וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: התאונה בה נהרגה התינוקת בצפון אירעה כשהנהג נמלט מהשוטרים

16.8.2020 / 8:55

על פי החשד, אחמד סעדי בן ה-24, נהג הרכב הפוגע בתאונה בכפר שעב בליל שבת, בה נהרגה תינוקת בת שנה ונפצעו 4 בני משפחה נוספים, נמלט משוטרים, התנגש ברכב המשפחה וברח מבלי להגיש עזרה ודיווח. בית המשפט האריך את מעצרו ב-3 ימים. סנגורו: "לא ברח ולא הפקיר"

בווידאו: כוחות מד"א באזור התאונה הקטלנית בצפון/צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בית משפט השלום בחיפה האריך אמש (שבת) בשלושה ימים את מעצרו של אחמד סעדי, נהג צעיר בן 24, תושב הכפר כאבול בגליל, החשוד בתאונת הפגע וברח שאירעה סמוך לשעה 21:00 בליל שבת בצומת כפר שעב, בה נהרגה התינוקת ג'וליה נמיראת בת השנה ונפצעו באורח קשה אחיה בן ה-3 ואחותה בת החמש.

אביהם ואמם נפצעו באורח בינוני. צוות נט"ן אלזהראוי פינה את התינוקת תוך מאמצי החייאה לבית החולים רמב"ם, אך שם, לאחר נסיונות החייאה נוספים, נאלצו לקבוע את מותה. כל בני המשפחה האחרים שהיו ברכב פונו על ידי מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם הם עדיין מאושפזים.

בדיון אמש, טענה המשטרה כי שוטרים שהבחינו ברכב פרטי מסוג טויוטה, שנסע בתחנת דלק בכניסה לכפר שעב, ביקשו ממנו לעצור. שוטר במדים ירד מהניידת, ניגש לרכב ואז לפתע, פתח הרכב בנסיעה מהירה דרומה לכיוון כביש 805 ולא נענה להוראת השוטר לעצור.

המשטרה טענה בדיון כי מדובר בעיקול חד והתאונה אירעה בדרך בה שדה ראיה מוגבל מאוד. מתיק החקירה עולה כי לאחר מספר מטרים, הרכב סטה מימין לשמאל, לכאורה לצורך עקיפה, וכשהוא משמאל לקו ההפרדה, התנגש חזיתית ברכב המשפחה שהגיע ממול.

זירת תאונת הדרכים בה מתה תינוקת בת שנה בצומת שעב בצפון הארץ. בתאונה נפצעו אמה בת 29 ואחייה בני שלוש וחמש באורח קשה. האב בן 27 נפצע בינוני. 14 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת התאונה בכפר שעב, אתמול בלילה/דוברות משטרת ישראל

סעדי ושני נוסעים שהיו עמו נפצעו באורח קל בתאונה ופונו עצמאית לקבלת טיפול רפואי. בדיון אמש עלה כי על פי החשד, הם עזבו את מקום התאונה מבלי להגיש עזרה לפצועים ומבלי לדווח. אחד מנוסעי הרכב טרם אותר ומכשיר הדי.וי.אר של תחנת הדלק טרם נתפס על ידי המשטרה.

סעדי נעצר בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, כשש שעות לאחר התאונה. המשטרה מייחסת לו עבירות של גרימת מוות בקלות דעת, הפקרה לאחר פגיעה, אי הגשת עזרה לנפגע בתאונה, אי ציות לשוטר במדים, נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות בלתי סבירה, סטייה מנתיב נסיעה וחציית קו הפרדה רצוף. בוחן התנועה, רס"ר סאלח סויד, ביקש את הארכת מעצרו בשבעה ימים. עוד טענה המשטרה בדיון, כי ברכב היה ריח חריף של אלכוהול וכי נמצא בו בקבוק עם קרח.

סנגורו של הנהג הצעיר, עו"ד עימאד אל חאג', הסכים בבית המשפט כי "התוצאה היא קשה", אך עתר לשיחרורו. לדבריו, סעדי יצא מתחנת הדלק, עשה מסלול נסיעה של 30 שניות כך שלא הספיק להאיץ. לדבריו, קו ההפרדה בחלק מהכביש רצוף ובחלקו האחר מקווקו, ומהיכן שהתחיל את העקיפה - הקו לא היה רצוף. "לא מדובר בקו הפרדה רצוף היכן שהתחיל לבצע את העקיפה, ולא סטה מנתיב הנסיעה אלא ביצע עקיפה בתנאי דרך שאיפשרו לו לעשות כן", אמר.

ג׳וליה נמיראת, התינוקת בת השנה מכפר שעב שנהרגה בתאונת דרכים חזיתית בצומת הכניסה לכפר שבצפון הארץ. 15 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
ג׳וליה נמיראת, התינוקת בת השנה מכפר שעב שנהרגה בתאונה/אתר רשמי, אתר רשמי

עורך דינו של הנהג הפוגע טען בדיון כי הבקבוק עם הקרח שנמצא ברכב אינו ראיה לנהיגה בשכרות. "אי אפשר לייחס לאדם ביצוע עבירה של נהיגה בשכרות רק משום הימצאות בקבוק ברכב". הוא הוסיף כי מדובר בבקבוק שנקנה "דקה לפני" מתחנת הדלק, "לנגד עיניהם של השוטרים שהיו שם". לדבריו, "התוצאה היא תאונה חזיתית, אך זה בלתי נמנע".

בנוסף לכך, הוא אמר כי "הוא לא נהג במהירות מופרזת. הוא לא הספיק לנסוע כי משך הנסיעה היה רק 30 שניות". לטענת עו"ד אל חאג', סעדי לא ברח מהמשטרה משום שלא נעשה נגדו מרדף. לדבריו, השוטר "ביקש ממנו לעצור בתחנת הדלק ולא בשלב מאוחר יותר, ולא נעשה נגדו מרדף משטרתי, אף אחד לא ביקש ממנו לעצור, המשטרה שהיתה במקום ולפי טענתם נסעו אחריו, לא עם אורות כחולים ולא כרזו לו, אלא נסעו אחריו בנסיעה תמימה, לכן לא ביצע עבירה של אי ציות לשוטר".

עוד טען סנגורו של סעדי, כי הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, כאשר אביו עם בוחן התנועה, והשלושה דיברו בשיחת ועידה עד הגעתו לבית חולים, שם נפגשו. "לא ברח ולא הפקיר", טען בתוקף.

אולם, השופט התורן זיו אריאלי לא השתכנע מטענות הסנגור ולאחר ששמע את הצדדים ועיין בחומר החקירה, הוא קבע כי עולה, לכאורה, מעורבות של סעדי במעשים המיוחסים לו וכי קיים חשד סביר שעבר את העבירות. הוא האריך את מעצרו כאמור עד ליום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully