וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: השתלטנו על ספינה מהאמירויות שחדרה לשטחנו הימי

20.8.2020 / 13:40

משרד החוץ בטהראן אמר כי כלי שיט של משמר החופים של האמירוית חדר למים הטריטוריאליים של המדינה וכי צוותו נעצר. בתקרית אחרת נהרגו שני דייגים איראנים מאש משמר החופים של האמירויות, שטרם הגיבה. איראן זעמה על ההסכם בין האמירויות לישראל והזהירה מההשלכות

בווידאו: איראן חנכה טיל על שם סולימאני/מתוך טוויטר, עריכה: איתי עמרם

איראן השתלטה על ספינה של איחוד האמירויות הערביות שחדרה למים הטריטוריאליים שלה ביום שני השבוע - כך נמסר היום (חמישי) ממשרד החוץ בטהראן. עוד נאמר כי כוחות משמר החופים של האמירויות הרגו שני דייגים איראנים באותו יום. זאת על רקע המתיחות בין שתי השכנות במפרץ, אחרי שבטהראן זעמו על הסכם הנורמליזציה בין אבו דאבי לישראל.

לפי הודעת משרד החוץ, שצוטטה בטלוויזיה הרשמית באיראן, התקרית התרחשה ביום שני ובמהלכה נעצר צוות הספינה של האמירויות בשל "תנועה לא חוקית למים של המדינה שלנו". עוד נמסר כי באותו היום, "משמר החופים של איחוד האמירויות הערביות ירה למוות בשני דייגים איראנים והשתלט על כלי שיט".

בהודעה נמסר כי איראן זימנה את הממונה מטעם האמירויות על היחסים בין המדינות לשיחת הבהרה. במשרד החוץ של איחוד האמיריות סירבו להגיב לפניית רויטרס בנושא.

מלחים עומדים על סיפון המכלית היפנית שנפגעה מפיצוץ מוקש ימי במפרץ עומאן, 19 ביוני 2019. AP
כוחות ימיים של איראן במפרץ, בשנה שעברה/AP

ביום שני דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של האמירויות כי משמר החופים שלה ניסה לעצור שמונה סירות דיג, שהפרו את המים הטריטוריאלים שלה, מבלי לציין שהיו נפגעים. "הרשויות באיחוד האמירויות הערביות, הביעו צער בהודעה אתמול על התקרית והכריזו על נכונותן לפצות על כל הנזקים שנגרמו", נמסר בהודעה האיראנית.

איראן אמרה כי האמירויות עשו "טעות ענקית" אחרי ההסכם שגיבשה עם ישראל בחסות ארצות הברית, שתיים מאויבותיה הגדולות. היא הזהירה אותה מפני מתן דריסת רגל ישראלית באזור. באבו דאבי זימנו בתגובה את הממונה על היחסים לשיחת הבהרה, ואמרו כי הצהרותיה של הרפובליקה האסלאמית מסכנות את היציבות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully