וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג בפראות תחת השפעת סמים: צעיר מהגליל נאשם בהריגת התינוקת בת השנה

עודכן לאחרונה: 1.9.2020 / 21:39

מכתב האישום עולה כי אחמד סעדי אחראי לתאונה החזיתית בה נהרגה התינוקת ג'וליה נמיראת ובני משפחתה נפצעו - שבועיים אחרי שקיבל את רישיון הנהיגה. שוטרים שהגיעו לזירת התאונה סיפרו כי הוא נעלם מהר מהמקום. "התנהגותו מצביעה על זלזול בחיי אדם"

בווידאו: כוחות מד"א באזור התאונה הקטלנית בצפון/צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד אחמד סעדי, תושב הכפר כאבול שבגליל בן 24, בגין התאונה הקטלנית שאירעה בצומת שעב לפני כשלושה שבועות, שבה נהרגה התינוקת ג'וליה נמיראת בת השנה משעב, ונפצעו הוריה אחיה ואחותה. הוא מואשם בהמתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה תחת השפעת סמים, גרימת חבלה של ממש, אי מסירת פרטים ונהיגה ללא ביטוח.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות את הארכת מעצרו של אחמד סעדי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מחרתיים השופט ארז פורת יקיים דיון לגופה של הבקשה, ובהסכמת הסניגורים הלומדים את תיק החקירה, הוא האריך את מעצרו של סעדי עד החלטה אחרת.

מכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, עולה כי הנהג החדש סעדי קיבל את רשיון הנהיגה רק שבועיים לפני התאונה, והוא נהג ברכב שלו ללא ביטוח, כשהוא תחת השפעת סמים. עוד עולה כי סעדי לא עצר למרות ששוטר שהורה לו לעשות כן, יצא לעקיפת שתי מכוניות במקום שבו הראות מוגבלת וחצה קו הפרדה רצוף, ירד לשולי הכביש ואז התנגש חזיתית ברכב שבו נסעה משפחת התינוקת המנוחה.

ג׳וליה נמיראת, התינוקת בת השנה מכפר שעב שנהרגה בתאונת דרכים חזיתית בצומת הכניסה לכפר שבצפון הארץ. 15 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
התינוקת שנהרגה בתאונה ג׳וליה נמיראת/אתר רשמי, אתר רשמי

התאונה אירעה לא הרחק מתחנת הדלק ב.ס.ן שבצומת שעב. שוטרים שהבחינו בסעדי עומד לפנות שמאלה מתחנת הדלק, לכביש 8050 בכיוון הכפר שעב, נעצרו לידו בכוונה כדי להורות לו לעצור, ושוטר אחד אף יצא מהניידת. לפי כתב האישום, בשלב זה פנה סעדי מערבה והחלה בנסיעה מהירה.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שחלף כמה מאות מטרים, עקף סעדי שני רכבים, סטה לנתיב הנגדי והמשיך בנסיעה פרועה ומהירה גם כשהקו המקווקו הפך לקו הפרדה רצוף. לבסוף התנגש סעדי בעצמה ברכב שמולו, ושתי המכוניות המשיכו לכיוון מטע זיתים שלצד הכביש. סעדי התנגש בעץ זית ונמיראת נעצר על ידו בתוך המטע. רכב הדייהטסו הקטן שבה נסעה המשפחה ספג פגיעה קשה מאוד ונמעך.

עוד בוואלה!

נערה נדרסה למוות במעבר חצייה לאחר משחק של שני נהגים. הוריה דורשים צדק

לכתבה המלאה
זירת תאונת הדרכים בה מתה תינוקת בת שנה בצומת שעב בצפון הארץ. בתאונה נפצעו אמה בת 29 ואחייה בני שלוש וחמש באורח קשה. האב בן 27 נפצע בינוני. 14 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
זירת התאונה ב-14 באוגוסט/אתר רשמי, אתר רשמי

שוטר שהגיע לזירת התאונה סיפר כי הוא שאל את שלושת נוסעי הטויוטה של סעדי "מה קרה?", והם לא ענו לו. השוטר התפנה לחילוץ הנפגעים ולדבריו, "חמש דקות אחר כך הוא והנוסעים נעלמו מהמקום בלי למסור פרטים". לפי כתב האישום, לאחר התאונה צעד סעדי לכביש 805, משם הוסע לביתו ולמרכז הרפואי בנהריה.

צוות נט"ן אלזהראוי פינה את התינוקת תוך מאמצי החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה לאחר ניסיונות החייאה. אחיה ג'וד בן ה-3 ואחותה ג'ואן בת ה-5 נפצעו באורח קשה. האב באסם בן ה-27 והאם חנאן בת ה-29 נפצעו באורח בינוני בתאונה. בני המשפחה פונו על ידי מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה, כשההורים שוחרר מבית חולים רק אתמול. בשבוע שעבר הועברה הילדה ג'ואן לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם היא עדיין מאושפזת.

"עצם ביצוע העבירה ונסיבותיה מעידים על מסוכנות", טוענת התובעת, עו"ד דורית לוי פרנק, "התנהגותו של סעדי מצביעה על זלזול בחיי אדם, נהג ברכב בהיותו שיכור, תחת השפעת סמים". סעדי, הודה בחקירותיו כי הוא יצא לעקיפה, וכי הוא לא ראה את הרכב שבא מולו. הוא טוען כי לא השתמש בסמים לפני או אחרי התאונה.

סנגורו של הנהג: "הוא לא ברח ולא הפקיר"

סנגורו של סעדי, עו"ד עמאד אל חאג' המייצג אותו עם עו"ד ג'ואד שחאדה, אמר כי הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, בעוד שאביו דיבר באותה עת בטלפון עם בוחן התנועה, והשלושה דיברו בשיחת ועידה עד הגעתו לבית חולים, שם נפגשו. "הוא לא ברח ולא הפקיר", טען בתוקף. סעדי, שנעצר באותו לילה כשש שעות לאחר התאונה, נותר מאחורי סורג ובריח מאז ליל האירוע.

עבירת "המתה בקלות דעת", שהתווספה לספר החוקים של מדינת ישראל לפי שנה, "נועדה למקרים בהם אדם לוקח סיכון בלתי סביר, אך מקווה שלא יגרום לתוצאה קטלנית". בין היתר מתייחסת עבירה זו לסיטואציות של גרימת מוות תוך כדי משחק בנשק, או לנהיגה מסוכנת. העונש המירבי בגין עבירה זו הוא 12 שנות מאסר.

זירת תאונת הדרכים בה מתה תינוקת בת שנה בצומת שעב בצפון הארץ. בתאונה נפצעו אמה בת 29 ואחייה בני שלוש וחמש באורח קשה. האב בן 27 נפצע בינוני. 14 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרים בזירת התאונה בצומת שעב/דוברות משטרת ישראל

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "מכתב האישום עולה לכאורה תמונה קשה על זלזול בחוק ובחיי אדם של נהג תעיר וחסר ניסיון. נהיגה תחת השפעת סמים ועזיבת מקום התאונה לאחר פגיעה לכאורה הם מעשים אנטי חברתיים ואנטי מוסריים שעולים בחיי אדם".

"בתי המשפט חייבים להחמיר בענישה של אותם עברייני תנועה מסוכנים כדי לשדר מסדר חד וברור כי חיי אדם אינם הפקר", אמר. לדבריו, "חייה של משפחה שלמה נהרסו ולא ישובו להיות כפי שהיו. על בתי המשפט מוטלת אחריות לייצר הרתעה באמצעות ענישה מחמירה, כזאת שתמנע מהנהג הבא שחושב לסכן חיי אדם מלעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully