וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות במותו של החייל במסיבת טבע

עודכן לאחרונה: 5.9.2020 / 21:08

ארבעה חשודים במעורבות מותו של אריאל יואב צפריר במסיבה בדרום נעצרו. מפקד המחוז הורה על בדיקה לאחר שמהבוקר התקבלו דיווחים על קיומה של מסיבה בלתי חוקית, ללא כל קשר למצבו של הצעיר. ניידת שנשלחה למקום לא הצליחה לאתר את האירוע, וכעבור שעות נקבע מותו

בווידאו: זירת התמוטטות הצעיר במסיבת טבע בדרום/צילום: מד"א

חקירת מותו של החייל אריאל יואב צפריר מברקן ממכת חום במסיבת טבע בדרום נמשכת היום (שבת), וארבעה חשודים במעורבות באירוע נעצרו. הם חשודים בארגון המסיבה, והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם. במקביל, מפקד המחוז במשטרה הורה לפתוח בחקירה פנים ארגונית של האירוע, לאחר שהחקירה העלתה ספקות לגבי התנהלות השוטרים שנקראו לטפל במקרה.

על פי השתלשלות האירועים, אתמול, סמוך לשעה 08:50, התקבלה הודעה במוקד המשטרתי אודות מסיבת טבע שמתקיימת באזור שמורת פורה, מזרחית לקיבוץ רוחמה שבנגב המערבי. אותו דיווח הגיע על רקע החשש מהתקהלות ואכיפת חוק הקורונה. גורמים המעורים במקרה אמרו כי באותו דיווח לא עלה דבר בעניין סכנת חיים של אותו צעיר, אלא רק בעניין קיומה של מסיבת הטבע.

ניידת מתחנת שדרות יצאה לשטח, והחלה בסריקות. שוטרי הכוח יצרו קשר עם המודיע בשטח, תושב קיבוץ רוחמה, שלא הצליח להכווינם לעבר מיקום המסיבה. בנוסף, באותה שעה התקבלה שיחה נוספת מכיוון גורם נוסף אודות מסיבת הטבע. גם בדיווח זה לא נאמר דבר בעניין צעיר החש ברע או חשד לסכנת חיים.

אריאל יואב צפריר בן ה-19 מהיישוב ברקן, הצעיר שהתמוטט ומת במסיבת טבע בשמורת פורה בנגב. 5 באוגוסט 2020. פייסבוק, אתר רשמי
מותו נקבע בבית החולים. אריאל יואב צפריר/אתר רשמי, פייסבוק

על פי חקירת האירוע, אותה ניידת ביצעה סריקות במעבה השטח במשך קרוב לשעתיים, ויצאה מהאזור מבלי שהצליח הכוח לאתר את מקור האירוע. על פי חקירה ראשונית של המשטרה עולה כי לאורך כל הזמן הזה לא התקבל כל דיווח מחבריו של הצעיר אודות מצבו, שעל פי החקירה כבר בשעה 08:50, עת התקבל הדיווח הראשוני על מסיבה, הוא חש ברע ואף הועבר למנוחה ברכב על ידי חבריו.

במקביל, שוטר אזורי נוסף יצא לסריקות בשטח לאיתור מסיבת הטבע בשמורת פורה, אך לא הצליח לאתר את המסיבה. מאוחר יותר, בשעה 13:30 בצהריים, במשטרה התקבל דיווח ממגן דוד אדום על פינויו של צעיר במצב קשה על ידי חבריו לכביש 40. עוד עלה מחקירת המשטרה כי מיקום המסיבה היה בוואדי המוסתר היטב בעומק השטח, וזאת על מנת להקשות על גורמי האכיפה לאתר את המסיבה ולהפסיקה.

ניידות בזירת האירוע בו נמצא צעיר בן 19 באורח אנוש כתוצאה ממכת חום באוזר שמורת הטבע פורה. 04 בספטמבר 2020. איחוד הצלה
מוקד המסיבה לא אותר, והשוטרים יצאו מהשטח. ניידות בזירת האירוע, אתמול/איחוד הצלה

מפרטי האירוע עלה אתמול כי החייל הובא באמצעות חבריו לחניון סמוך, ומשם פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עם הגעתו, החלו הרפואים בניסיונות לייצב את מצבו, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. מדובר צה"ל נמסר כי החייל מת בנסיבות אזרחיות וכי ההודעה הועברה למשפחתו.

יענקלה גורספלד, תושב הקיבוץ שדיווח למשטרה על המסיבה, תיאר את התנהלותו בזמן האירוע. "בשעה 07:30 הלכתי לשחות בבריכת השחייה בקיבוץ, ולאחר שסיימתי הרגשתי שמשהו קורה. בתקופה זו בכל יום חמישי יש מסיבות טבע באסור, אבל הפעם התקשרתי למשטרה בגלל הקורונה". לדבריו, במשטרה נמסר לו תחילה כי אינם מטפלים בתלונות רעש בשעה זו, אך אמרתי "להם שאני לא מתקשר בגלל רעש - אלא בגלל קורונה. לאחר דקות ספורות התקשר אליי נציג המשטרה ואמרתי לו שהרעש מגיע ממזרח לקיבוץ רוחמה. במשטרה שאלו אותי אם יגיעו לקיבוץ יוכלו לשמוע את הרעש".

ניידות בזירת האירוע בו נמצא צעיר בן 19 באורח אנוש כתוצאה ממכת חום באוזר שמורת הטבע פורה. 04 בספטמבר 2020. איחוד הצלה
כוח מד"א בזירת האירוע, אתמול/איחוד הצלה

במשטרה חושדים כי מצבו של הצעיר נגרם לאחר ששתה אלכוהול עם חברים במסיבת טבע, זאת חרף תנאי מזג האוויר הקשים. השוטרים עיכבו לחקירה שמונה בני אדם, בהם מארגני האירוע, ומתחקורם עלה כי כבר בשעה 06:30 צפריר לא חש בטוב ומצבו הלך והתדרדר, אך איש מחבריו או ממארגני המסיבה לא התקשרו לקבל סיוע או פינו אותו.

במהלך הבדיקה, השמונה הובילו את החוקרים לעומק השטח המיוער בו התקיימה המסיבה, על מנת שלא ניתן יהיה להבחין בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully