וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון האריכה את איכוני שב"כ ב-10 ימים

6.9.2020 / 16:32

הוועדה אישרה את המשך איכון המכשירים הסלולריים בידי השב"כ עד ל-16 בספטמבר, אך דחתה את בקשת הממשלה שדרשה עד ה-22 לספטמבר. לדברי מ"מ ראש שירותי הבריאות במשרד הציבור, "אין חלופה שיכולה לתת את אותה תפוקה", ולכן הוא לא סבור שנכון להפסיק את השימוש באיכונים

צילום: ערוץ כנסת,עריכה: ניר חן

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום (ראשון) את המשך הפעלת איכוני השב"כ עד 16 לספטמבר, במקום עד 22 לספטמבר, כפי שביקשה הממשלה. אישור הוועדה הגיע במסגרת דיון בבקשת הממשלה להמשיך להפעיל את השב"כ לבצע איכונים למכשירים ניידים, על מנת לסייע למשרד הבריאות בחקירות אפידמיולוגיות.

ד"ר אודי קלינר, ממלא מקום ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמר בפתח הדיון כי "אנו סבורים שלא נכון להפסיק את השימוש באיכונים, וודאי כאשר אין חלופה שיכולה לתת את אותה תפוקה". לפי נתונים שהועברו קודם לוועדה, עולה כי 831,670 איש היו במגע קרוב עם חולה מאומת, ונכנסו לבידוד מאז ה-1 ביולי. מתוך אלה, 528,966 איש נכנסו לבידוד על ידי שב"כ.

סגר בשכונת עמישב, רמלה, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
אכיפת הסגר ברמלה, יולי/ניב אהרונסון

הוועדה דנה בין היתר גם בקיצור ימי הבידוד, דיון שלא צפויה בו החלטה היום. במשרד האוצר דיווחו לוועדה כי בחודשי יולי אוגוסט שהו בבידוד כ-90 אלף איש בגילאי עבודה מידי חודש. משך הבידוד לאדם היה בממוצע שבעה ימים, ואובדן התוצר הנגרם כתוצאה מכך מוערך בכ-549 מיליון שקלים בחודש. במשרד העריכו כי קיצור של הבידוד ביום אחד יפחית בהתאם את אובדן התוצר בכ-78 מיליון שקלים בחודש, זאת תחת ההנחה שמספר המבודדים יהיה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully