וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה הפסיקה לספק הסעות, 3,000 ילדים מהכפר הבדואי נשארו בבית

3.9.2020 / 21:11

בזמן ששנת הלימודים נפתחה בחגיגיות, תלמידי הכפר ואדי א-נעם שבמועצה האזורית נווה מדבר, נשארו בבתיהם זה היום השלישי. הסיבה: הפסקת שירותי ההסעות לבתי הספר שמחוץ לתחום המועצה. משרד החינוך: "הוקצה תקציב לבניית בתי ספר חדשים"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: יותם רונן, שי מכלוף, רוני כנפו, יואב איתיאל ולע"מ

כ-3,000 ילדים מהכפר הבלתי מוכר ואדי א-נעם שבדרום הארץ לא חזרו השבוע אל בתי הספר ונשארו בבתים. לטענת התושבים, הסיבה לכך היא החלטת המועצת האזורית נווה מדבר להפסיק לספק שירותי הסעות מתוך הישוב לבתי הספר. "גני הילדים ובתי הספר מרוכזים במקום אחד", הסביר ניגב אבו בנייה, חבר באחד מוועדי ההורים. "אין רשות שתספק שירותים לבתי הספר".

לדברי אבו בנייה, החלטת המועצה בנושא התקבלה לפני כחודש. הוא אף ציין כי בתי הספר אינם מחוברים לאינטרנט ואין בהם מחשבים, מה שהוביל גם לכישלון הלמידה מרחוק עוד בשנה שעברה.יו"ר ועד היישוב יוסף אל זאדין טען כי המועצה הציעה להורי התלמידים לעבור לבתי ספר אחרים, אך הם לא מתכוונים להיענות לכך. "60 שנים בתי הספר נמצא באותו מקום", הסביר אל זאדין. "אנחנו לא מסכימים לעבור למקום אחר, זה הכפר שלנו". לדבריו, "לא מתכוונים לזוז מפה.

אישור לבניית היישוב וואדי אל נעם. בני בן סימון, מערכת וואלה!
"לא מתכוונים לזוז מפה". ואדי א-נעם/מערכת וואלה!, בני בן סימון

המועצה האזורית נווה מדבר מסרה בתגובה לטענות כי שלושת בתי הספר אלעזזממה א', ב' וג' אינם נמצאים בשטח השיפוט של המועצה. "הם נמצאים על שטח גלילי השייך למשרד הפנים ובתי הספר שייכים למשרד החינוך", נמסר. "מועצה אזורית נווה מדבר מנהלת את בתי הספר הנ"ל על פי הסכם שמבקש ממועצה לנהל מנהלית את בתי הספר וההסכם מתחדש בכל השנה ומאפשר לכל אחד לא לחדש את הסכם".

לדבריהם, "מאחר שמשרד החינוך לא עמד בדרישות ההסכם שמאפשר למידה בתנאים נאותים ללא צפיפות, עם אספקת מים נאותה ולא במכליות, חיבור בתי הספר לרשת החשמל ולא אספקת חשמל בגנרטורים, דרך מסודרת וסלולה להגעה וקבלת היתרי בניה למוסדות אלה, המועצה אזורית הודיעה בחודש ינואר 2020 שבאם לא יחול שינוי בשיפור התנאים שפורטו לא תחדש את הסכם ובתי הספר הנ"ל יחזרו לניהול משרד החינוך".

עוד בוואלה!

סוף לסאגה: בית הספר בנגב יחובר לקו מים, והתלמידים ישובו סוף סוף ללימודים

לכתבה המלאה

ממשרד החינוך נמסר כי הוא מחויב לכל ילדי ישראל ובכלל זה לילדי בפזורה הבדואית. "המשרד מייחס חשיבות רבה לשירותי החינוך שיש לתת לילדי המקום, ולכן הוקצה תקציב לבניית בתי ספר חדשים לרווחת התלמידים, בשטח המרוחק מן המפעלים הכימיים של נאות חובב", אמרו. "המהלך התבצע בשיתוף עם המועצה האזורית ועם נציגי התושבים, אולם הביצוע מתעכב מסיבות שאינן תלויות במשרד". לדבריהם, "המשרד מצר על החלטת המועצה האזורית נווה מדבר לסגת מאחריותה למתן שירותי חינוך נלווים לבתי הספר אלעזזמה א', ב', ו- ג', אולם המשרד במשא ומתן עמה לקידום העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully