וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק לאיכוני שב"כ עד 2021 אושרה בוועדה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית

19.7.2020 / 23:01

ועדת החוץ והביטחון אישרה את הצעת החוק שתאפשר לשב"כ לסייע בחקירות האפידמיולוגיות לבלימת התפשטות הקורונה. ההצעה תעלה לאישור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת עד יום רביעי. על פי החוק, משרד הבריאות ישיק את אפליקציית המגן 2.0 תוך שבוע מהאישור הסופי

צילום: ערוץ כנסת,עריכה: ניר חן

(בווידאו: דיון בכנסת על הערעורים בעקבות איכוני שב"כ, בשבוע שעבר)

ועדת החוץ והביטחון בכנסת, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), אישרה הערב (ראשון) את הצעת החוק שתאפשר את המשך איכוני שב"כ אחר חולי קורונה או שוהים בבידוד עד ל-20 בינואר 2021. הצעה, לפיה שב"כ יוכל לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפדימולוגיות, תובא עד סוף שבוע (מחר או ברביעי) לאישור בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. עוד על פי הצצעה, משרד הבריאות יחוייב להשיק את יישומון המגן 2.0 תוך שבוע מאישור החוק.

על פי הצעת החוק, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, יביאו לממשלה הצעה להסמכת שב"כ, לתקופה שלא תעלה על 21 יום, בכל פעם. לאחר אישור הממשלה, תועבר ההחלטה לוועדת החוץ והביטחון. אחרי ההסמכה, יהיה רשאי משרד הבריאות להעביר לשב"כ בקשה לקבלת סיוע, ובלבד שמספר החולים החדשים, באותו יום או ביום שקדם לו, היה גבוה מ-200.

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ צבי האוזר אישרה את החוק המאפשר את המשך איכוני שב"כ עד ינואר 2021. 19 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הוועדה בראשות ח"כ האוזר אישרה את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, הערב/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עוד קובעת הצעת החוק כי אדם שקיבל הודעה על כך שהיה במגע קרוב עם חולה, ומשום כך חייב להיכנס לבידוד, יהיה רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים שעל בסיסם התקבלה ההודעה, ונקבע כי משרד הבריאות ישיב להשגה תשובה מנומקת, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות מהגשתה. אם תאושר הצעת החוק, תכנס מיידית לתוקפה הסמכת שב"כ לסייע למשרד הבריאות למשך 21 יום.

על פי הצעת החוק, צוות שרים יבחן כל העת את הצורך בהמשך ההסתייעות בשב"כ, בהתחשב במצב התחלואה, בתרומת הסיוע של השב"כ לצמצום התחלואה ובקיומן של חלופות, והכל תוך התחשבות בפגיעה בזכות לפרטיות, תוך קבלת חוות דעת של הרשות להגנת הפרטיות. צוות השרים ידווח לממשלה על ממצאיו והמלצותיו לעניין המשך הצורך בהסתייעות בשב"כ, ואם לא יימצא הצורך בהמשך ההסתייעות, תבטל הממשלה את ההסמכה.

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ צבי האוזר אישרה את החוק המאפשר את המשך איכוני שב"כ עד ינואר 2021. 19 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
משרד הבריאות יחויב להשיק את אפליקציית מגן 2. הוועדה, הערב/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מחוות דעת שהגישה מוקדם יותר היום הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים לשרי הממשלה, עולה כי הסתייעות המדינה באיכוני שב"כ לאיתור חולים ומבודדים פוגעת בפרטיותם של אזרחי ישראל באופן בלתי מידתי. בחוות הדעת, קראה הרשות להפעיל באופן מיידי את השימוש באפליקציית המגן 2.0 האזרחית של משרד הבריאות המאפשר איתור מגעים.

הרשות הדגישה בחוות דעתה כי אמצעי השב"כ שבהם נוקטת כיום מדינת ישראל טומנים פגיעה קשה בפרטיותם של כלל האזרחים. על כן, כך על פי הרשות, יש להשיק מיידית את אפליקציית "המגן 2.0" שכן בהינתן החלופות הקיימות - "היא עדיפה לאין שיעור על פני שימוש בכלי מעקב פוגעני של גוף בטחון שאינו מיועד למטרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully