וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים יתמכו בפשרת האוזר, הושגה הסכמה על 400 מיליון שקלים לישיבות

23.8.2020 / 10:00

ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יצביעו בעד הצעת הפשרה המתגבשת למניעת הבחירות. התקציב לישיבות יועבר ככל שהחוק לדחיית אישור התקציב ב-100 יום יאושר ב-3 קריאות, כשעל פי המתווה יוכנס סעיף המחייב תוספת של 2.5% בתקציב ל-2020. "הליכוד וכחול לבן נתנו לכך את הסכמתם"

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר הפוליטי עם הליכוד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

הסיעות החרדיות הצליחו להגיע להסכמות עקרוניות על אישור לתקציב הישיבות בסך 400 מיליון שקלים, ככל שהחוק לדחיית אישור התקציב ב-100 ימים יאושר בשלוש קריאות - כך נודע הבוקר (ראשון) לוואלה! NEWS. לפי המתווה, בחוק יוכנס סעיף המחייב תוספת של 2.5% בתקציב לשנת 2020, ויהיה ניתן להעביר חלק מהכספים לטובת הישיבות והכוללים.

לפי גורמים ביהדות התורה, "הליכוד וכחול לבן נתנו לכך את הסכמתם". הסכום אותו דרשו ביהדות התורה ובש"ס הוא סכום חסר מתקציב הישיבות האחרון ב-2019 בסך 400 מיליון שקלים.

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי, 4 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"הליכוד וכחול לבן נתנו את הסכמתם". ליצמן ודרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

שתי הסיעות הודיעו כי יתמכו בהצהרת הפשרה המתגבשת בין הליכוד לכחול לבן, לפי הצעתו של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), לדחיית פיזור הכנסת. "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובמשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ישראל", נמסר מטעם ש"ס ויהדות התורה.

ועדת הכספים צפויה להתכנס בצהריים ולהכין לקריאה שנייה ושלישית את החוק לאישור דחיית התקציב ב-100 ימים, אותו יזמה סיעת דרך ארץ, בניסיון למנוע או לפחות לדחות את פיזור הכנסת. עם זאת, כדי שהחוק יאושר סופית ויובא בהמשך להצבעה במליאה, הליכוד וכחול לבן צריכים להגיע להסכמות על הנושאים במחלוקת, ובראשן - הדרישות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להוסיף עוד הצבעה על התקציב בשנת 2021 וסוגיית המינויים הבכירים.

עוד בוואלה!

פחות מ-48 שעות לפיזור הכנסת: הצעות הפשרה ממתינות להכרעת נתניהו

לכתבה המלאה

בכחול לבן קיבלו בחיוב את הצעת הפשרה של האוזר וגם בליכוד שידרו מסרים חיוביים, אבל באופן רשמי סירבו להתייחס ונמנעו מלהתחייב לקבלה. אם יושגו הסכמות עד מחר, הקואליציה תוכל לאשר את החוק לדחיית אישור התקציב במליאה ביום שני. אם לא, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ביום שני בחצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully