וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: בריאות הציבור חייבת להישאר הדבר היחיד שבעזרתו מקבלים החלטות

7.9.2020 / 15:35

יו"ר כחול לבן תיאר את ההכנות לקראת הטלת המגבלות על כ-40 יישובים "אדומים", והדגיש כי לא צריך לחשוש לקבל החלטות קשות. לדבריו, "הקורונה אינה פוליטית, נלחמים בה יחד עד שמכריעים אותה". ליברמן קרא למרד: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

בווידאו: גנץ מתייחס לסגר הצפוי בערים אדומות/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) כי "בריאות הציבור חייבת להישאר הדבר היחיד שדרכו מקבלים החלטות". זאת לקראת כניסתן לתוקף הערב של המגבלות על כ-40 יישובים "אדומים", ובעקבות ריכוך המתווה שהציע ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו ונבלם על ידי הסיעות החרדיות.

"לא צריך לחשוש לקבל החלטות ולא צריך להסס לערוך בהן התאמות, אם זה מה שמחייבת המציאות בשטח", הבהיר גנץ. "נזכיר לכולם שהקורונה אינה פוליטית. הקורונה היא מגיפה, סוג של אויב, בקורונה נלחמים יחד עד שמכריעים אותו ומתגברים עליו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 7 בספטמבר 2020. אלעד מלכה
"הקורונה אינה פוליטית". גנץ, היום/אלעד מלכה

שר הביטחון תיאר את ההיערכות לכניסתן לתוקף של ההגבלות. "למעלה מ-400 אלף אזרחים ייכנסו היום למגבלות סגר והמשמעויות לכך רבות. שוחחתי עם רבים מראשי הרשויות, הייתי אמש בבני ברק והבוקר בכפר קאסם, התחושות קשות. ילדים, קשישים, משפחות שלמות שלא ייצאו לעבודה, יבלו בגני השעשועים ולא יפקדו את מערכת החינוך", אמר.

עוד בוואלה!

ליברמן: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

לכתבה המלאה
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ במהלך הערכת מצב במסגת סיור בכפר קאסם 7 בפסטמבר 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ בבני ברק, אתמול/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מוקדם יותר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתח ביקורת על התנהלות קבינט הקורונה, ואמר כי הוא "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

גנץ גינה את דבריו של ליברמן. "אני שומע פוליטיקאים שקוראים לא להישמע להנחיות, מציע להם לשמור על הציבור ולא על עצמם", תקף יו"ר כחול לבן. "הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים מפה לשם, זה הזמן להתייחס אליה כאל אתגר משותף ולא ככלי לניגוח פוליטי".

גם יו"ר הכנסת יריב לוין ושר הבריאות יולי אדלשטיין מתחו ביקורת על אמירתו של יו"ר ישראל ביתנו. "כמנהיגי ציבור חלה עלינו חובה לנהל את הוויכוח הדמוקרטי בינינו באופן ראוי תוך שימוש בכל הכלים הפרלמנטריים, אך קריאה לאזרחים לעשות איש הישר בעיניו, באופן שייצור אנרכיה ויסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה - היא חסרת אחריות", אמר לוין. אדלשטיין תקף: "אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully