו אין מדובר רק באיום בריאותי: "המגיפה נוגעת בכל מרכיבי הביטחון של ישראל". איזנקוט תקף את נתניהו, ואמר: "יש הבדל בין ביקורת להשתלחות ורצון להרס המערכות המשפטיות והמשטרתיות"

בווידאו: היערכות לעוצר לילי ביישובים אדומים/צילום: יניר יגנה, עריכה: ניר חן

הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על טיפול הממשלה במגיפת הקורונה, נוכח העלייה בנדבקים ביממה האחרונה. "יש הבוקר 4,000 נדבקים, זה מעיד על כישלון חרוץ בטיפול והיעדר אסטרטגיה", אמר איזנקוט. "הדרך להתמודד עם אירוע כזה זה להיות שקוף כלפי הציבור ולתת תקווה", הוסיף.

בדברים שאמר בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, הסביר הרמטכ"ל לשעבר כי המאבק בקורונה הוא אינו אירוע בריאותי בלבד, אלא נוגע לתוחמים נוספים ובהם הביטחון הלאומי. "האירוע הוא לא איום בריאותי, אלא מגיפה שנוגעת בכלל מרכיבי הביטחון הלאומי של ישראל. יש משבר עמוק שצריך להתעשת ממנו, ולטפל בו בצורה יותר מקצועית", אמר איזנקוט.

"כשנותנים הנחיות לסגר וריחוק חברתי, והציבור מאבד אמון - זו הפגיעה הגדולה ביותר. זה שילוב של היעדר אסטרטגיה, מסרים ברורים ומנהיגות שמעוררת השראה בשעה קשה. צריך לומר לציבור את האמת. תפקידה של הנהגה הוא לספק תקווה וחזון", הוסיף.

גדי איזנקוט. פלאש 90, פלאש 90
"כשהציבור מאבד אמון - זו הפגיעה הגדולה ביותר". איזנקוט/פלאש 90, פלאש 90

לדברי הרמטכ"ל לשעבר, "משבר הקורונה הוא משבר עמוק שצריך להתעשת ממנו ולטפל בזה בצורה הרבה יותר מקצועית".

איזנקוט התייחס לתקיפות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ופוליטיקאים מהימין כלפי הרשויות במדינה, ואמר: "אפשר למתוח ביקורת על כל הגופים במדינת ישראל, אפשר למתוח ביקורת על מערכת המשפט והמשטרה ועל צה"ל, אבל יש הבדל בין זה לבין השתלחות ורצון להרס המערכות המשפטיות והמשטרתיות".

דבריו בנוגע להשתלחות במערכות מגיעים לאחר מתקפות שנשמעו אמש מצד ראש הממשלה וח"כים בליכוד במהלך ישיבת סיעה. בפתח הישיבה ראש הממשלה תקף את התנהלות הפרקליטות בחקירות נגד המשטרה, ודרש לחקור אותה. בנוסף, הוא מתח ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וטען כי הוא לא יחקור את הנושא. "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה, אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה, אין דרך לטייח את זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully