וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 אלף איש הפגינו בברלין נגד מגבלות הקורונה: "עצרו את השקרים"

29.8.2020 / 18:22

המוחים התכנסו ליד שער הניצחון בבירת גרמניה, קראו לבטל את ההגבלות על הציבור והניפו שלטים עם הכיתוב "מרקל חייבת ללכת". לאחר כמה שעות המשטרה פיזרה את המפגינים, שעמדו בצפיפות ולא עטו מסיכות. במקביל נערכו מחאות גם בלונדון ובפריז: "הקורונה היא 'פייק ניוז'"

בווידאו: 18 אלף איש הפגינו בברלין נגד מגבלות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

כ-18 אלף בני אדם השתתפו היום (שבת) בהפגנה בברלין נגד מגבלות הקורונה. המחאה התקיימה בעקבות העלייה במספר המאובחנים בנגיף ברחבי אירופה, לצד התסכול בקרב הציבור בשל הצעדים לבלימת התפשטות המגיפה.

המפגינים התאספו באזור שער הניצחון במרכז הבירה, והניפו שלטים עם הכיתוב "עצרו את שקרי הקורונה" ו"מרקל חייבת ללכת".

כמה שעות מתחילת המחאה, המשטרה פיזרה את המפגינים, משום שלא שמרו על ההנחיות. על פי המשטרה, ההפגנה הייתה צפופה, והמשתתפים לא שמרו על ריחוק חברתי ואף לא עטו מסיכות.

הפגנות נגד ממשלת גרמניה בעקבות הקורונה, ברלין, 29 אוגוסט 2020. רויטרס
"עצרו את שקרי הקורונה". ההפגנה נגד המגבלות בברלין, היום/רויטרס

"לצערנו לא הייתה לנו אפשרות אחרת", נכתב בעמוד הטוויטר של משטרת ברלין. "כל הצעדים שננקטו עד כה לא הביאו לכך שהמפגינים יצייתו להנחיות".

על פי המשטרה פיזור המפגינים לא היה אלים, למעט כמה אירועים יוצאי דופן של חסימת כבישים והצתת מכולה. במקום נכחו כ-3,000 שוטרים, כחלק מהיערכות הכוחות לאפשרות של אלימות מצד המוחים, לאחר שכמה פעילים עודדו מפגינים ברשתות החברתיות להגיע למקום חמושים.

במקביל להפגנה ההמונית, כמאה איש השתתפו בעצרת נגד בבירה. לפי התקשורת המקומית, כמה ממפגיני הנגד צעקו לעבר המוחים כי "אתם צועדים לצד נאצים ופשיסטים".

עוד בוואלה!

לראשונה בארה"ב: צעיר החלים מקורונה - ונדבק שוב באורח קשה יותר

לכתבה המלאה
הפגנות נגד ממשלת גרמניה בעקבות הקורונה, ברלין, 29 אוגוסט 2020. רויטרס
"לא הייתה לנו אפשרות אחרת". שוטרים מפזרים את המפגינים בברלין, היום/רויטרס

עד כה, גרמניה הצליחה לשמור על מספר נמוך יחסית של נדבקים ומתים מקורונה בהשוואה ליתר המדינות הגדולות באירופה. אולם בשבועות האחרונים חלה עלייה במספר המאובחנים היומי, כמו במדינות נוספות ברחבי העולם.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, דחקה אתמול בציבור להמשיך ולהישמע להנחיות לבלימת התפשטות הנגיף. "הנושא הזה חשוב יותר מאי פעם", אמרה מרקל. "יש להמשיך ולהתייחס לזה במלוא הרצינות". מוקדם יותר השבוע, עיריית ברלין אסרה לקיים את המחאה, אך בית המשפט ביטל את ההחלטה.

הפגנות נגד ממשלת גרמניה בעקבות הקורונה, ברלין, 29 אוגוסט 2020. רויטרס
לא שמרו על ריחוק וסירבו לעטות מסיכות. המוחים בגרמניה, היום/רויטרס

במקביל, התקיימו מחאות דומות גם בצרפת ובריטניה. כ-200 בני אדם הפגינו בפריז נגד עטיית מסיכות, וקראו "לא לדיקטטורת הבריאות" ו"תנו לילדינו לנשום".

בלונדון התאספו מאות מוחים נגד מגבלות התנועה לבלימת הקורונה. הם טענו כי המגיפה אינה אמיתית, הביעו התנגדות לחיסונים מפני הנגיף, ונשאו שלטים עם הכיתוב "פייק ניוז", "מסיכות הן מחסומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully