וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הגנים וכיתות א' יורשו להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות

30.8.2020 / 14:23

בתום התייעצות עם אנשי מקצוע ויומיים לפני החזרה ללימודים, שר הבריאות הודיע כי אישר את ליווי הילדים בימים הראשונים של השנה. ההורים ייכנסו לכיתות בקבוצות קבועות של שישה, ובאופן מדורג, בעוד היתר יוכלו לשהות בחצר הגן או בית הספר

בווידאו: ועדת החינוך מצביעה על הפחתת תשלומי הורים/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: עמית שמחה

שר הבריאות יולי אדלשטיין אישר היום (ראשון) להורי ילדי הגנים ותלמידי כיתה א' להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות. בתום התייעצות עם אנשי מקצוע, שלח אדלשטיין מכתב למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בו פירט את התנהלות כניסת ההורים למוסדות החינוך.

על פי ההנחיה, ההסתגלות תיעשה בתוך הגן או כיתה בקבוצות של עד שישה הורים בכל קבוצה קבועה, ובאופן מדורג, תוך שמירת מרחק של שני מטרים ועטיית מסיכה. בכל עת לא ישהו יותר משישה הורים בו-זמנית במוסד החינוך, אך הם יוכלו להישאר בחצר הגן או בית הספר תוך שמירה על מרחק של שני מטרים וכללי ההיגיינה.

כמו כן, הדגיש אדלשטיין כי הגננות והמורות יוכלו להפעיל שיקול דעת לגבי ילדים עם קשיי הסתגלות, ויהיה באפשרותן להחליט כי ההורים ילוו את ילדיהם מעבר למה שנקבע אם יהיה צורך בכך.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
הגננות והמורות יוכלו להפעיל שיקול דעת. בית הספר שמעוני בגבעתיים/ראובן קסטרו

"כהורה שבעבר ליווה ילדים עם כניסתם לגנים ולכיתה א', אני יודע עד כמה הרגע הזה חשוב לילדים ולהורים", אמר שר הבריאות. "לכן פעלתי על מנת שלא נפגע ברגע החשוב הזה שילווה את הילדים וההורים כל חייהם, ונעשה הכל כדי לאפשר פתיחת שנה טובה ונעימה לכולם".

"אני שמח שמצאנו פתרון שיאפשר שמירה על בטיחות הילדים, ההורים ואנשי הצוות, אך לא ימנע מההורים את הזכות להכיר את סביבת הלימוד של ילדיהם ואת הצוותים החינוכיים, ולא ימנע מהילדים את נוכחות ההורים, בשעה שהם זקוקים לה יותר מכל", הוסיף.

בקבוצות קטנות ובאופן מדורג

הודעתו של אדלשטיין באה בעקבות פרסום התכנית הפדגוגית לשנת הלימודים תשפ"א לפני כשבועיים, על רקע מגיפת הקורונה. במסגרת התכנית שהציג אז משרד החינוך, נקבע כי ביום הראשון ללימודים, הורים ילוו את ילדי הגן בקבוצות קטנות ובאופן מדורג. זאת, על ידי לוח זמנים שייקבע מראש, כשהפרידה מהילדים תהיה בפתח הגן.

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"יודע עד כמה הרגע הזה חשוב". אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

בכיתות א' יגיעו ההורים בקבוצות של עד עשרה תלמידים, ולכל ילד יתלווה הורה אחד בלבד. קבלת התלמידים בבית הספר תתקיים במתחמים נפרדים, כשבכל מתחם לא ישהו יותר מ-20 אנשים. תכנית הלימודים תכלול בתחילתה השלמת תהליכים חסרים מתקופת הגן, ומיד בהמשך הקניית מיומנויות של קריאה וכתיבה.

בגנים לילדים בני שלוש ההגעה ביום הראשון ללימודים תהיה מדורגת ובקבוצות קטנות של חמישה-שישה ילדים, לפי לוח הזמנים שתפרסם הגננת. הפעילות תהיה קצובה, וההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, או שישהו בחצר כשהם עוטים מסכות. ביום השני ללימודים תהיה הגעה מדורגת בשתי קבוצות. ההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, ובתום הפעילות יאספו את ילדיהם. החל מהיום השלישי פעילות הגן תהיה בין 14:00-08:00.

לילדי הגנים בני הארבע והחמש תתקיים פעילות רגילה החל מהיום הראשון. על הגננות יהיה להכין סרטון קצר או מצגת, על מנת להציג את הצוות החינוכי, מבנה הגן, המרכזים והחצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully