וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10% פחות במשכורת: תכנית הקיצוצים של האוצר במגזר הציבורי

27.8.2020 / 11:49

במשרד האוצר הציגו להסתדרות את המתווה ל-700 אלף עובדי המגזר הציבורי, הכולל הפחתה משמעותית בשכר המשתכרים יותר מ-20 אלף שקל. היקף הקיצוץ, המתוכנן לאוקטובר, ירד מ-45 מיליארד שקלים בתכנית המקורית ל-5 מיליארד בנוכחית, אולם בהסתדרות עדיין מביעים התנגדות

בווידאו: ועדת החינוך מצביעה על הפחתת תשלומי הורים/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: עמית שמחה

משרד האוצר הציג היום (חמישי) להסתדרות תכנית לקיצוצים בשכר במגזר הציבורי בעקבות משבר הקורונה. המתווה כולל קיצוץ בסך 10% עבור עובדי הציבור שמשכורתם גבוהה מ-20 אלף שקלים בחודש. עבור המשתכרים שכר נמוך יותר יחול קיצוץ של אחוזים בודדים, ולמקבלי הפנסיה התקציבית יועלו דמי הניהול מ-2% ל-7%.

גובה הקיצוץ בשכרם של כ-700 עובדים במגזר הציבורי מוערך ב-5-3 מיליארד שקלים, לעומת 45 מיליארד שקלים במתווה האחרון שהוצג. שר האוצר ישראל כץ הציג בחודש שעבר תכנית הפחתה זמנית של עלויות השכר בכלל המגזר הציבורי בסך של כ-15 מיליארד שקלים לשנה במשך שלוש שנים, אך יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד דחה אותה על הפרק.

כעת מכוון כץ כי התכנית תחל בחודש אוקטובר הקרוב ותסתיים בדצמבר 2022, אך בהסתדרות מתנגדים גם למתווה הנוכחי.

שר האוצר הנכנס ישראל כץ בעת נאומו עם כניסתו לתפקיד. 18 במאי 2020. משרד האוצר, אתר רשמי
מכוון להתחיל בקיצוצים כבר בעוד כחודשיים. כץ/אתר רשמי, משרד האוצר

"המגזר הציבורי נדרש לתת את חלקו לטובת המאבק בקורונה, בהסכמה או בהחלטות ממשלה וחקיקה", צייץ אתמול כץ בחשבון הטוויטר שלו. "ב-13 בספטמבר בכוונתי להביא את מסגרות ותוספות התקציב לשנה זו לאישור הממשלה, כפי שהוטל עליי בחקיקה שהתקבלה. זה הזמן למימוש מחויבותו של המגזר הציבורי, שזכה להגנות נרחבות, לשותפות ונשיאה בנטל - לטובת מימון מקורות תקציביים לסיוע לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים, לנכים ולציבורים רבים שנפגעו פגיעה קשה במשבר הקורונה".

שר האוצר קרא ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לאשר את הצעדים הנדרשים. כץ הזהיר כי "אם בקשתי לא תיענה, בכוונתי להוביל מערכה ציבורית נרחבת, כולל החלטות ממשלה וחקיקה נדרשת בכנסת, כדי להביא למימוש מדיניות צודקת ונכונה זו".

עוד בוואלה!

תחזית האוצר: חזרה של המשק לתעסוקה מלאה - לפחות עוד 4 שנים

לכתבה המלאה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, 10 במרץ 2020. אגף הדוברות בהסתדרות, אתר רשמי
"ההסתדרות לא תאפשר לשר להלך אימים על עובדי המגזר הציבורי". בר דוד/אתר רשמי, אגף הדוברות בהסתדרות

בעקבות דבריו של כץ הדגיש בר דוד בפני חברי ההסתדרות כי "אמשיך להיות חומה בצורה לעובדים בישראל מול כל איום". יו"ר ההסתדרות מתח ביקורת חריפה על השר ואמר כי "שר האוצר, כהרגלו, מנסה לעשות לעצמו יחסי ציבור על חשבון העובדים בישראל, תוך שיסוי ציבור האזרחים אלה באלה. ביד אחת רוצה לקחת מהעובדים, וביד השנייה לחלק מיליארדים ללא היגיון, למי שצריך ולמי שלא צריך".

"ההסתדרות תמשיך לנהוג באחריות ובממלכתיות, כפי שנהגה לכל אורך הדרך במשבר הנוכחי", המשיך בר דוד. "סגנון האיומים אולי עבד לשר בתפקידו הקודם, אך ההסתדרות לא תאפשר לו להלך אימים על עובדי המגזר הציבורי. אני מציע לשר להתעניין, לשם שינוי, בשיחות המתקיימות בין ההסתדרות לצוותי האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully