וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות ודמי שתיקה לנשים: מייקל כהן פותח על דונאלד טראמפ בספר חדש

עורך דינו לשעבר של הנשיא, שהיה אחד מנאמניו הגדולים לפני שנכנס לכלא, תיאר כי דונאלד טראמפ אמר "שאין מדינה אחת שמונהגת בידי שחורים שאינה בית שימוש מזוין". על הרומן עם כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס אמר: "התומכים שלי יחשבו שזה מגניב". הבית הלבן: "הוא שקרן"

בווידאו: עורך דינו לשעבר של טראמפ מעיד בבית הנבחרים/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, טוען כי הוא "אשם באותם פשעים" שהכניסו אותו לכלא. בספר זיכרונותיו, שיצא השבוע לחנויות, הוא כותב כי לנשיא היה חלק בהסכמי ההשתקה עם נשים שהטילו צל כבד על תחילת נשיאותו.

בספר, "לא נאמן: הסיפור האמיתי של עורך דינו האישי לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ", טוען כהן, המרצה מביתו עונש מאסר, כי המשבר החמור ביותר שעמו התמודד בעת עבודתו עבור הנשיא היה טענותיה של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. לדברי כהן, טראמפ אישר, חרף הכחשותיו, לשלם 130 אלף דולר כדי להשתיק אותה, משום שהבין כי יהיה עליו לשלם סכום גדול יותר לאשתו מלניה אם הסיפור ייחשף. בהמשך, כתב, הנשיא פיצה אותו ב"שכר טרחה מזויף".

"זה אף פעם לא משתלם להסדיר דברים כאלו, אבל הרבה הרבה חברים המליצו לי לשלם", אמר טראמפ, לפי ספרו של כהן. "אם זה יתגלה, אני לא בטוח איך התומכים שלי יראו זאת. אבל אני מהמר שהם יחשבו שזה מגניב ששכבתי עם כוכבת פורנו".

כהן מכנה את עצמו "עד מפתח" בפרשה, שעוד עשויה להוביל לאישומים נגד טראמפ אחרי שיעזוב את משרתו. הוא אמר כי ספרו החדש הוא "ראיה מרכזית" נגד הנשיא.

הבית הלבן אמר כי ספרו של כהן הוא "ספרות חובבים" וכינה אותו שקרן, לאור הרשעתו במתן עדות שקר לקונגרס.

דונלד טראמפ ועורך דינו מייקל כהן באירוע בחירות בקליבלנד הייטס, אוהיו, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
בעבר אמר שהוא מוכן לספוג כדור עבורו. כהן לצד טראמפ/רויטרס

לפי קטעים מהספר שהגיעו לידי וושינגטון פוסט, כהן מתאר את "השנאה והבוז" שרחש טראמפ לנשיא לשעבר ברק אובמה, ומצד שני את ההערצה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בנוסף לכך, כהן האשים את טראמפ בהתבטאויות גזעניות כלפי מנהיגים שחורים בעולם וכלפי מיעוטים בארצות הברית. "תן לי מדינה אחת שמונהגת על ידי אדם שחור שהיא לא חור. כולם בתי שימוש מחורבנים", אמר טראמפ, לפי כהן.

כהן אמר כי גם על מנהיגה של דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה לא חסך טראמפ במילים קשות. "מנדלה דפק את כל המדינה. עכשיו היא חור תחת. מנדלה המזוין, הוא לא היה מנהיג", אמר טראמפ לאחר מותו של סמל המאבק באפרטהייד ב-2013.

לדברי עורך הדין היהודי, שבעבר אמר כי הוא מכן לספוג כדור עבור הנשיא, על ההיספנים אמר טראמפ במהלך קמפיין הנשיאות הקודם: "כמו השחורים, הם יותר מדי טיפשים מכדי להצביע לטראמפ".
הספר של כהן מצטרף לספרים רבים שפורסמו לאחרונה בידי מקורבים ויועצים לשעבר של הנשיא, המכילים טענות ותיאורים בעייתים מבחינת טראמפ המחפש כהונה שנייה בנובמבר. בוועידת המפלגה הרפובליקנית בחודש שעבר הגנו כמה דוברים על טראמפ ואמרו כי הוא אינו גזען.

הערצתו לרוסיה, לפי כהן, נובעת אך ורק מאהבתו לכסף, ומחשבתו השגויה שפוטין הוא "האדם העשיר ביותר בעולם בפער ניכר". "טראמפ אוהב את פוטין משום שהמנהיג הרוסי הצליח להשתלט על כל המדינה ולנהל אותה כמו החברה הפרטית שלו - כמו ארגון טראמפ, למעשה".

מייקל כהן עורך דינו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מעיד בפני בית המשפט בגבעת הקיפיטול, וושינגטון, ארה"ב 27 בפברואר 2019. רויטרס
עדיין חש חיבה לטראמפ. כהן בעדותו בקונגרס בשנה שעברה/רויטרס

כהן היה מקורב מאוד לטראמפ במשך שנים רבות לפני שיצא נגדו, בין היתר בעדות בקונגרס בשנה שעברה שקדמה למשפט ההדחה נגד טראמפ. הוא נשלח לשלוש שנות מאסר בשל עבירות שונות, בהן העלמת מס, ועבירות קמפיין, הקשורות לדמי השתיקה ששולמו לנשים לפני הבחירות ב-2016. הוא נשלח למאסר בית במאי בעקבות החשש מהידבקות בנגיף הקורונה, אבל אז נעצר שוב לזמן קצר ביולי. הוא שוחרר לאחר ששופט פדרלי קבע שהרשויות התנכלו לכהן בשל פרסום ספרו.

מאז שהחל לדבר נגדו בפומבי, טראמפ כינה את כהן "מלשן" ושקרן, וכהן סיפר כי הוא קיבל איומים רבים מצד תומכי הנשיא. עורך דינו לשעבר מתאר אותו כ"בוס של מאפיה" ו"אמן במניפולציות", אבל הודה כי הוא רואה הרבה מעצמו באדם שבעבר החשיב לאב.

"אכפת לי מדונלד טראמפ, אפילו כיום", כתב כהן. "ועדיין יש לי הרבה חיבה אליו". הוא התקשה להסביר את נאמנותו הבלתי-מתפשרת לטראמפ, שנטש אותו ברגע הקשה ביותר בחייו. הוא השווה זאת למחלה נפשית וראה את עצמו כמי שמתנהג כמו מכור לאלכוהול או לסמים הזקוק לטיפול.

"זה נראה להם שאני לא מקשיב יותר לאף אחד, אפילו לא לאנשים שאוהבים אותי יותר מכל, בזמן שוויתרתי באופן הדרגתי על שליטה על מוחי עבור טראמפ", כתב. "אני מודה שמעולם לא הבנתי מדוע לרצות את טראמפ היה לי כל כך חשוב. עד היום אין לי תשובה מלאה לכך".

"על סף אסון"

כהן הודה כי הוא רצה להישאר קרוב לטראמפ בזכות הפרסום והכוח שלו, למרות העבודה המלוכלכת שעשה עבורו ואישיותו של טראמפ. במעין חרטה, הודה כהן בספרו כי הוא לחץ על טראמפ במשך שנים כדי שיתמודד לנשיאות, אבל עכשיו הוא מבכה על כך שבחירתו "הובילו את האומה, וייתכן שאת העולם, אל סף אסון". הוא לא הביע חרטה על פשעיו, ואמר כי הוא ננטש על ידי הממשל והודה בעבירות נגדו משום שהתביעה איימה להעמיד לדין את אשתו.

"הייתי באחיזתה של מכונת ההרשעות", כתב. "הייתי באמצע, והועמדתי לדין. הסיפור הזה הוא כל מה שנותר לי לאשתו, ילדיי והמדינה שאני אוהב כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully