וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בפיליפינים: דוטרטה חנן חייל אמריקני שרצח טרנסג'נדרית

8.9.2020 / 12:41

ג'וזף סקוט פמברטון נכלא ב-2015 אחרי שרצח את ג'ניפר לוד ליד בסיס לשעבר של חיל הים האמריקני. הנשיא טען שהוא זכה ל"יחס לא הוגן", אך מבקריו אמרו כי הוא נכנע לאינטרסים אמריקניים על אף שהוא טוען למדיניות חוץ עצמאית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, חנן אתמול (שני) חייל אמריקני לשעבר שהורשע ברצח טרנסג'נדרית במדינה לפני כמעט שש שנים. פעילי זכויות אדם גינו אותו ותיארו את ההחלטה "כלעג לצדק".

ג'וזף סקוט פמברטון נכלא ב-2015 אחרי שרצח את ג'ניפר לוד ליד בסיס לשעבר של חיל הים האמריקני. בית משפט חתם על שחרורו המוקדם בשבוע שעבר בשל התנהגות טובה, אך השחרור נחסם בעקבות ערעור מצד עורכי הדין של משפחתה של לוד.

אחד מעורכי הדין שלה השמיע אי-שביעות רצון מהחנינה והטיל ספק במחויבות של דוטרטה למדיניות חוץ עצמאית כפי שהוא טוען, ולא כזו המוכתבת על ידי האינטרסים של ארצות הברית. "אנחנו רואים שרווחתם של בני ארצנו נדחקת הצדה", אמר עורך הדין רומל בגארס.

כריסטינה פלבאי, פעילת זכויות אדם, אמרה כי מדיניות החוץ העצמאית של דוטרטה "פשטה את הרגל". "אנו רואים בכך לא רק לעג לצדק אלא גם מפגן בוטה של שעבוד לאינטרס האמריקני", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס.

החייל האמריקני סקוט פמברטון מובל לבית משפט, הפיליפינים, 1 בדצמבר 2015. רויטרס
פמברטון מובל לבית משפט, דצמבר 2015/רויטרס

דובר הנשיאות, הארי רוקה, אמר כי דוטרטה הסכים "למחוק את העונש", אבל ההרשעה עומדת בעינה. "הוא עדיין רוצח", אמר. רוקע היה תובע בתיק ובשבוע שעבר הוא ביקר את שחרורו המוקדם, כשהוא משווה את הרצח של לוד ל"מותה של הריבונות הפיליפינית".

נשיא הפיליפינים ידוע במתקפותיו ואיומיו על ארצות הברית, אך הוא טרם שנמך את היחסים הדיפלומטיים בין המדינות וביוני החליט שלא לבטל הסכם צבאי בין המדינות שמאפשר לכוחות אמריקניים נוכחות במדינה.

דוטרטה אמר כי פמברטון זכה ליחס לא הוגן. "ככה אני רואה זאת", אמר בדברים ששודרו בטלוויזיה. "אז שחררו אותו. חנינה. יש זמן שבו אתה צריך להיות הוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully