וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אירועי האלימות המינית: ברחבי הארץ מקדמים שיעורי מגדר וחינוך מיני

החשד לאונס קבוצתי באילת שבוצע בידי בני נוער העלה ברשויות מקומיות שונות את הצורך בהקניית הרגלי התנהלות מינית תקינה. בגבעתיים ילמדו ילדי הגן לכבד את גופו של האחר, בתל אביב יסבירו על נזקי הפורנוגרפיה ובחיפה יקיימו שיחות על תפיסת המיניות

בווידאו: תדרוך של מפקד מרחב לכיש על החשד לאונס באילת/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

כמה רשויות מקומיות החליטו על הקמת על תוכניות חדשות לבני ובנות נוער לחינוך מגדרי ומיני, בעקבות מקרה האונס באילת ותקיפות מיניות נוספות שאירעו לאחרונה. לדבריהן, המעשים הקשים העלו את הצורך בחינוך ייעודי ומכוון בנושא מגדר שיוויון ומיניות.

גבעתיים הייתה בין הרשויות שהודיעו שיפעלו בנושא, וכך גם בתל אביב, שם הודיעו מנהלים כי יקימו צוות חשיבה יחד עם ההורים כדי למנוע מקרים דומים. בעירית חיפה גיבשו תכנית שתכלול ילדים מגיל גן ועד גיל תיכון.

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
תכניות חינוכיות בעקבות המעשים/ראובן קסטרו

במועצת שער הנגב, שם לומדים חלק מהנערים החשודים באונס הקבוצתי באילת, שלח ראש המועצה מכתב לתושבים ותלמידים לפיו בעקבות האירועים האחרונים יעברו תלמידי התיכון מערך שיעורים ייעודי בנושא. במועצה עובדים על תוכנית מקיפה ומקצועית שתיתן מענה מותאם לילדים גם בשכבות גיל נמוכות יותר.

עוד בוואלה!

חקירת החשד לאונס באילת: "אף אחד מהנערים לא עזר לבת ה-16 בזמן המקרה"

לכתבה המלאה
מכתב של ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין על ההחלטה לפתוח שיעורי מגדר וחינוך מיני. -, אתר רשמי
מכתבו של ראש מועצת שער הנגב אופיר לובשטיין/אתר רשמי, -

בשבוע שעבר פרסם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק פוסט שבו הודיע כי מנהל החינוך בעיר יקים מערך של צוותים ייעודים שיעסקו בהסברה וטיפול בנושא אלימות ומיניות בקרב בני הנוער ויחזקו את הידע בתחומי המגדר, המיניות והשיוויון. על פי אירית אהרונסון, ראש מנהל החינוך בעיר, התכנית נמצאת בהתהוות והעיר הולכת לתת מערך תמיכה מגני הילדים ועד י"ב.

אהרונסון אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנחנו הולכים לתת מערך תמיכה בכל מה שקשור לכבוד הדדי. ילדי הגן ילמדו לתת כבוד לגוף של האחר, נלמד מגיל הגן שלא נוגעים אחד בשני ללא רשות. כמה שנתחיל יותר מוקדם ככה התוצאות תהיינה יותר טובות. בכיתות א' וב' אנחנו הולכים כבר לדבר איתם על שיוויונות מגדרית ונושא כבוד האדם, בכיתה ג' מכניסים את סוגיית החברויות ועולים שלב בשיח.

לדבריה, מנהל החינוך יתן מגוון תכניות וכל מנהל יבחר בהתאם למערכת השעות שלו איזה תכנים לתת. "אנחנו נכניס לתכני הלימוד הרצאות על התמודדות עם פורונוגרפיה ברשתות שיכנסו לכל בתי הספר מכיתות ז' ומעלה. כמובן שינתנו הנחיות מקיפות להורים איך להתנהל עם עם הילדים כדי שיוכלו לקבל מהם מידע והנחיות לכניסת מחשבים, ווטסאפים והשירות הפסיכולוגי יפתח קו פתוח להורים".

פוסט של ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק על ההחלטה לפתוח שיעורי מגדר וחינוך מיני. -, אתר רשמי
"חובתנו כמנהיגי ציבור". ההודעה של ראש עיריית גבעתיים רן קוניק/אתר רשמי, -

בתל אביב שלח מנהל בית הספר עירוני ד', נתי שטרן, מכתב להורים ובו כתב שהוא מעוניין להקים צוות חשיבה של הורים ומורים שיעסוק בהנגשת נושאים של מיניות בריאה. "כל הנושא של מיניות ופורנוגרפיה יצא לגמרי משליטה", אמר בשיחה עם וואלה NEWS. "אנחנו מקבלים ילדים בני 14 ו-15 שמאמינים באמת שהפורנוגרפיה היא המציאות. ואז כל התפיסה המוסרית שלהם היא מעוותת אפילו לא מרוע, אלא בגלל שככה הם חושבים שהעולם מתנהל, ואז אישה הופכת לחפץ".

לדברי שטרן, "אנחנו נבצע תוכניות ניסיונות בשתי שכבות של מגדר כדי לדבר על הסיפור שהוא לא נוכח והדבר השני הוא באמת להביא בסופו של דבר לשיח עם התלמידים על מיניות בריאה ועל כבוד לאדם ולנערות ונשים במיוחד".

גם במינהל החינוך בעיריית חיפה גיבשו יחד עם מינהלת ההורים בעיר תכנית לימודים רחבה שתעסוק בין היתר במגדר, שוויון, כבוד האדם והגוף ומיניות. לפי העירייה, מדובר בתכנית חדשה שכוללת את כל טווח הגילים - מגני הילדים ועד התיכונים. בגני הילדים ייערכו השתלמויות בנושא חינוך לשוויון מגדרי לסייעות ולגננות וכן תוכן רשימה של ספרים מומלצים בנושא מגדר וכבוד האדם וגופו שמיועדים לגילאי חובה וטרום חובה.

נתי שטרן, מנהל תיכון בתל אביב. -, אתר רשמי
"הנושא של מיניות ופורנוגרפיה יצא לגמרי משליטה". מנהל בית הספר עירוני ד', נתי שטרן/אתר רשמי, -

בחינוך היסודי נקבע כי ייסוד אמנה ייחודית לכל בית הספר, שתעסוק בכבוד הדדי, כבוד הגוף, ותיערך סדנא לשוויון מגדרי לתלמידים בכיתות ה' עם השירות הפסיכולוגי. כמו כן, ייערכו סדנאות מקוונות להורים, מחנכים ומנהלים בהנחיית השירות הפסיכולוגי שיעסקו בשיח עם הילדים ובמיניות בריאה. לתלמידים בחינוך העל-יסודי, לפי העירייה, ייערכו סדנאות בנושא מניעת אלימות זוגית וצוותי החינוך והייעוץ יעברו סדנה על ידי מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.

"מונחת לפתחנו אחריות חינוכית וחברתית לעסוק בנושאי שוויון מגדרי, כבוד האדם וגופו, לעודד לקיחת אחריות אישית, מעורבות חברתית והתערבות להפסקת אלימות, היום יותר מתמיד", אמרה ראש מינהל חינוך וצעירים בעיריית חיפה, אילנה טרוק.

סיגל ציוני, מחזיקת תיק חינוך בעיריית חיפה, מסבירה כי בעירייה חשבו לגבש תכנית שתתמקד במגדר ושוויון עוד לפני כן, אך בעקבות החשד לאונס באילת החליטו לחדד את המסרים בין היתר בנושא של אלימות מינית ותפיסת מיניות. "החלטנו שאי אפשר לחכות לאסון הבא, וזה צו השעה. ומכיוון שהסוגיה היא הרבה יותר מורכבת, צריך לחשוב באופן הוליסטי".

ציוני סבורה כי ההורים חייבים לקחת חלק משמעותי בתכנית, שתיכנס למערכת החינוך כבר בשנת הלימודים הקרובה. "נוצרה לנו מציאות חברתית שהיא מאוד אלימה ומעוותת", אמרה. "התפיסה של מיניות מקבלת משמעויות לא נכונות ורק בדרך של רצף חינוכי מלא מהגן ועד לתיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully