וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 שריפות פרצו בשדות בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה

28.8.2020 / 20:14

כוחות כיבוי משירותי הכבאות פעלו בשיתוף אנשי קק"ל, צה"ל ורשות הטבע והגנים על מנת לבלום את התפשטות הלהבות. חוקרי שריפות אישרו כי המקור להתלקחות הוא בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה

בווידאו: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק״ל

24 שריפות פרצו היום (שישי) בשדות סמוכים ליישובי עוטף עזה, זאת בעקבות בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה לעבר שטח ישראל. מרבית השריפות פרצו בשטחים במועצה האזורית שער הנגב, וכמה התלקחו גם בתחומי המועצות אשכול וחוף אשקלון.

צוותי כיבוי פעלו יחד עם אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים, בסיוע כוחות צה"ל, מטוסי כיבוי של חיל האוויר ורבש"צים על מנת להשיג שליטה בלהבות. מכוחות הכיבוי נמסר כי מרבית השריפות פרצו בשדות קוצים בהיקף מצומצם, ולא היוו סכנה לחיי אדם.

בשירותי הכבאות וההצלה כי שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות, לצד פריסה מיטבית, הובילו להשתלטות מהירה על השריפות. כמו כן, חוקרי שריפות קבעו כי הסיבה להתלקחות היא שיגור הבלונים מעזה.

שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה לשדות ארז 11 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"השריפות לא סיכנו חיי אדם". עוטף עזה/ראובן קסטרו

הפרחת הבלונים לשטח ישראל באה כחלק מההסלמה המתמשכת בשבועות האחרונים בדרום. הלילה תקף צה"ל פעמיים ברצועה - בפעם הראשונה בעקבות הפרחת הבלונים, ובפעם השנייה בתגובה למטח רקטות שנורה לעבר יישובי הדרום.

במסגרת תגובת צה"ל תקפו מטוסי קרב, כלי טיס וטנק תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס ברצועה. דובר צה"ל מסר כי הצבא "מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות נגד כל ניסיון לפעילות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה". כשעה לאחר מכן, בסביבות השעה 05:07, נשמעו התרעות צבע אדום ביישובים נחל עוז ועלומים, וזוהה שיגור של שש רקטות. בתגובה, חיל האוויר תקף פעם נוספת מוצב ברצועת עזה.

עוד בוואלה!

מטח רקטות נורה לעבר העוטף; גל תקיפות של צה"ל ברצועת עזה

לכתבה המלאה

גורמי צבא אמרו הבוקר כי על רקע ההסלמה עם חמאס והסנקציות שהטילה ישראל על רצועת עזה, בהן מניעת העברת סולר ובנזין, הוחלט במשרד הביטחון על הפסקת העבודה של כל עובדי הקבלן במעבר הדלקים. העברת הדלקים הופסקה לפני 12 ימים, ולפי הגורמים לא נראה שעל רקע ה-24 שעות הקרובות יחול שינוי ולכן הוחלט על הצעד הקיצוני לראשונה זה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully