וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי קרא לאזרחים להישאר בבית כדי לעצור את התפשטות הקורונה בהודו

19.3.2020 / 19:44

בנאום ל-1.3 מיליארד מאזרחי הודו, הודיע ראש הממשלה על עוצר ביום ראשון הקרוב, כהכנה לקראת העתיד: "אם אתם חשים שלא תושפעו או תיפגעו, אתם טועים"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי קרא היום (חמישי) ל-1.3 מיליארד מאזרחי המדינה להישמע לעוצר ליום אחד, במקביל לאיסור על הגעת טיסות בינלאמיות, על מנת להילחם במגיפת הקורונה. בנאום לאומה, אמר מודי כי העוצר יתקיים ביום ראשון, מהשעה 7:00 לשעה 21:00, והוא יבחן את יכולתה של מדינת הענק לפעול "המשבר המתרחב". העוצר, לדבריו, "הוא האינטרס של המדינה, ויכין אותנו לאתגרי העתיד".

הממשלה אמרה כי עד כה אומתו 173 מקרי הידבקות, וארבעה מקרי מוות, אולם החרדה בציבור גוברת ויש בהלה לרכישת מזון ומוצרי יסוד. מודי אמר כי מרבית האזרחים, פרט לאלו הזקוקים לשירותים חיוניים, יצטרכו להישאר בבתיהם למשך כמה שבועות, מבלי שהציג לוח זמנים.

"אם אתם חשים שלא תושפעו או תיפגעו, אתם טועים", אמר מודי. "אתם תסכנו את המשפחה ואת הקהילה שלכם, ואני מבקש מכל אזרח להישאר בבית במשך השבועות הבאים".

מודי הדגיש כי על הודו להילחם כדי להימנע מ"פיצוץ" במספר המתים, כפי שנצפה במדינות אחרות.

אזרחים צופים בנאומו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, 19 במרץ 2020. רויטרס
1.3 מיליארד איש נקראים להישאר בבתים. אזרחים צופים בנאומו של מודי, הערב/רויטרס

מודי, שממשלתו הודיעה מוקדם יותר כי החל מיום ראשון שום טיסה בינלאומית לא תורשה לנחות בהודו למשך שבוע, הוסיף כי כל האזרחים בני 65 ומעלה וילדים בני עשר ומטה נקראים להישאר בבתים. בנוסף לכך, מדינות המחוז השונות הונחו על ידי הממשלה המרכזית לוודא שחברות מאפשרות לעובדיהן לעבוד מהבית.

הבירה ניו דלהי כבר השעתה את כל הוויזות לכל התיירים הזרים ואסרה על כניסת נוסעים ממוקדי המגיפה באירופה. נוסעים מכמה מדינות שונות יהיו תחת בידוד של 14 יום עם הגעתם למדינה, שכבר סגרה את רוב בתי הספר, מוסדות הבידור ואתרים מפורסמים כמו הטאג' מאהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully