וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,888 אובחנו ביממה האחרונה

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 15:10

לפי נתוני משרד הבריאות, סך הנדבקים מתחילת המגיפה עלה ל-105,252 בני אדם. מבין חולי הקורונה, 424 במצב קשה ו-120 מונשמים, ומניין המתים עלה ל-856. מתחילת המגיפה נכנסו לבידוד יותר מחצי מיליון ישראלים. משרד הביטחון הודיע: החלה הקמת מפקדת הקורונה הלאומית ברמלה

שידור חי מהתדרוך השבועי של פרופ' גמזו

LIVE

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 1,888 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-105,252. אתמול התקבלו תוצאות עבור 29,987 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 21,368. בבתי החולים מאושפזים 877 חולים, מתוכם 120 מונשמים ו-424 חולים קשה. נכון להיום מתו 856 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 964 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 12,566, מתוכן 7.7% חיוביות לנגיף.

על פי נתונים שעלו הבוקר במהלך דיון בוועדת הקורונה, 58 אלף ישראלים שוהים כעת בבידוד. מתחילת מגיפה שהו בבידוד כ-583 אלף איש, לטווחים של בין יומיים לשבועיים. על פי ועדת הקורונה, מספר האנשםי שהוכנסו לבידוד כתוצאה מחקירה אפידמיולוגית הם 17 אלף. יתר הבידודים הם תוצאה של איכוני שב"כ.

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, בשל העלייה בתחלואה בקורונה. 18 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
מניין המתים עלה ל-856. מתחם היבדק וסע במזרח ירושלים, בשבוע שעבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

בוועדת הקורונה נערך דיון בנושא תכנית "מגן אבות ואמהות", בו סוכם כי יאפשרו לבני משפחה להיות לצד קרוביהם ברגעיהם האחרונים. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד), אמרה כי יימשך הדיון בנושא ביקורי המשפחות.

כמו כן, יו"ר הוועדה ביקשה ממשרד הבריאות לבחון את "התו הזהוב לגבי הדיור המוגן, השהות במתקנים השונים ואורח החיים שם". זאת, בנוסף לבקשה לקדם את הבאת העובדים הזרים על מנת למנוע קריסה במוסדות הגריאטריים. "יהיה מקום גם לעובדים ישראלים אם ירצו להצטרף למערכת, אך חייב לקדם את הבאת העובדים הזרים", אמרה ח"כ שאשא ביטון.

בנוסף, ח"כ שאשא ביטון ביקשה ממשרדי העבודה, הבריאות והאוצר לדון בנושא שיפוי המוסדות הגריאטריים והסיעודיים. "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי למנוע את קריסתם", אמרה בדיון. "ומאוד חשוב - הסברה לקשישים. יש לעודד אותם להגיע למסגרות תוך שמירה על ההנחיות. אנחנו רוצים אותם איתנו בחברה, ועל כן צריך לעודד אותם לצאת תוך כדי שאנחנו שומרים עליהם".

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון
במהלך דיון בנושא מצב התרבות ואמנות. כנסת, ירושלים 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ שאשא ביטון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתוך כך, משרד הביטחון הודיע על הקמת מפקדת קורונה לאומית בבסיס פיקוד העורף ברמלה, במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. עבודות הבנייה צפויות להימשך כמה שבועות, והמפקדה תשתרע על פני שטח של כתשעה דונמים. על פי משרד הביטחון, המתחם יכלול חמישה חמ"לים, בהם מאות עמדות עבודה, משרדים ומוקדים טלפוניים.

מפקדת הקורונה תאויש בכל שעות היממה ידי קצינים, חיילים ואזרחים, וכל חמ"ל יחובר ישירות למאגרי הנתונים של משרדי הממשלה.

עובדות להקמת מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה (מתחם אלון). אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון, אתר רשמי
העבודות להקמת מפקדת הקורונה הלאומית/אתר רשמי, אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

אמש אישר קבינט הקורונה את הארכת המגבלות בשבוע נוסף. התקנות קובעות הגבלות על שהייה בחללים סגורים ומתחמים פתוחים. בחללים סגורים, כולל מסעדות, בתי תפילה, מקומות ציבוריים ובתי עסק, תותר התקהלות של עד 20 איש. במתחמים פתוחים ישהו עד 30 בני אדם. כל ההגבלות מותנות בשמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. המגבלות אלו יישארו בתוקף עד ליום שני הבא, ככל שלא תתקבל החלטה אחרת בוועדת החוקה של הכנסת.

שלט מטעם משרד הבריאות לתושבים עם הנחיות להתגוננות מנגיף הקוורנה 29 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מגבלות הקורונה הוארכו. אישה עוטה מסיכה בתל אביב, יולי/ראובן קסטרו

הגבלות הקורונה שהוארכו בשבוע

  • מגבלת התקהלות של 20 איש בחללים סגורים
  • כולל מסעדות, בתי תפילה, מקומות ציבוריים ובתי עסק
  • מגבלת התקהלות של 30 איש בחללים פתוחים
  • תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם

ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר (ש"ס), הגבילה בשבוע שעבר את תקנות קבינט הקורונה לשבוע בלבד. זאת, במקום דרישת הממשלה לאשר את התקנות למשך 28 ימים. ח"כ אשר הסביר כי הציבור לא יכול להמתין לפרסום "תכנית הרמזור" של פרויקטור הקורונה, ועל כן התקנות יאושרו רק באופן זמני. התכנית הועלתה לאישור הקבינט שלוש פעמים, אך טרם זכתה לאישור פורום השרים.

תכניתו של גמזו נועדה להסדיר נוהל אחיד לפעילות ערים, בהתאם למצב התחלואה בכל רשות. "הרמזור" כולל חמש דרגות: פעילות כרגיל, פעילות מורחבת, פעילות מוגבלת, פעילות מצומצמת ופעילות אסורה.

תפוסת הנוסעים בתחבורה הציבורית תעלה ל-75%

במקביל, משרדי התחבורה והבריאות הסכימו להעלאת כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית מ-50% ל-75%. במסגרת זו יוקם מוקד חירום מרכזי שיוכל לתת מענה לנוסעים בזמן אמת, ובסמכותו יהיה הוצאת קווי שירות או תגבור במידת הצורך.

בארגון נהגי האוטובוס בישראל התריעו כי משרד התחבורה חייב להעביר הנחיות ברורות, תוך מתן הגדרת אחריות לכאיפה. לדבריהם, "כלל לא ברור מיהו הגורם שיהיה אחראי לספירת הנוסעים ולהגבלה שצריכים לייצר באוטובוסים. אנו תוהים מה יהיה הנוהל למקרה שתהיה חריגה במספר הנוסעים. לצערנו, עד כה משרד הבריאות לא התייחס לשלילת הסכנה בהצטופפות נוסעים רבים כל כך בחלל סגור באוטובוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully