וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמלצת משרד המשפטים: רשות הטבע והגנים הקפיאה תכנית לרחצה נפרדת

9.9.2020 / 22:06

ברשות החליטו לוותר על הפיילוט שאמור היה להיבחן במהלך החודש, וידונו בנושא יחד עם משרד המשפטים. לפי התכנון, התכוונה הרשות לאפשר רחצה נפרדת בין גברים לנשים בשתי בריכות שכשוך בשמורה, במשך ארבע פעמים בשבוע לשלוש שעות וחצי בכל פעם

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

רשות הטבע והגנים החליטה היום (רביעי) להקפיא את הפיילוט שבמסגרתו ביקשה לבדוק היתכנות לרחצה נפרדת לגברים ולנשים בשמורת הטבע עיינות צוקים (עין פשחה). הרשות מסרה כי הוחלט על הצעד, בהמלצת משרד המשפטים וכי ברשות יבחנו את הנושא בשיח משותף יחד איתם. במקור, התכוונה הרשות לאפשר רחצה נפרדת מגדרית במהלך חודש ספטמבר, במשך ארבע פעמים בשבוע, לשלוש שעות וחצי בכל פעם, בשתי בריכות שכשוך בשמורה.

באתר הרשות נכתב בתחילת השבוע כי "בשנים האחרונות אנו מקבלים בקשות ופניות רבות של ציבור מטיילים המעוניין ברחצה נפרדת במשאבי הטבע הציבורי שבאתרי הרשות. בימי הקיץ וחגי תשרי החמים, טבילות במעיינות או בבריכות שכשוך בטבע הן בילוי אהוב ופופולרי".

ברשות הסבירו כי "לאור הביקוש והפניות לרשות הטבע והגנים מאוכלוסייה שמקפידה על רחצה נפרדת, אנו נערכים לכך בשמורת הטבע עיינות צוקים (עין פשחה) - נווה מדבר יפהפה, שבו בריכות קסומות וצמחייה עשירה".

עינות צוקים. דורון ניסים
הפיילוט הוקפא. שמורת עיינות צוקים/דורון ניסים

עוד נכתב באתר כי הם "מנסים למצוא פתרונות עבור ציבור מטיילים זה, שללא העמדת האפשרות לרחצה נפרדת, תמנע ממנו האפשרות, שקיימת לשאר הציבור, ליהנות מהמשאב". ברשות הדגישו כי "תפעול הרחצה הנפרדת יעשה תוך השפעה מידתית ומינימלית על הציבור, ותוך הקפדה על מספר מועדים רלוונטיים על פני השנה, למספר שעות מצומצם ובמספר אתרים נבחרים".

הפיילוט שתוכנן לחודש ספטמבר, אמור היה להתבצע ארבע פעמים בשבוע למשך זמן מוגבל, כשבמקביל היו אמורות להישאר אופציות מקבילות לרחצה לציבור שאינו מעוניין ברחצה נפרדת. ברשות הבהירו כי "הבריכה הגדולה תהיה פתוחה לציבור הכללי, ושתי בריכות השכשוך התחתונות הקטנות יותר יופעלו למשך כמה שעות, ובמספר מצומצם של ימים, לטובת הרחצה הנפרדת".

עוד בוואלה!

רשות הטבע והגנים תקיים רחצה נפרדת לגברים ונשים

לכתבה המלאה

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה", בירכה על החלטת רשות הטבע והגנים להשהות את פיילוט הרחצה הנפרדת בעינות צוקים, ואמרה כי "אחת ולתמיד, הפרדה היא לא שוויון, אלא הדרה שבבסיסה הרצון של חלקים חשוכים בחברה הישראלית למרחב ציבורי נקי מנשים".

עו"ד רוזנבלום הוסיפה כי "במקום להיאבק בהדרה, המדינה משתפת איתה פעולה ונותנת לה לגיטימציה, הפעם אפילו בטבע שאמור להיות פתוח ונגיש לכולם". לדבריה, "אני מצפה מהשרה גילה גמליאל, הממונה על רשות הטבע והגנים, להביא לכך שהשהיית הפיילוט תהפוך לביטול מוחלט שלו. אסור לאפשר את המהלך המסוכן הזה שמדרדר את ישראל עוד שלב במדרון האפליה וההדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully