וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו בביקור בטירה: "שנת הלימודים לא תיפתח בערים אדומות"

עודכן לאחרונה: 29.8.2020 / 19:19

ממונה הקורונה ביקר בעיר שהוגדרה כמוקד תחלואה, עם 348 חולים חדשים בשבוע. הוא שב והדגיש כי עדיין קיימת אפשרות להטלת סגר. ח"כ טיבי: "יש להוסיף תקציבים מיוחדים לרשויות הערביות כדי לסייע להן לעבור את המשבר"

בווידאו: התפרצות קורונה בקיבוץ כפר עזה/צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר היום (שבת) כי שנת הלימודים לא תיפתח בערים אדומות. במהלך ביקור בטירה, שב וחזר על כך שהטלת סגר בחגים "עדיין על הפרק". לדבריו, הממשלה תדון מחר בהמלצותיו ובצעדים נוספים למיגור התפשטות נגיף הקורונה.

טירה מוגדרת על ידי משרד הבריאות כעיר אדומה, עם 348 חולים חדשים בשבעת הימים האחרונים. בשבוע החולף נערכו בעיר 2,159 בדיקות ובשלב זה ישנם 496 חולים פעילים.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מבקר בטירה, יחד עם ח"כ אחמד טיבי. 29 באוגוסט 2020. אין, אתר רשמי
גמזו, טיבי ובכירים בפגישה בטירה, היום/אתר רשמי, אין

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), יו"ר השדולה לבריאות הציבור בכנסת, השתתף אף הוא בביקור. "יש לקטוע את שרשרת ההדבקה על ידי הפסקת התקהלויות והפרה של הוראות משרד הבחירות", אמר.

לדברי טיבי, "חתונות הן מקור התפרצות בתקופה הזו. יש לשקול פתיחת אולמות מפוכחת עם אכיפה כדי לעצור את בלגן החתונות. מי שמפר בידוד ומסתובב ברחובות משול לפושע שמסתובב עם אקדח ומרסס את העוברים ושבים". הוא הוסיף כי "יש להוסיף תקציבים מיוחדים לרשויות הערביות כדי לסייע להן לעבור את משבר הקורונה".

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו בביקור בנצרת, 27 באוגוסט 2020. עיריית נצרת, אתר רשמי
גמזו בביקור בנצרת, השבוע/אתר רשמי, עיריית נצרת

בשבוע האחרון סייר גמזו בכמה מוקדי תחלואה גבוהים בחברה הערבית, בהם נצרת ואדי ערה ואום אל-פחם. בכירים מודאגים מהמשך ההתקהלויות ובראשון החתונות, ומהפרות חובת הבידוד.

בעת שהותו בנצרת, ביקר גמזו בבית החולים האנגלי ובית החולים הצרפתי בעיר, שם מאושפזים יותר מעשרה חולים במחלקת הקורונה. מנהל בית החולים, פרופ' פהד חכים, סיפר כי "עם תחילת משבר הקורונה נאלץ בית החולים לשנות את פעילותו מהרגע להרגע ולהכשיר את שטחו לקבלת חולי קורונה וטיפול בהם. אני גאה באופן בו התמודדנו עד כה עם האתגר ההיסטורי הזה, תוך שאנו משמרים את פעילותו התקינה של בית החולים במחלקות האחרות, ואני מודה לפרופ' גמזו על הביקור ועל השיח הפורה בינו לבין בית החולים".

מנהל בית החולים הצרפתי, ד"ר נאיל אליאס, הודה לפרופ' גמזו על הביקור וביקש סיוע בהשגת ציוד לזיהוי מיידי של קורונה. הוא קיבל אישור להקים מחלקת קורונה ייעודית בבית החולים לחולים גריאטריים. "אנו זקוקים לציוד נוסף להתמודדות מול מגיפת הקורונה. בכוונתנו להקים מחלקה גריאטרית לקשישים לאשפוז חולי קורונה בבית חולים הצרפתי בנצרת - מחלקה ראשונה מסוגה בעיר", אמר אליאס.

אתמול עדכן משרד הבריאות כי 10,777 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. הנתון גבוה בכ-5% מהשבוע שקדם לו. במקביל, מספר המאובחנים ביממה האחרונה חצה את רף ה-2,000. נכון לאתמול, מתו 891 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - עלייה של 82 מקרי מוות משבוע שעבר.

2,068 נדבקים אובחנו מאז יום חמישי, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מאז פרוץ המגיפה ל-111,493. מספר החולים הפעילים הוא 20,444. בבתי החולים מאושפזים 855 חולים, מתוכם 118 מונשמים (116 בשבוע שעבר) ו-426 חולים קשה (390 בשבוע שעבר). העלייה במספר המונשמים היא מתונה: שני בני אדם נוספו למניין זה השבוע, בנוסף לשישה מונשמים שנוספו בשבוע שקדם לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully