וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות תומכי ומתנגדי נתניהו הפגינו בבלפור; ארבעה נעצרו

עודכן לאחרונה: 21.8.2020 / 8:16

מחאה נגד השחיתות השלטונית נערכה ברחוב עזה, במקביל להפגנת תמיכה בנתניהו שהפעם התקיימה בכיכר פריז. בשעות הצהריים פונה מאהל המחאה שליד המעון, לטובת ההפגנה של תומכיו. מתנגדי נתניהו הפגינו גם בבאר שבע ובחיפה

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית ברחבי הארץ/צילום: שי מכלוף, שלומי גבאי, רוני כנפו ודוברות משטרה

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותומכיו, הפגינו הערב (חמישי) סמוך למעון ברחוב בלפור, בשני מתחמים שונים. בשונה מבשבועות האחרונים, הפגנת התמיכה בראש הממשלה התקיימה בכיכר פריז, בעוד מתנגדיו התאספו ברחוב עזה הסמוך. הפגנות נוספות נגד נתניהו נערכו גם לראשונה בבאר שבע וכן בחיפה. רק כ-400 מפגינים הגיעו להפגנה בעד נתניהו, ומספר דומה של מפגינים הגיעו גם להפגנה הנגדית ברחוב עזה.

השינוי במוקדי ההפגנות חל לאחר שהמשטרה פינתה מוקדם יותר בכוח את מאהל המחאה הסמוך למעון ברחוב בלפור בירושלים, לאחר סירובם של יושבי המאהל לפנותו. במשטרה הסבירו את החילוף בכך שתומכי נתניהו הגישו בקשה להפגין בכיכר פריז זמן רב מראש, בעוד שמנגד - לא הוגשה כל בקשה אחרת.

בשל כך, התבקשו יושבי המאהל לפנותו זמנית עד לאחר ההפגנה. ההפרדה בין המפגינים מתבצעת מדי שבוע, זאת כדי למנוע חיכוכים בין הצדדים. במהלך הפינוי, ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, נחבל בידו.

עצרת תמיכה בראש הממשלה, כיכר פריז, ירושלים 20 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עצרת התמיכה בנתניהו, מול מעון רה"מ/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ארבעה מפגינים נגד השחיתות השלטונית ונתניהו נעצרו לאחר שהפרו את הסדר הציבורי וסירבו להישמע להוראות המשטרה. לטענת המשטרה, המפגינים לא נענו לכריזה להפסיק את השימוש בכלי רעש והשוטרים נאלצו לאכוף את פסיקת בג"צ, ולהפסיק את הרעש.

במקביל להפגנות בירושלים, מאות הפגינו סמוך לגן האם במרכז הכרמל בחיפה. המפגינים קיימו תהלוכה לאורך שדרות מוריה, שם קיימו עצרת. שוטרי תחנת חיפה בסיוע כוחות יס"מ ומג"ב מאבטחים. גם בבאר שבע הפגינו מאות בני אדם, בעיקר צעירים וסטודנטים, נגד השחיתות השלטונית ונגד ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

מאהל המחאה בי-ם פונה זמנית לטובת תומכי רה"מ, מתנגדיו יפגינו ברחוב סמוך

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית בבאר שבע 20 באוגוסט 2020. שי מכלוף
הפגנת הדגלים השחורים בחיפה, הערב/שי מכלוף

"משטרת חיפה, אתם היום הפכתם לסניף הצפוני של ארגון שהכפיף את עצמו לנאשם בפלילים שרוצה לכונן פה דיקטטורה. משטרת חיפה, משטרת ישראל, זה לא השוטרים, זה העומד בראשכם", אמרה למפגינים ד"ר שקמה שוורצמן-ברסלר, ממובילות מחאת הדגלים השחורים שנאמה באירוע.

"לא רחוק היום בו תתבקשו למלא פקודה בלתי חוקית בעליל. העומדים בראשכם עומדים בפני ימים רעים שהם מביאים עלינו כאן. לא רחוק היום שבו תצטרכו להגיד 'אנחנו עם האחים שלנו, עם האזרחים, אנחנו לא משטרה פרטית של נאשם בפלילים'".

הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית בחיפה. 20 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
"המשטרה הפכה לסניף של נאשם שרוצה לכונן דיקטטורה". לסניף שוורצמן-ברסלר בחיפה, הערב/יואב איתיאל

ארגון "הדגלים השחורים", מיוזמי המחאב מול מעון רה"מ, מסר בעקבות פינוי המאהל כי "עכשיו זה ברור: הפינוי האלים של המאהל היה חלק מקמפיין הבחירות של נתניהו". הם הוסיפו כי "האלימות המשטרתית כלפי מפגינים, ראשי מערכת הביטחון ונבחרי ציבור הייתה חלק מקמפיין הבחירות של הנאשם נתניהו".

בארגון הוסיפו כי "ראש הממשלה תכנן להקרין סרטון שלו למפגינים, ולכן לא רצה ברקע שלטים נגדו, משטרת נתניהו סניף ירושלים בראשות דורון ידיד, התגייסה למשימה ופינתה נגד פסיקות בג"ץ את מאהל המחאה, כדי לנקות לנתניהו את הפריים לסרטון הבחירות שלו".

"מדינת ישראל בפרפוריה האחרונים כדמוקרטיה. זהי ההזדמנות האחרונה שלנו לצאת להילחם לפני שנהיה לבלארוס וטורקיה", הוסיפו.

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר כי "'מפגן' התמיכה בנתניהו מוכיח שאפילו העכברים הנאמנים ביותר כבר נטשו את הצוללת. כך נראה מנהיג מושחת וכושל בסוף דרכו. במשטרת בלפור עוד יבכו על הפינוי האלים והמשת"פי של המאהל".

הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית בבאר שבע 20 באוגוסט 2020. שי מכלוף
הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית בבאר שבע, הערב/שי מכלוף

מהמשטרה נמסר בתגובה לדברי המפגינים, כי "במסגרת ההיערכות למחאות באזור בית רה"מ, התבקשו מפגינים שהיו במתחם המיועד למחאה לעבור למתחם שהוקצה להם. לאחר פניות והידברות שהחלה לפני מספר ימים, במהלך היום נאלצו שוטרים להעביר את המוחים מהמתחם למקום שהוקצה להם. בפינוי חלק המפגינים התנגדו ואף אזקו את עצמם למקום".

במשטרה המשיכו לתאר את אירועי הצהריים, ומסרו כי "השוטרים פנו לאחד מיושבי המאהל וביקשו ממנו להתפנות, משסירב החלו השוטרים לפנותו לכיוון המתחם שהוקצה להם, במהלך ההובלה אמר האדם שהוא חבר כנסת ובו ברגע עצרו השוטרים וביקשו שיזדהה כי הוא לא מוכר להם, וזאת מספר פעמים".

"לאור סירובו להזדהות המשיכו השוטרים ללותו למתחם. בהמשך הוא שוחח עם מפקד המרחב, שזיהה אותו כח"כ, הוא התנצל והכניסו חזרה למתחם, יש לציין כי גם על חבר כנסת מוטלת החובה להזדהות כשהוא מתבקש, דבר שהיה מונע את המקרה. במקום היו עוד חברי כנסת שהסתובבו במקום ללא כל הפרעה", הוסיפה המשטרה. "נמשיך לאפשר את קיום המחאות, תוך שמירת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully