וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי-אבקסיס נגד ניר דוד: "קמפיין שנועד להסיט מהשיח על הגזענות"

26.8.2020 / 19:10

השרה לקידום חברתי וקהילתי השיבה לטענות שהשמיעו נגדה חברי הקיבוץ שבעמק המעיינות, ואמרה כי מטרתם היא "להסיט את הדיון מהסוגיה האמיתית - הגזענות והצביעות שהתגלתה במערומיה סביב המאבק הצודק על הגישה לנחל האסי". היא הוסיפה: "מעולם לא הייתי חברת קיבוץ"

בווידאו: נאום השרה לוי אבקסיס במליאה על הקרב על נחל האסי/צילום: ערוץ כנסת

השרה לקידום חברתי וקהילתי אורלי לוי-אבקסיס תקפה היום (רביעי) את חברי קיבוץ ניר דוד, לאחר שאתמול טען מזכיר הקיבוץ לשעבר עמיחי גלר, כי ניסתה לגור בו. לוי-אבקסיס מסרה כי הטענה של גזבר הקיבוץ נגדה היא "מגוחכת והזויה", וטענה כי מדובר בקמפיין נגדה שנועד להסיט את השיח מבעיית הגזענות. "השכרת דירה בקיבוצים היא כבר מזמן לא עניין של אידיאולוגיה, ושלא ינסו לעבוד עליכם - זה עניין כלכלי נטו".

לדבריה, "מעולם לא הייתי חברת קיבוץ, על הכל שילמתי מכספי. מעולם לא הייתי שותפה לדרך האידיאולוגית של התנועה הקיבוצית, לא משנה היכן גרתי או חיפשתי דירה". היא הבהירה כי "אני לא משנה את עמדותיי ודעותיי בהתאם לרוח המקום בו אני גרה".

השרה לקידום חברתי וקהילתי הוסיפה כי "הקמפיין התקשורתי שמנהלים נגדי מטרתו להסיט את הדיון מהסוגיה האמיתית - הגזענות והצביעות שהתגלתה במערומיה סביב המאבק הצודק על הגישה לנחל האסי, שחשפה את פרצופם האמיתי של אלה שזועקים יום יום על צדק ושוויון, עד שהדבר נוגע לחבריהם ולאנשי שלומם". את הדברים מסרה לוי-אבקסיס, בתגובה לפוסט שאותו פרסם מזכיר הקיבוץ מלפני כתשע שנים, עמיחי גלר, בחשבון הפייסבוק שלו.

יו"ר העבודה-גשר אורלי לוי אבוקסיס מצביעה ברשפים, 17 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
לוי-אבקסיס בקיבוץ רשפים/שלומי גבאי

"נראה אם אורלי תכחיש", כתב גלר. "לפני כתשע שנים הייתי מזכיר ניר דוד. 33 משפחות החלו לבנות אצלנו ואיכשהו אורלי לא נרשמה בזמן לרשימה שהייתה פתוחה. במשך שנתיים היא ניסתה, בעזרתי, למצוא את הדרך איך להתחלף עם חלק מאותן משפחות". הוא הוסיף כי "זה לא קרה בסופו של דבר, אבל נראה אותה מכחישה שרצתה להגיע לניר דוד".

בפוסט נוסף כינה אותה גלר "מלכת הצביעות", בעקבות המתקפה בכנסת. "פעם ראיתי בה חברה. לפני תשע שנים היא כל כך רצתה להגיע לניר דוד. כל פעם שמישהו בהרחבה רצה להשכיר או למכור, ישר היא קיבלה הודעה. ממש לא הפריע לה שאנחנו 'גזענים''. הוא הוסיף כי "בסוף זה לא קרה, ואולי טוב שכך. אני ממש לא רוצה לספר מה היא אמרה על העיר בית שאן".

פתיחת חלק מנחל האסי לציבור, 12 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
מטיילים מבלים בחלק הפתוח של נחל האסי/שלומי גבאי

בנאומה בכנסת, יצאה לוי-אבקסיס נגד דברי אנשי הקיבוץ, לפיהם קטע הנחל הוסדר וטופח בעשרות שנים של עבודה קשה. "כשאתם אומרים לנו 'עמלנו קשות כדי לטפח את אוצר הטבע הזה', אני אגיד לכם איך עמלתם קשות - הבאתם את תושבי בית שאן כתחליף לעבודה זולה במקום הערבים, שהיום אתם מציגים את עצמכם כחברים שלהם", אמרה השרה.

לוי-אבקסיס, תושבת שכונת שלפים הצמודה לקיבוץ רשפים שבמועצה האזורית עמק המעיינות, ולפני כן תושבת קיבוץ מסילות השכן, אמרה כי היא מדברת "בתור תושבת בית שאן, שכנה לעמק המעיינות".

לדבריה, במשך שנים היא ראתה "לא רק את הקיפוח והגזענות, גם את אותם שערים שהיו אמורים להרחיק אותנו כילדים מליהנות מאותו אוצר טבע שאלוהים ברא לכולם". היא אף העלתה טענה במהלך נאומה, לפיה לפני כ-15-16 שנה, כשגרה במסילות, סירב הקיבוץ לקלוט למערכת החינוך שלו את בנו של רופא היישוב, משום שהוא ערבי. על כך גלר כתב כי "הסיפור על הילד הערבי במסילות - פשוט שקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully