וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מגולדן סטייט נשלח למאסר עולם: "המפלצת הלכה"

22.8.2020 / 13:29

השוטר לשעבר ג'וזף ד'אנג'לו שהורשע ברצח 13 בני אדם ושורת מעשי אונס בקליפורניה, יחל בריצוי עונשו. זאת, לאחר שהיה חופשי במשך 4 עשורים, כשלא נקשר לפשעיו בשנות ה-70 וה-80. הוא לא הביע רגש בהקראת גזר הדין ופנה לקורבנות: "מצטער אם פגעתי". השופט: "לא ראוי לרחמים"

בווידאו: מאסר עולם נגזר על הרוצח מגולדן סטייט/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מאסר עולם נגזר אתמול (שישי) על ג'וזף ד'אנג'לו, המוכר בכינוי "הרוצח מגולדן סטייט". ד'אנג'לו הורשע ברצח 13 בני אדם ובשורה ארוכה של מעשי אונס בשנות שביצע בשנות ה-70 וה-80, בעת ששירת כשוטר בקליפורניה. בית משפט בסקרמנטו גזר את עונשו של הרוצח בן ה-74 ובעקבות עדויותיהם של הקורבנות קבע כי אין באפשרותו לבקש חנינה.

ד'אנג'לו לא הראה שום רגש במהלך גזר הדין שארך קרוב לשעתיים. הדיון נערך באולם בית משפט מאולתר באוניברסיטת סקרמנטו כדי לאפשר את השתתפותם של הקורבנות ובני משפחותיהם בהתאם למגבלות הקורונה.

הרוצח מגולדן סטייט ג'וזף ד'אנג'לו בעת השמעת גזר דינו בסקרמנטו, קליפורניה, 21 באוגוסט 2020. רויטרס
קם מכיסא הגלגלים. ד'אנג'לו בעת השמעת גזר דינו/רויטרס

כשניתנה לו רשות הדיבור ד'אנג'לו קם מכיסא הגלגלים, הסיר את המסיכה, הביט לעבר הקורבנות ששרדו ומשפחותיהם של הנרצחים ואמר: "הקשבתי לכל ההצהרות שלכם. לכל אחת מהן. ואני באמת מתנצל בפני כל מי שפגעתי בו".

עם זאת, התובעים אמרו כי לא התרשמו שדבריו של הרוצח היו כנים. הם אף הציגו תיעוד שלו מתא המעצר ובו הוא נראה מטפס על שולחן באמצעות רגל אחת - הוכחה לכך שלא באמת נזקק לכיסא הגלגלים.

משפחות הקורבנות לאחר השמעת גזר דינו של הרוצח מגולדן סטייט ג'וזף ד'אנג'לו בסקרמנטו, קליפורניה, 21 באוגוסט 2020. רויטרס
אחת מקרובות המשפחה של הקורבנות מעידה/רויטרס

בחודש יוני האחרון הודה ד'אנג'לו ב-13 מקרי רצח ו-13 מקרי אונס שביצע בין 1986-1975. הודאתו נמסרה כחלק מהסכם טיעון, במסגרתו לא ייגזר עליו עונש מוות.

ד'אנג'לו, אותה כינה התובע ישות מאיימת שרדפה את קליפורניה במשך עשורים, גם הודה בפומבי בעשרות מקרים נוספים של אונס עליהם חל חוק ההתיישנות. התביעה אמרה כי הוא פלש ל-120 בתים ב-11 מדינות בזמן מסע הפשע שלו, שתחילה זוהה כסדרת מקרים ברחבי סקרמנטו בלבד.

משפחות הקורבנות לאחר השמעת גזר דינו של הרוצח מגולדן סטייט ג'וזף ד'אנג'לו בסקרמנטו, קליפורניה, 21 באוגוסט 2020. רויטרס
משפחות הקורבנות לאחר גזר הדין/רויטרס

זהותו של הרוצח מגולדן סטייט נותרה תעלומה ופשעיו לא פוענחו במשך עשורים, עד מעצרו של ד'אנג'לו ב-24 באפריל 2018. השוטר לשעבר, שלחם במלחמת וייטנאם ועבד בתור מכונאי רכב, נעצר אחרי שהחוקרים הגיעו אליו דרך התאמה של ה-DNA לעץ משפחתי שמגיע עד למאה ה-19. החוקרים עקבו אחריו ומצאו בדל סיגריה שהשליך, ועליו היו דגימות שאותרו בכמה זירות.

תובעת מחוז סקרמנטו, אן-מארי שוברט, דחפה במשך שנים למצוא דרך לפענח את המקרים שזעזעו את המדינה כולה. לדבריה, הפשעים של ד'אנג'לו הכניסו לטראומה דורות של תושבים באזור. "עבור חברים בסקרמנטו שחיו בתקופה ההיא, אני מקווה שאתם יכולים לפתוח את החלון הלילה ולהרגיש את הבריזה", אמרה.

"ללא רחמים"

תובעים ממחוזות בהם ביצע ד'אנג'לו את פשעיו אמרו לשופט מייקל באומן כי אינו ראוי לרחמים. דיאנה בקטון, תובעת מחוז קונטרה קוסטה, הדגישה כי הוא היה חופשי "יותר מארבעה עשורים - זה הרבה זמן כדי לחכות למשפט".

השופט ציין כי אין בסמכותו לקבוע לאיזה כלא יישלח ד'אנג'לו. "אבל השורדים דיברו בבהירות - לנאשם לא מגיעים שום רחמים", הבהיר.

אמה של קורטני סטראוס, נאנסה על ידי ד'אנג'לו בשנות ה-70. הבת סיפרה כי עד מותה ב-2016 אמה נהגה להתעורר כמה פעמים בלילה כדי לבדוק את ילדיה ולוודא שכל הדלתות והחלונות נעולים. היא הוסיפה כי למדה לחיות בפחד מתמיד, אך גזר הדין העניק לה מעט נחת. "זאת כמו מפלצת שמספרים לך עליה כל החיים, ועכשיו היא נעלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully