וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד תוקפים את אשכנזי לאחר דבריו על הסיפוח: "לא ידע דבר על ההסכם"

עודכן לאחרונה: 27.8.2020 / 20:00

גורמים בליכוד תקפו את שר החוץ שאמר למקבילו הגרמני כי מדיניות הממשלה עברה מסיפוח לנורמליזציה. "ניסיונו להציג כאילו כחול לבן הביאו הסכם שלום עם האמירויות - מגוחך", אמרו. המתקפה חורגת מהנוהל המקובל. בכחול לבן מסרו בתגובה: "מאחלים לליכוד להפסיק להיות חמוצים"

בווידאו: שר החוץ אשכנזי במסיבת עיתונאים בברלין עם עמיתו של החוץ הגרמני/עריכה: עמית שמחה

בליכוד תוקפים את שר החוץ גבי אשכנזי בעקבות דברים שאמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, בעניין שינוי מדיניות הממשלה "מסיפוח לנורמליזציה". גורמים בליכוד אומרים כי "גבי אשכנזי לא ידע דבר על הסכם השלום ההיסטורי עם האמירויות שראש הממשלה בנימין נתניהו הביא, ולכן דבריו אינם רלוונטיים".

המתקפה של הליכוד, בזמן שאשכנזי עדיין שוהה בביקור רשמי בגרמניה, חורגת מהנוהג המקובל לפיו נמנעים ממתקפות פוליטיות בעוד הנציג נוכח במדינה זרה. עוד אמרו הגורמים כי "ראש הממשלה פעל במשך שנים ארוכות להביא הסכם שלום היסטורי זה, והסכמי שלום נוספים שבדרך, תחת העיקרון של שלום תמורת שלום ולא שטחים תמורת שלום, בניגוד לעמדת השמאל".

"הניסיון של אשכנזי וחבריו להציג כאילו כחול לבן הביאו הסכם שלום היסטורי עם האמירויות ואת התפנית חסרת התקדים במדיניותה של ישראל ומעמדה באיזור - הוא מגוחך", ציינו. הכעס בליכוד הוא על אמירתו של אשכנזי ש"מדיניות ממשלת ישראל עברה באופן ברור מסיפוח לנורמליזציה", בעוד ראש הממשלה נתניהו אומר כי הריבונות עדיין על השולחן.

שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הגרמני הייקו מאס בברלין, גרמניה, 27 באוגוסט 2020. AP
מתקפה חריגה. אשכנזי ומאס, היום/AP

בשבועיים האחרונים, במהלך המשבר הקואליציוני, אשכנזי היה יעד למתקפות של הליכוד שכן הוא נתפס כמי שהניע את ההתנגדות לסיפוח.

בכחול לבן מסרו בתגובה למתקפה של הליכוד כי "אנחנו מאחלים לחברינו בליכוד להפסיק להיות חמוצים, ומברכים אותם על קידום נורמליזציה, שלום וביטחון במקום מהלכים חד צדדיים חסרי אחריות".

עוד בוואלה

אשכנזי לשר החוץ הגרמני: "מדיניות הממשלה עברה מסיפוח לנורמליזציה"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת במשרד רה"מ בירושלים 23 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
לא ידע דבר על הסכם השלום ההיסטורי שראש הממשלה הביא". נתניהו/אתר רשמי, -

אשכנזי הוזמן על ידי עמיתו הגרמני להשתתף במפגש בלתי פורמלי של שרי החוץ של כל המדינות החברות באיחוד האירופי. מדובר בהזמנה חריגה לשר חוץ ישראלי. בכירים בישראל ציינו כי אשכנזי שם את שיקום היחסים עם האיחוד האירופי במקום גבוה בסדר העדיפויות של משרד החוץ.

במהלך דבריו הוא ציין כי ישראל מקווה שלאור השינוי הזה במדיניות הפלסטינים יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן ויחדשו את הקשרים עם ישראל. "השארנו את הדלת פתוחה לשכנינו, עכשיו זה תלוי בבחירתם ובהחלטתם להצטרף", הוסיף.

לצד המפגש עם כל שרי החוץ יחדיו, אשכנזי ייפגש היום בברלין גם עם שר החוץ של צרפת. בכך ישלים אשכנזי פגישות עם שרי החוץ של שלוש המדינות הגדולות באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully