וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט בן שנתיים טבע בבריכה בבית סבתו ביבנאל; מצבו קשה

עודכן לאחרונה: 1.9.2020 / 22:18

חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הפעוט לבית החולים פוריה כשמצבו קשה אך יציב, והוא מורדם ומונשם. הוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. המשטרה החלה בחקירת נסיבות האירוע

בווידאו: פרמדיק מד"א מעדכן על טביעת פעוט בבריכה בפרדס חנה-כרכור/צילום: מד"א, עריכה: איתי עמרם

פעוט בן שנתיים טבע הערב (שלישי) בבריכה בבית סבתו ביבנאל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים פוריה כשמצבו קשה אך יציב, מורדם ומונשם. מהמרכז הרפואי פדה-פוריה נמסר כי הפעוט הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. המשטרה החלה בחקירת נסיבות האירוע.

חובש רפואת חירום במד"א מוריס אריש סיפר כי "כשהגענו למקום הובילו אותנו לפעוט ששכב מחוסר הכרה לאחר שנמשה מהבריכה. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מתקדם, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם".

זירת החשד לרצח בטובא זנגרייה, 12 באוגוסט 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
טביעה שנייה של פעוט בבריכה השבוע/אתר רשמי, דוברות המשטרה

מקרה הטביעה הערב, מצטרף לכמה מקרי טביעה שאירעו בתקופה האחרונה. ביום ראשון טבע פעוט בן שלוש בבריכה פרטית בבית בפרדס חנה כרכור, ומצבו מוגדר קשה. צוותי מד"א פינו אותו למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה כשהוא מורדם ומונשם. כוחות משטרה הגיעו לבית ברחוב השאננים במועצה המקומית, והחלו בבדיקת נסיבות האירוע.

מחקירה ראשונית של הטביעה עולה כי הפעוט בילה עם הוריו בבית סבתו וככל הנראה התנתק בשלב מסוים מהוריו ונכנס לבדו לבריכה. חובש מד"א משה לוי סיפר כי "כשהגענו למקום הובילו אותנו לחצר הבית בסמוך לבריכה ראינו שמעניקים טיפול רפואי ראשוני בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. הפעוט היה בהכרה מעורפלת וביצענו בדיקות רפואיות, הוא סבל ממצוקה נשימתית, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

עוד בוואלה!

פעוט בן 3 טבע בבריכה פרטית בבית בפרדס חנה כרכור; מצבו קשה

לכתבה המלאה

כשבועיים לפני כן, טבע פעוט בן שנתיים ונפגע באורח אנוש. הוא טבע בבריכה פרטית בבית במושב שדות מיכה שבמועצה האזורית מטה יהודה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה.

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מאז שנת 2015 טבעו למוות 112 ילדים. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות שמונה ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" מסרה כי "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת מים לא משאירים את הילדים ללא השגחה. קובעים כל הזמן מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת". היא הוסיפה כי "לא יוצאים לנופש משפחתי אם הבריכה לא מגודרת עם שער שננעל באופן אוטומטי למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully