וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה הכתה בכפר עזה: "יודעים להתמודד עם 'צבע אדום' ולא עם הנגיף"

28.8.2020 / 20:26

חברי הקיבוץ חווים מציאות קשה של הסלמה לצד התפרצות מגיפה. 24 תושבים נמצאו חיוביים לנגיף, 200 בבידוד, והמדשאות התרוקנו מאדם. "הכל סגור והמקום שקט, זה מתעתע ומלחיץ", סיפרו התושבים. "אנחנו יודעים איך לפעול כשיש צבע אדום - אבל לא איך להתמודד עם הקורונה"

בווידאו: התפרצות קורונה בקיבוץ כפר עזה/צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

תושבי קיבוץ כפר עזה שבנגב המערבי מתמודדים במשך שנים עם רקטות, פצצות מרגמה, ובלוני נפץ המשוגרים לעברם מכיוון הרצועה, לצד הדי הפיצוצים של תקיפות צה"ל. לאחרונה, הם נאלצים להתמודד גם עם התפרצות קורונה משמעותית, וכך הקיבוץ השוקק חיים בשגרה - הפך לשומם. 24 מתוך אלף תושבי כפר עזה נמצאו חיוביים לנגיף, וכ-200 נכנסו לבידוד. חברי הקיבוץ מביעים דאגה מהתפשטות המגיפה, אך גם מאמינים שהערבות ההדדית תוכל להביס את המשבר הבריאותי.

"קשה להתמודד עם הקורונה, זה מתעתע", סיפרה ורדה גולדשטיין, חברת קיבוץ שנמצאת בבידוד. "זה לא שאומרים לך לא להיות בלחץ כי כוחותינו תוקפים, או שיש צבע אדום ואתה יודע בדיוק מה לעשות. פה פתאום הנכד או הבן חולים, וזה מאוד מלחיץ".

כפר עזה בבידוד, 27 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"הכל פה סגור וכולם בבתים". קיבוץ כפר עזה, אתמול/שי מכלוף

לדבריה של גולדשטיין, הקושי מורגש בעיקר בקרב האוכלוסיה המבוגרת בקיבוץ. "לחלק מאנשים שנכנסים פה לבידוד קשה מאוד, בעיקר למבוגרים", תיארה. "הם לא נפגשים עם חבריהם ולא יוצאים מהבית. זה ממש לא פשוט, היו ימים טובים יותר בקיבוץ".

איתי פכטר, דמות מוכרת בקרב תושבי עוטף עזה, מתראיין כבר שנים לתקשורת ומספר בעיקר על המתיחות הביטחונית באזור. גם הוא מתאר מציאות לא פשוטה בקיבוץ, שחווה את ההסלמה לצד התפרצות הקורונה. "כל אחד בביתו, אין כמעט אנשים שמתהלכים בחוץ, והקיבוץ די שקט", תיאר. "מי שלא בבידוד - יוצא לעבודה וחוזר מיד לביתו".

פכטר סיפר כי "אין מקומות פתוחים, הכל פה סגור וכולם בבתים. זה לא נעים לראות מדרכות ללא ילדים, ובריכות סגורות. המצב פה לא טוב". עם זאת, הוא מאמין כי "הקהילה פה חזקה, ואנחנו נתמודד".

עוד בוואלה!

איום השריפות פינה מקום לדאגה אחרת: התפרצות קורונה בקיבוץ בעוטף עזה

לכתבה המלאה
כפר עזה בבידוד, 27 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"זה לא נעים לראות מדרכות ללא ילדים ובריכות סגורות". כפר עזה, אתמול/שי מכלוף

תושב נוסף מכפר עזה, זוהר שפק, סיפר כי בעקבות העלייה בתחלואה, נגלית חוזקתה הקהילה בקיבוץ. "בתוך הקיבוץ כולם דואגים לכולם, יש פה ערבות הדדית חזקה וחיובית", תיאר. "כל מי שבריא עוזר, ועושים קניות לאלו השוהים בבידוד. אנחנו מסייעים אחד לשני בכל דבר".

לדבריו, התפרצות המגיפה יצרה מעט לחץ, אך "בסך הכל די צפוי שבמקום כה קטן, הנגיף יתפשט אם מישהו נדבק". שפק הוסיף כי "עם כל הכעס שיש כלפי מקבלי ההחלטות לגבי המצב הביטחוני, אנחנו יודעים לחיות עם זה. כשיש צבע אדום אנחנו רצים לממ"ד, וכשיש בלוני תבערה אנחנו נזהרים. הבעיה עם הקורונה, שזה מצב שונה לחלוטין. אנחנו עדיין לא יודעים איך להתמודד".

כפר עזה בבידוד, 27 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"אין כמעט אנשים שמתהלכים בחוץ, הקיבוץ די שקט". כפר עזה, אתמול/שי מכלוף

בקיבוץ מעריכים כי הקורונה התפרצה בימים האחרונים בגן הילדים, ומשם לכלל היישוב. בכפר עזה הכריזו על נוהל חירום, נסגרו כל השירותים הקהילתיים, מערכות החינוך, והמרכולית וחדר האוכל עברו למתכונת משלוחים או איסוף בכניסה למתחמים. עשרות מתושבי כפר עזה ערכו בדיקות לגילוי קורונה, וקיים חשש שעוד מספר רב של תושבים נדבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully