וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות גלי החום: הכנרת שוברת שיאים בחודשי הקיץ

3.9.2020 / 13:03

אף שכמויות גשם גדולות לא ירדו בתקופה האחרונה, מפלס הכנרת כעת הוא הגבוה ביותר שנמדד ב-27 השנים האחרונות בהשוואה לספטמבר. זאת, בעקבות צמצום השאיבה והתאספות מי הגשמים מהחורף האחרון. זרימה מרשימה נצפתה גם בנחלים. מפלס ים המלח מוסיף להידרדר

בווידאו: כנרת סוערת בשל מזג האוויר החורפי/מערכת וואלה! NEWS

מפלס הכנרת שנמדד הבוקר (חמישי) הוא הגבוה ביותר זה 27 שנה בחודש ספטמבר - כך הודיעה היום רשות המים. הנתונים המעודדים באים על אף גלי החום ששררו בארץ בתקופה האחרונה. כעת, המפלס נמוך רק ב-0.73 מ' מהקו האדום העליון.

במהלך חודש אוגוסט התמתן קצב ירידת המפלס, כתוצאה מהקטנת השאיבות, והמפלס ירד ב- 14 ס"מ.
מפלס זה הוא הגבוה ביותר לתחילת חודש ספטמבר מאז 1993 אז נמדד 209.33-.

כינרת. רשות הכינרת,
המפלס נמוך רק ב-73 סנטימטר מהקו האדום העליון. הכנרת/רשות הכינרת

נתונים חיוביים נרשמו גם בכל הנוגע למעיינות והנחלים בצפון. כך, בעין דן נרשמה התייצבות נדירה בקצב הזרימה, לראשונה זה 17 שנה. מדובר בתופעה נדירה בתקופה זו, שלרוב מתאפיינית בירידה בשפיעת המעיין.

גם הספיקה בנחל גבוהה בכ-36% מהספיקה הממוצעת לתקופה. בנחל חרמון הספיקה גבוהה בכ-25% ביחס לספיקה הממוצעת הרב שנתית. במעיינות תנינים גם כן נרשמה עלייה מרשימה- ספיקה של תשעה מ"ק/שנ' לעומת ממוצע של 0.65 בתקופה זו.

עוד בוואלה!

לקראת פתיחת עונת הרחצה: מפלס הכנרת גבוה ב-3 מטר בהשוואה לשנה שעברה

לכתבה המלאה

למרות הנתונים בצפון, בים-המלח נמשכת ההידרדרות מבחינת מפלס המים, שירד בחודש אוגוסט ב-14 ס"מ, לעומת 16 בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך השנה האחרונה ירד המפלס ב-69 ס"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully