וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש: חופים נפרדים עשויים להדיר נשים באופן בלתי מידתי

6.7.2017 / 16:48

בלעדי: עקב תלונות כי ליד חופים נפרדים לציבור הדתי נאסר על גברים ונשים לעבור בטיילת הסמוכה, קבעה עו"ד דינה זילבר כי בעוד הפעלת החופים עצמם ראויה, חסימת המעבר "עשויה לפגוע בחופש התנועה". בנוסף, המליצה לרשויות המקומיות ליצור מחיצות שימנעו את הדרת הנשים

חוף דדו בחיפה. עמותת צלול, מערכת וואלה! NEWS
חוף דדו בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, עמותת צלול

פרסום ראשון: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר קבעה בימים האחרונים כי חופי ים נפרדים לציבור הדתי והחרדי, הפועלים במתכונת של שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים, עשויים "להביא לפגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה ובזכות לכבוד של בני המין שאינם מורשים לעבור".

זאת, בתשובה לפניות של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, ושל שדולת הנשים, שקיבלו תלונות לפיהן בחופים הנפרדים בבת ים ובהרצליה נאסר על גברים ונשים לעבור בשולי רצועת החוף ובטיילת הסמוכה בימי הרחצה המיועדים לבני המין השני, ולא רק הרחצה עצמה. יתרה מכך, נטען כי "פקחים שהוצבו במקום מטעם העירייה איימו לקנוס נשים שביקשו לעבור בדרך זו בימי רחצה נפרדת לגברים".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 50 שנה: הדרוזים בגולן קיבלו זכות הצבעה בבחירות המקומיות
על רקע הסערה: גבעתיים אסרה הכנסת עמותות דתיות לגני ילדים
בג"ץ דורש מהמדינה תשובות: מדוע לא לשלב את הרופאים בשערי צדק

גבר טבע בחוף אכדיה בהרצליה, יולי 2012. יותם רונן
חוף אכדיה בהרצליה/יותם רונן

חופי רחצה לציבור הדתי והחרדי פועלים מכוח החוק להסדרת מקומות רחצה שנחקק ב-1964, ועו"ד זילבר קובעת כי "פעילות זו, המאפשרת הגשמה של התאמת חופים מסוימים לצרכי האוכלוסייה הדתית המבקשת לרחוץ בהפרדה, היא ראויה". עם זאת, בעמדה המתפרסמת לראשונה בוואלה! NEWS היא מציינת בתגובה לפניות אליה כי "ככל שרצועת החוף רחבה דיה לאפשר יצירת חיץ בין מסלול המעבר בין החופים לבין אזור הרחצה הנפרד - סגירת המעבר לנשים או לגברים לכל רוחבה של רצועת החוף, אף שהיא נעשית מכוח סמכות הקיימת בחוק, עשויה להביא לפגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה ובזכות לכבוד של בני המין שאינם מורשים לעבור".

כלומר, לדברי עו"ד זילבר, על אף שהפעלת החופים הנפרדים כשלעצמם אינה בעייתית, חסימת המעבר לאחד המינים לאורך רצועת החוף עצמה חוקית – אך אינה ראויה. הפתרון שמציעה זילבר לרשויות המקומיות הוא ליצור מחיצה "בין תוואי מסלול המעבר לשטח הרחצה המופרד", באופן שיאפשר "לשמור על פרטיותם של הרוחצים באזור המופרד מחד גיסא, ואת חופש התנועה והניידות ומניעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי שלא לצורך, מאידך גיסא".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר בתגובה לקביעתה של זילבר כי "בארה"ב, אם הדמוקרטיה, ישנם אין ספור קמפוסים שלמים רק לנשים, ואילו כאן מנסים לקבוע לנשים כיצד להתנהל, איך לנהוג ומה רצונן. טוב מאוד שזילבר מקצינה את דבריה כדי להגדיל ולהעצים את גדול האבסורד בפסיקותיה. על היומע"ש לקחת אחריות על העובדים תחתיו".

בשנה האחרונה הצליחה עו"ד זילבר לעורר את זעמם של הפוליטיקאים החרדים, שהאשימו אותה ב"התערבות בוטה בקיום אירועים ייחודיים למגזר החרדי והדתי". ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר עליה כי פעלה בסוגית הפרדה במרחב הציבורי בצורה של "משטרים טוטליטריים". זאת במסגרת אחריותה ליישם את הדוח המשרדי למניעת תופעת הדרת הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully