וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים נעדרים, יריות באוויר: גבול הודו-סין מתחמם מחדש

8.9.2020 / 9:32

צבא הודו טוען שכוחות סיניים ירו באוויר כשנתקלו בכוח שלו באחד המוצבים בהרי ההימלאיה. סין: "פרובוקציה חמורה". חמישה תושבי אזור שבו רואה בייג'ינג חלק ממנה נעלמו. ביוני מתו 20 חיילים הודים בתקרית הקשה ביותר בין מעצמות הגרעין זה כמה עשורים

בווידאו: מתיחות בגבול הודו-סין/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הודו וסין מחליפות בימים האחרונים האשמות על הפרות מחודשות בגבול ביניהן, כשלושה חודשים אחרי התקרית הקטלנית ביותר בין מעצמות הגרעין בעשורים האחרונים.

בניו דלהי הכחישו היום (שלישי) את הטענות הסיניות על הפרות ההבנות בין הצדדים, והאשימו כוחות סיניים בירי באוויר מול כוחות הודיים אחרי שאלו התקרבו למוצב הודי באזור לדקה שבמערב הרי ההימלאיה. "זה צבא סין שמפר בצורה בוטה את ההסכמים ומבצע תמרונים אגרסיביים, בזמן קיום השיחות ברמה הצבאית, הדיפלומטית והפוליטית", מסר צבא הודו בהצהרה.

בסין, לעומת זאת, אמרו כי הכוחות ההודיים הם אלו שירו ראשונים באוויר אחרי שחדרו לגבול הלא רשמי ביניהן בגדה הדרומית של אגם פאנגונג טסו, מוקד המתיחות האחרונה. "זאת פרובוקציה צבאית חמורה", אמר דובר משרד החוץ של סין ז'האו ליג'יאן בתדרוך לכתבים.

חיילים מצבא הודו בסיור בכביש בדרך לאזור לדקה, 2 בספטמבר 2020. רויטרס
כוחות מצבא הודו בכביש המוביל לאזור הגבול עם סין, בשבוע שעבר/רויטרס

בנוסף לכך, אתמול פנו בצבא הודו לצבא סין ושאלו אם חמישה אזרחים הנעדרים זה כמה ימים נמצאים בידיהם. החמישה הם ממדינת ארונאצ'ל פרדש, שאותה רואה סין חלק משטחה ומכנה אותה דרום טיבט. בצבא הודו אמרו כי מאחר שאין גבול מוסדר באזורי ההרים והיערות, ייתכן שהם חצו בטעות את השטח, כפי שקורה לעתים תכופות, וביקשו מצבא סין להחזירם כמו בדרך כלל. לדבריו, צבא סין טרם השיב תשובה. דובר משרד החוץ של סין אמר אתמול כי הוא לא מודע לאירוע.

המתיחות בין המדינות נותרה גבוהה מאז ש-20 חיילים הודים מתו בתגרה פיזית עם כוחות סיניים בגבול ביוני. בהודו אמרו כי גם סין ספגה אבידות, אך בבייג'ינג לא אישרו זאת עד היום. מאז, שני הצדדים הגבירו את הפיקוח על הגבול ביניהן, 3,488 ק"מ שרובם לא מסומנים. השיחות בין הצדדים הניבו מעט מאוד התקדמות ומאות חיילים ממשיכים לעמוד אלו מול אלו באזור הצחיח והגבוה, ששתי המדינות רואות כחיוני לביטחונן.

על פי הסכם ישן בין שתי השכנות הענקיות, אסור לפתוח באש בגבול, אולם נרשמו תגרות אלימות בשנים האחרונות בין כוחות בגבול. בתקרית האחרונה, חלק מהחיילים ההודים צנחו אל מותם מהגובה הרב, אחרים שנפצעו לא שרדו את הכפור במהלך הלילה. זאת הייתה התקרית החמורה ביותר בין שתי השכנות הגרעיניות מאז 1967, חמש שנים אחרי שסין השפילה את הודו במלחמה קצרה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully