וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלניה טראמפ בוועידה הרפובליקנית: "אל תשפטו אנשים לפי צבע, הצביעו לבעלי"

יומה השני של הוועידה המפלגתית הנערכת תחת מגבלות הקורונה הסתיים עם נאום פוליטי וחריג של הגברת הראשונה, שהתייחסה לסגנון מנהיגותו של טראמפ והתבטאה נגד גזענות. בין הנואמים בכנס, בניו של הנשיא, פומפאו, ניקי היילי וראש עיריית ניו יורק לשעבר ג'וליאני

בווידאו: מלניה טראמפ נואמת בוועידה הרפובליקנית/צילום: רויטרס

הוועידה הרפובליקנית התכנסה הלילה (רביעי) ליומו השני של הכנס המפלגתי, הנערך תחת מגבלות הקורונה. במהלך הוועידה הגברת הראשונה מלניה טראמפ נשאה נאום פוליטי חריג, בו התייחסה לאופיו של בעלה והנשיא דונלד טראמפ, לגזענות ולמגיפת הקורונה.

בזמן שטראמפ צופה בה מהקהל, הגברת הראשונה נשאה נאום משודר מגן הוורדים בבית הלבן, בו שיבחה את ממשלו והתבטאה בנושא סגנון ממשלו. "כולם יודעים שלטראמפ אין סודות. בין אם אתה אוהד אותו או לא - תמיד יודעים מה הוא חושב. וזה בגלל שהוא אדם אותנטי שאוהב את המדינה הזו ואת תושביה ורוצה להמשיך לשפר אותה", אמרה.

רשימת הנואמים בכנס, שמוקדו בעיר שארלוט שבקרוליינה הצפונית, כללה גם את בניו של הנשיא, שר החוץ מייק פומפאו, שגרירת ארצות הברית לאו"ם לשעבר ניקי היילי וראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני.

מלניה טראמפ בוועידה הרפובליקנית, ארצות הברית, 26 אוגוסט 2020. רויטרס
נשאה נאום פוליטי. מלניה טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס

הגברת הראשונה הביעה אמפתיה כלפי נפגעי הקורונה, ואמרה: "התמיכה העמוקה שלי מוענקת לכל מי שאיבד אדם אהוב. התפילות שלי מופנות כלפי אותם אנשים חולים או שסובלים. אני יודעת שאנשים רבים נמצאים בחרדות, וחלקם מרגישים חסרי אונים. אני רוצה שתדעו - אתם לא לבד".

בנאומה קראה טראמפ לחדול את האלימות המתרחשבת ברחובות מאז רצח ג'ורג' פלויד, ולא לשפוט אדם על פי צבעו. "אני מבקשת להפסיק את האלימות והביזה שנעשית בשם הצדק, ולעולם לא להניח הנחות על בסיס צבע עורו של אדם. בואו לא נחמיר את המצב, ונצביע על הטעויות שלנו. בואו נזכור שאנחנו עם אחד, תחת אלוהים, ואנחנו צריכים להוקיר אחד את השני".

עוד בוואלה!

מישל אובמה בוועידה הדמוקרטית: "טראמפ התעלם מהקורונה ומוטט את הכלכלה"

לכתבה המלאה
מלניה טראמפ בוועידה הרפובליקנית, ארצות הברית, 26 אוגוסט 2020. רויטרס
גן הוורדים בבית הלבן, הלילה/רויטרס

נאומו של שר החוץ פומפאו שודר בכנס, לאחר שהקליטו בעת ששהה בירושלים. בדבריו לוועידה הרפובליקנית תיאר פומפאו את מה שכינה הצלחות מדיניות החוץ של טראמפ, ובהן מנה את החלטת הנשיא להעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים וניהול השיחות עם הנהגת קוריאה הצפונית.

"התפקיד העיקרי של הממשל הוא להבטיח שמשפחתך - ושלי - יהיו בטוחים וייהנו מחופש לחיות, לעבוד, ללמוד ולסגוד כפי שהם בוחרים", אמר פומפאו. הוא הוסיף לשבח את עבודת משרדו תחת הנהגתו של טראמפ ואמר כי הנשיא חשף את "התוקפנות הטורפת" של המפלגה הקומוניסטית הסינית, תוך ניצחון לוחמי דאעש והסרת האיום מפיונגיאנג.

במפלגה הדמוקרטית מתחו ביקורת על נאומו של פומפאו, שהקליטו בזמן נסיעה רשמית מטעם הממשל, וטענו כי הדבר מהווה הפרת פרוטוקול ואולי אף עבירה על החוק. עוד לפני שדיבר, התנגדו הדמוקרטים לנאומו ואמרו כי פומפאו פרץ עשרות שנים של פרוטוקול בשימוש במשרדו המיועד למטרות מפלגתיות.

הדמוקרט חואקין קסטרו, יו"ר ועדת המשנה לפיקוח בוועדת יחסי החוץ בבית הנבחרים, הודיע על פתיחת חקירה בטענה כי פומפאו הפר את התקנות הפדרליות בנושא. "ממשל טראמפ והשר פומפאו הפגינו התעלמות גסה לא רק מהאתיקה הבסיסית, אלא גם נכונות בוטה להפר את החוק הפדרלי לרווח פוליטי", אמר קסטרו.

"ביידן והשמאל הסוציאליסטי יהוו אסון לכלכלה"

גם דבריהם של ילדיו של טראמפ, טיפאני ואריק, שודרו בכנס. "'להפוך את אמריקה לגדולה שוב היא איננה סיסמה עבור אבי", אמרה טיפאני, "זה מה שמניע אותו לעמוד בהבטחתו לעשות את מה שנכון לאזרחים האמריקנים". בנו אריק אמר כי "בסופו של דבר הייתי רוצה לדבר ישירות לאבי. אני מתגעגע לעבוד לצדך כל יום, אבל אני מאוד גאה להיות בחזית המאבק הזה".

בוועידה שודרו גם קטעים מוקלטים של בעלי עסקים ועובדים אמריקנים שהתייחסו לתרומה של טראמפ לחייהם. ניקי היילי תקפה בנאומה את מועמד הדמוקרטים לנשיאות ג'ו ביידן לקראת הבחירות שייערכו בנובמבר. "ביידן והשמאל הסוציאליסטי יהוו אסון לכלכלה שלנו. אבל הנשיא טראמפ מוביל עידן הזדמנויות חדש", אמרה.

"לפני שסין הקומוניסטית נתנה לנו את וירוס הקורונה, שברנו את השיאים הכלכליים על ימין ועל שמאל. המגיפה שינתה זאת, אך לא לזמן רב. הנשיא טראמפ הצמיח את הכלכלה שלנו לפני כן, והוא יחזיר אותה למצבה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully