וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות בוגרי קרן וקסנר תובעים מיליון שקל מיאיר נתניהו

8.9.2020 / 13:14

75 איש, בהם גורמים בכירים בצה"ל ובפרקליטות בעבר, דוגמת פרקליט המדינה לשעבר משה לדור ואלוף במיל' עמוס ידלין, הגישו תביעת דיבה נגד בנו של ראש הממשלה בטענה כי הכפיש אותם בציוצים בטוויטר במטרה לקדם אינטרסים אישיים. יאיר נתניהו: "תביעת השתקה הזויה"

בווידאו: דיון בבית המשפט בבקשה להוציא נגד יאיר נתניהו צו למניעת הטרדה מאיימת/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

75 בוגרי מלגת קרן וקסנר, עובדי ציבור בהווה ובעבר ובהם בכירים לשעבר בצה"ל, במשטרה ובפרקליטות, הגישו היום (שלישי) תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו בסך מיליון שקלים. לטענתם, בנו של ראש הממשלה הכפיש אותם בכמה ציוצים בטוויטר שלו, כשבין היתר כינה אותם "כת הפדופילים הזאת שהשתלטה לנו על המדינה".

במכתב התביעה שהגישו בוגרי הקרן, בהם פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, אלוף במיל' נעם תיבון, אלוף במיל' עמוס ידלין והעיתונאי אלון בן דוד, נכתב כי ציוציו של נתניהו פגעו בשמם הטוב. "הפרסומים אינם מקריים ונועדו לקדם אינטרסים של הנתבע ולקבע בתודעה הציבורית את בוגרי הקרן כ'חברי כת', כנגע רע, כמי שהינם פסולים לשירות הציבורי, וכמי שמנסים להביא להפיכה שלטונית. פרסומים אלו שבוצעו בכוונה לפגוע בכל אחד מהתובעים, זכו לתפוצה רחבה ברשתות החברתיות ובתקשורת, ויצרו נזק עצום לכל אחד מהתובעים בנכס יקר להם מאד: שמם הטוב שקנו להם אחר שנים של שירות נאמן בשירות הציבורי", נכתב.

יאיר נתניהו, במהלך דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ,נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת העבודה אייבי בנימין. מוטי מילרוד, חדשות "הארץ", מערכת וואלה!
סרב להתנצל. יאיר נתניהו (צילום: מוטי מילרוד)/מערכת וואלה!, מוטי מילרוד, חדשות "הארץ"

הם החליטו להגיש את התביעה אחרי שבקשתם להתנצלות נדחתה על ידי יאיר נתניהו, והם דורשים ממנו להתנצל בפומבי בטוויטר ולבקש מעוקביו לשתף את ההתנצלות. מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה כי "תביעות ההשתקה ההזויות והמגוחכות האלה כבר לא מעלות אפילו פיהוק אצל יאיר".

קרן וקסנר היא ארגון פילנתרופי המפעיל תוכניות הכשרה של אנשי מקצוע במטרה לשפר את השירות הציבורי. במסגרתו המשתתפים עוברים תוכנית הכשרה באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית. בין המשתתפים בכירים בצה"ל, בפקידות הציבורית ובפרקליטות.

לאחרונה שמו של נתניהו נקשר עם הסתבכות משפטית נוספת, כשדנה כשדי, צעירה שהצטלמה בזמן קמפיין הבחירות בפברואר עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, הגישה תביעת לשון הרע נגדו. כשדי תובעת את נתניהו בסך חצי מיליון שקלים, בטענה כי שיתף את תמונתה עם גנץ ורמז לקשר מיני בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully