וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהל המחאה בי-ם פונה זמנית לטובת תומכי רה"מ, מתנגדיו יפגינו ברחוב סמוך

עודכן לאחרונה: 20.8.2020 / 16:16

המוחים נגד נתניהו נתבקשנו לפנות את המאהל לטובת הפגנת תומכיו וסירבו. בשל כך, המשטרה פינתה את המפגינים בכוח. ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון נפצע בידו במהלך הפינוי. ההפגנה נגד רה"מ תתקיים ברחוב עזה בירושלים, בעוד תומכיו יוכלו להתאסף בכיכר פריז

בווידאו: המשטרה מפנה בכוח את המפגינים נגד נתניהו סמוך למעון בבלפור/צילום: רוני נכפו ודוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

המשטרה פינתה היום (חמישי) בכוח את מאהל המחאה הסמוך למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברחוב בלפור בירושלים. זאת, לאחר סירובם של יושבי המאהל לפנותו, לקראת הפגנת תומכי נתניהו שצפויה להתקיים בכיכר פריז הסמוכה. במשטרה הבהירו קודם לפינוי בפני יושבי המאהל כי בתום ההפגנה יוכלו לשוב למקום. במהלך הפינוי, ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, נפצע בידו.

"לאחר נסיונות ממושכים של הידברות עם המפגינים ולאור סרובם לעבור למתחם שהוקצה להם, החלו לפני זמן קצר כוחות משטרת ישראל להעבירם למתחם", מסרה המשטרה. הפעם, בניגוד לשבועות האחרונים, תומכי נתניהו יפגינו בכיכר פריז בעיר, בעוד המתנגדים יופנו לרחוב עזה הסמוך.

במשטרה הסבירו את החילוף בכך שתומכי נתניהו הגישו בקשה להפגין בכיכר פריז זמן רב מראש, בעוד שמנגד - לא הוגשה כל בקשה אחרת. בשל כך, התבקשו יושבי המאהל לפנותו זמנית עד לאחר ההפגנה. ההפרדה בין המפגינים מתבצעת מדי שבוע, זאת כדי למנוע חיכוכים בין הצדדים.

הפגנת הדגלים השחורים בירושלים | מעצרו של כרמי גילון. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
כרמי גילון מפונה על ידי שוטרים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

בנוסף לגילון, לטענת מארגני המחאה גם תא"ל אמיר השכל פונה באלימות מהמקום, "על ידי שוטרי משטרת נתניהו מהמאהל". לאחר הפינוי, מחאת "הדגלים השחורים" מסרה כי "ראשי מערכת ביטחון שסופגים אלימות ממשטרת נתניהו אינם אנרכיסטים, הם מגיני ישראל. עם ישראל חייב לצאת להפגין רגע לפני חיסולה של הדמוקרטיה".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) תקף את התנהלות המשטרה במאהל. "משטרת ירושלים פועלת ככלי שרת בידי נתניהו ומחבלת המחאה הלגיטימית נגדו. התנהלות המשטרה מעידה על שיקולים פוליטיים אפלים של הרודן מבלפור ואולי של מפקד מחוז המבקש להתמנות למפכ"ל".

מעצרים במהלך הפגנת הדגלים השחורים מול בית רה"מ, ירושלים 20 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
פינוי המאהל, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

טרם הפינוי, אנשי תנועות המחאה "קריים מינסטר" ו"אין מצב" הביעו התנגדות פומבית למהלך, וציינו כי מלבד הבקשה להתפנות, הם התבקשו גם לפנות את השלטים המוצבים במקום. לדבריהם, דמויות ציבוריות רבות בהן גילון, ח"כ משה יעלון, תת-אלוף (מיל') עפר לפידות, ותא"ל (מיל') חיים גופן הצטרפו למוחים בעקבות המהלך. "לא יעלה על הדעת שזכות ההפגנה של גורם אחד תירמס למול זכות של אחר", אמר גילון.

אנשי "קריים מיניסטר" מסרו: "לא ניכנע לתכתיבים של משטרה פוליטית שמנסה להתעמר פעם נוספת במוחים בשירות הנאשם מבלפור. יושבי המאהל נחושים לעמוד על המשמר ולא יאפשרו למשטרה להפלות בין מפגינים".

לטענת אנשי מחאת הדגלים השחורים, הסיבה למהלך היא רצונו של ניצב דורון ידיד, מפקד משטרת מחוז ירושלים, לקדם עצמו במרוץ לתפקיד המפכ"ל. "משטרת ירושלים הידועה בכינויה 'משטרת נתניהו' ממשיכה במאמצים לחבל במחאה", אמרו. "לאחר שהכו מאות מפגינים, המשטרה מנסה לפרק את מאהל המחאה שניצב שם במשך כחודשיים כדי לתת את השטח לאנשי נתניהו. קוראים לכולם להפגין הערב בירושלים, חיפה ובאר שבע. לא ניתן למשטרת נתניהו לפגוע בזכותנו להפגין נגד הנאשם".

מעצרים במהלך הפגנת הדגלים השחורים מול בית רה"מ, ירושלים 20 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
פינוי המפגינים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

ללא תופים וצופרים

כמו כן, המשטרה נערכת לאכיפת הנחיות בג"ץ בנוגע להקמת רעש במקום, זאת לאחר הדיון בעתירת השכנים בנושא. החל מהשעה 21:30 ייאסר השימוש בצופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה. לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה.

בנוסף, המשטרה צפויה לחסום צירי תנועה מרכזיים באזור. בין השאר החל מ-15:00 ייחסמו הרחובות בן מימון, עזה (מטודלה לכיוון כיכר פריז), ארלוזרוב וקרן היסוד. ברחוב רמב"ן - התנועה תתאפשר לכיוון מערב (רופין) בלבד.

כמו כן, לבאים מרחוב קינג ג'ורג' לכיוון כיכר פריז - לא תתאפשר נסיעה לכיוון קרן היסוד והתנועה תופנה לרחובות אגרון ורמב"ן. הרחובות אגרון וקינג ג'ורג' ייחסמו בהתאם לכמות המפגינים והצורך בהרחבת מתחם המחאה.

הפגנות בירושלים - חסימות הצירים

  • החל מ-15:00: ייחסמו הרחובות בן מימון, עזה (מטודלה לכיוון כיכר פריז), ארלוזרוב וקרן היסוד
  • ברחוב רמב"ן - התנועה תתאפשר לכיוון מערב (רופין) בלבד.
  • לבאים מרחוב קינג ג'ורג' לכיוון כיכר פריז - לא תתאפשר נסיעה לכיוון קרן היסוד והתנועה תופנה לרחובות אגרון ורמב"ן.
  • הרחובות אגרון וקינג ג'ורג' ייחסמו בהתאם לכמות המפגינים והצורך בהרחבת מתחם המחאה.
מעצרים במהלך הפגנת הדגלים השחורים מול בית רה"מ, ירושלים 20 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
פינוי המפגינים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

אתמול דחה בג"ץ את העתירה שהגישו תושבים נגד ההפגנות ליד מעון ראש הממשלה. בית המשפט אישר את המשך קיום ההפגנות השבועיות בהתאם להגבלות אכיפת הרעש. עשרות העותרים טענו לפגיעה בהם וביקשו להעתיק את ההפגנות לאזור אחר או להגביל אותן. זאת, בין היתר, בשל חסימות הכבישים החוזרות והרעש הממושך. לדבריהם, המשטרה אינה מבצעת אכיפה כראוי.

הרכב השופטים דחה את העתירה פה אחד, והשופט עוזי פוגלמן ציין בפסק הדין כי "העותרים לא הצביעו על פגם בשיקול דעתה של משטרת ישראל בקובעה את התנאים המתוארים להפגנות מול המעון הרשמי של ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully