וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו: מאות הפגינו בתל אביב ובחיפה

מאות בני אדם בת"א הפגינו נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה. הם ערכו צעדה מכיכר רבין לקריית הממשלה. בדרכם, חסמו את צומת עזריאלי, ונתיבים באבן גבירול. במקביל, מאות בני אדם בחיפה התכנסו במרכז הכרמל. "דור שלם קורס תחת מגיפת השחיתות"

בווידאו: מחאת הדגלים השחורים בתל אביב וחיפה/ניב אהרונסון ושלומי גבאי

ההפגנות נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו נערכו גם הערב (חמישי), בשבוע העשירי למחאה. מאות מפגינים התרכזו במוקדי ההפגנה בתל אביב ובחיפה, וקראו לראש הממשלה להתפטר.

בתל אביב המפגינים קיימו צעדה מכיכר רבין לקריית הממשלה. במהלך הצעדה בעיר הם חסמו בשני הכיוונים את קטע הכביש ברחוב אבן גבירול בין ארלוזרוב לרחוב ז'בוטינסקי. בהגיעם לקריית הממשלה הם חסמו את צומת עזריאלי. כמו כן, בעקבות המחאה נחסמו לתנועה היציאות מכביש 20 למחלף השלום בשני הכיוונים. בחיפה, ההפגנה התרכזה במרכז הכרמל, ומשם נעו מפגינים בצעדה על שדרות מוריה לכיוון כרמליה. שדרות מוריה נחסמו לתנועה בקטע זה, ושדרות הנשיא נפתחו בשני הכיוונים.

בתום ההפגנה הכבישים נפתחו לתנועה ולא נרשמו עימותים או מעצרים. מארגני המחאה בתל אביב הודו למשטרה על הדרך בה ניהלו הכוחות את האירועים. "במיוחד בערב מאתגר זה, אנו רוצים להודות למשטרת תל אביב על ניהול האירוע, לשוטרים ולשוטרות המסורים שאיפשרו למפגן הדמוקרטי להתנהל כסדרו. גם בחיפה משטרת ישראל ניהלה צעדה בצורה מופתית. אנו מצפים ממשטרת ירושלים לנהל את האירוע באותה צורה בשבת הקרובה", אמרו.

הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית. כיכר רבין, ת"א 27 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בכיכר רבין בת"א, הערב/ראובן קסטרו

אנשי מחאת "הדגלים השחורים" תקפו הערב את נתניהו בזמן ההפגנות ואמרו כי "דור שלם קורס תחת מגפת השחיתות של הנאשם, שבמקום לנהל את הכלכלה היה עסוק בהטבות מס לעצמו ולמשפחתו. מדינת ישראל צריכה מנהיגות שרואה את האזרחים והאזרחיות ולא את נתיב המילוט ממשפט צדק".

בליכוד תקפו את ההפגנות ואמרו כי מדובר "בחסימות צירים והפרת סדר בהפגנת השמאל האנרכיסטי". עוד אמרו כי "זאת תוצאה ישירה של אנרכיה בעידוד הפקליטות. הפגנות האנרכיסטים הלא חוקיות וחסימת הצירים הפראית שמשבשת את הסדר הציבורי היא תוצאה ישירה של ההחלטה השערורייתית של הפרקליטות שלא לנקוט באמצעים כנגד מפרי חוק".

הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית. כיכר רבין, ת"א 27 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

להפגנה האחרונה נגד ראש הממשלה הגיעו אלפים רבים, והיא נערכה מחוץ למעונו בירושלים ביום שבת. באותו ערב, ללא אישר המשטרה, קיימו מאות מפגינים תהלוכה שיצאה מגשר המיתרים בבירה, והסתיימה בכיכר פריז הסמוכה למעון בבלפור. במהלך ההפגנה, עימותים פרצו בין שוטרים למפגינים ו-30 מהם נעצרו.

הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית. כיכר רבין, ת"א 27 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית. בחיפה 27 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
הפגנה נגד נתניהו בחיפה/שלומי גבאי

גורם במשטרת ירושלים אמר היום כי ההפגנה הקרובה תהיה תחת פיקוד ישיר של מפקד המחוז דורון ידיד, וזאת בעוד בהפגנות קודמות פיקד עליה מפקד מרחב ציון עופר שומר. לדבריו, בהפגנה הקרובה הוחלט לשתף מרחבים ונוספים ויהיו כוחות נוספים כדי לאבטח אותה.

עד כה לא הוגשה בקשה לתהלוכה מהכניסה לעיר. עם זאת, במשטרה נערכים והחלטה אם לאפשר אותה תתקבל בשטח במידה ולא תוגש בקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully