וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4.2 מיליון מקרים: מספר הנדבקים בקורונה בהודו שני רק לארה"ב

7.9.2020 / 9:34

אחרי לפחות 90,082 מקרים חדשים ביממה, בהודו עקפו את ברזיל ולא רואים את הסוף באופק בשל הזינוק במספרים הן באזורים העירוניים והן באזורים הכפריים בעלי הגישה המוגבלת לשירותי הרפואה. "זה נטל כפול עכשיו"

בווידאו: הודו במקום השני בעולם במניין הנדבקים בקורונה/צילום: רויטרס

הודו עקפה היום (שני) את ברזיל במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בעולם, והיא שנייה רק לארצות הברית, אחרי לפחות 90,082 מקרים חדשים שעוד צפויים לגדול. בינתיים, כמה ערים פתחו מחדש את שירותי הרכבת התחתית שהיו סגורים במשך חודשים.

מספר המקרים החדשים היומיים בהודו הוא הגבוה ביותר בעולם, ובסך הכול נרשמו בה 4.2 מיליון מקרים, בהשוואה ל-6.2 מיליון בארצות הברית. מומחים אומרים כי אין סימנים לכך שההתפרצות הגיעה לשיאה במדינה השנייה בגודל אוכלוסייתה בעולם. הזינוק במספר החולים מתרחש הן בערים הגדולות כמו הבירה ניו דלהי ובמרכז הכלכלי מומבאי וכן באזורים כפריים שבהם הגישה למערכת הבריאות מוגבלת.

"זה נטל כפול עכשיו", אמר לרויטרס רג'יב דסגופטה, פרופסור לבריאות הציבור. "המספרים באזורים העירוניים לא מאטים ובאזורים הכפריים הם צומחים".

אנשים עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה  בתחנת הרכבת בניו דלהי, הודו 7 בספטמבר 2020. רויטרס
נוסעים ברכבת התחתית בניו דלהי עם מסיכות, היום/רויטרס

מספר הנדבקים היום היה היום השלישי ברציפות של שיא יומי. עם זאת, מספר המתים מהנגיף בהודו נמוך בהרבה מזה שבארצות הברית ובהודו - 71,642 לעומת 193 אלף ו-126 אלף בהתאמה. הודו טוענת כי הזינוק במספר החולים משקף גם בדיקות רבות יותר, ויחד עם שיעורי החלמה גבוהים, זו עדות שאסטרטגיית הבדיקות, האיתור והטיפול עובדת וכי המצב נמצא תחת שליטה ביחס לגודל המדינה.

מצב הקורונה בהודו

בינתיים, מספר הנוסעים במטרו בניו דלהי היה דליל אחרי חידוש תנועת הרכבות לאחר חמישה חודשים, והתחנות היו כמעט נטושות לחלוטין. ביום רביעי ייפתחו מחדש הברים בבירת הודו. שירותי הרכב התחתית חודשו בחלקם גם בעיר אחמדאבאד שבמערב המדינה ובמקומות אחרים, אחרי כמעט חצי שנה.

חולה הסובל ממחלת הקורונה במהלך אשפוזו ביחידת טיפול נמרץ בבית חולים בניו דלהי, הודו 5 בספטמבר 2020. רויטרס
חולה בנגיף הקורונה בבית חולים בניו דלהי/רויטרס

הלחץ על ממשלתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי להוציא את הכלכלה מהקיפאון העמוק שלה הולך וגובר, אחרי שהסגר הכללי שהוטל במרץ הוביל לסגירת עסקים, הותיר מיליונים ללא עבודה והוביל לצניחה של 24% בתמ"ג ברבעון השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully