וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סבא"א הגיע לביקור באיראן: "השיחות היו מועילות"

25.8.2020 / 11:49

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן אמר כי "נתחיל פרק חדש בשיתוף פעולה", אחרי הפגישה עם גרוסי בטהראן. האחרון הגיע בשל מחלוקת על גישה לשני אתרי גרעין חשודים. "הגישה לאיראן אינה פוליטית", הדגיש

בווידאו: יו"ר סבא"א בביקור בטהראן/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

איראן אמרה היום (שלישי) כי השיחות עם יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, היו "מועילות". גרוסי נפגש בטהראן עם יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סלאחי, בניסיון לקבל גישה לפקחי האו"ם לשני אתרי גרעין לשעבר שזוהו על ידי ישראל.

"השיחה שלנו הייתה מועילה. הוסכם שהסוכנות תבצע את אחריותה בצורה עצמאית ומקצועית
ושאיראן תמלא את התחייבויותיה החוקיות", אמר סלאחי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "נתחיל פרק חדש בשיתוף פעולה".

גרוסי, שזהו ביקורו הראשון באיראן מאז שנבחר לתפקיד בדצמבר, אמר כי הגישה של סבא"א לאיראן אינה פוליטית. "אין גישה פוליטית לאיראן, אלא סוגיות שצריך לטפל בהן. זה לא אומר שזה פוליטי", אמר גרוסי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות איסנ"א. הוא ייפגש גם עם שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף ועם הנשיא חסן רוחאני.

פגישה בין יו"ר סבא"א רפאל גרוסי וראשי סוכנות הגרעין של איראן בטהראן, 25 באוגוסט 2020. רויטרס
פגישת גרוסי וראשי סוכנות הגרעין של איראן בטהראן, היום/רויטרס

ביקורו של רוסי מגיע אחרי שוושינגטון הפעילה לחץ על מועצת הביטחון של האו"ם להטיל מחדש סנקציות על טהראן שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין - שממנו פרשה ארצות הברית לפני שנתיים וחצי. הרשויות באיראן אמרו כי הביקור של גרוסי לא לקשור לעיצומים האמריקניים.

מועצת הנגידים של סבא"א העבירה ביוני החלטה המפעילה לחץ על איראן כדי שתאפשר לפקחים גישה לאתרים החשודים, משום שהם עדיין עשויים לאחסן חומר גרעיני.

בטהראן אמרו היום כי ביקורו של גרוסי "יחזק את היחסים ויבנה אמון" בין הצדדים, כל זמן שהסוכנות של האו"ם תפעל בצורה "ישרה, עצמאית ותרחיק את עצמה מלחצים פוליטיים של מדינות אחרות". לפי התקשורת האיראנית, גרוסי אמר כי "סבא"א לא תאפשר למדינה שלישית להשפיע על יחסיה עם מדינה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully