וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמלה האריס בנאום קבלת המועמדות: "כישלון טראמפ עלה בחיי אדם"

הסנאטורית מקליפורניה קיבלה במהלך הערב השלישי של הועידה הדמוקרטית את מינויה הרשמי כסגניתו של ביידן. היא קראה לאזרחים להצטרף אליהם במאבק נגד גזענות: "עלינו לעבוד עד שכולם יהיו חופשיים". אובמה תקף את טראמפ: "ההשלכות של כישלונו חמורות"

בווידאו: קמלה האריס מונתה רשמית לסגניתו של ביידן/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הסנאטורית קמלה האריס קיבלה הלילה (חמישי) באופן רשמי את מועמדות המפלגה הדמוקרטית לתפקיד סגנית נשיא ארצות הברית, ונשאה נאום נוקב נגד הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ. האריס היא אישה השחורה הראשונה ולאמריקנית הראשונה ממוצא אסייתי שמועמדת לתפקיד מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות בארצות הברית.

במהלך נאומה לוועידה, שנערכת באופן וירטואלי בעקבות מגבלות הקורונה, אמרה האריס כי יחד עם מועמד המפלגה לנשיאות, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, הם חולקים "חזון של האומה שלנו כקהילה אוהבת שכולם מוזמנים אליה, לא משנה כיצד אנחנו נראים, מהיכן אנחנו מגיעים או את מי אנחנו אוהבים". לדבריה, למרות שהאמריקנים לא מסכימים על כל פרט קטן, הם "מאוחדים סביב האמונה הבסיסית שכל בן אדם הוא בעל ערך אינסופי וראוי לחמלה יושרה וכבוד".

המועמדת הדמוקרטית לתפקיד סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, במהלך ועידת המפלגה הדמוקרטית, 19 באוגוסט 2020. AP
"כל בן אדם ראוי לחמלה וכבוד". האריס, הלילה/AP

בהמשך, תקפה האריס טראמפ. "כישלונו של טראמפ עלה בחייהם ובפרנסתם של אזרחים", אמרה. "אם אתם הורים שמתקשים עם הלמידה מרחוק של ילדך, או אם אתם מורים שמתקשות בצד השני של אותו מסך, אתם יודעים שדרך הפעולה הנוכחית לא עובדת".

לנאומה של האריס הצטרפו בנות שלושת הדורות במשפחתה - אחותה מאיה האריס, אחיינה מינה האריס ובתה החורגה אלה אמהוף. המועמדת הדמוקרטית לסגנית הנשיא התייחסה להריגתו של ג'ורג' פלויד, וקראה לאזרחים להצביע עבור מפלגתה כדי למגר את הגזענות.

"אין חיסון נגד גזענות", אמרה. "עלינו לעבוד. בשביל ג'ורג' פלויד, בשביל בתו, בשביל חייהם של רבים אחרים מכדי למנות - עבור ילדינו ועבור כולנו. עלינו לעשות את העבודה כדי להגשים את ההבטחה לפיה כולם שווים בפני החוק. בגלל שאף אחד מאיתנו אינו חופשי עד שכולנו נהיה חופשיים".

טראמפ צייץ בתגובה על כך שהאריס תקפה בעבר את ביידן על פועלו בסוגיות הגזע, בזמן ששניהם התמודדו בפריימריז הדמוקרטיים. עם זאת, האריס אמרה לביידן אז כי "אני לא מאמינה שאתה גזען", בניגוד לדבריו של הנשיא.

עוד בוואלה!

הסגנית הראשונה של ארה"ב? בת המהגרים שרוצה להמשיך לעשות היסטוריה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה בנאום וירטואלי מתוך ועידת המפלגה הדמוקרטית, 19 באוגוסט 2020. AP
מתקפה חריפה נגד מחליפו. אובמה, הלילה/AP

בין הנואמים שהשתתפו בערב השלישי של הוועידה היה הנשיא לשעבר ברק אובמה, שהאשים את הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ, בכישלון בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, שגרם לכ-170 אלף מתים ברחבי המדינה ולמשבר כלכלי חמור.

אובמה, שביידן כיהן כסגנו לאורך שתי כהונותיו, אמר כי הוא קיווה שהנשיא הנוכחי ייקח את עבודתו ברצינות, יחוש את כובד המשרה ויגלה יראת כבוד לדמוקרטיה האמריקנית - אך התבדה. "דונלד טראמפ לא התאים את עצמו לתפקיד כי הוא אינו מסוגל, וההשלכות של הכישלון הזה חמורות", אמר אובמה, במתקפה חריגה ולא אופיינית לנשיא לשעבר.

"מיליוני משרות אבדו. הדחפים הגרועים ביותר שלנו שוחררו, המוניטין הגאה שלנו ברחבי העולם נפגע אנושות, והמוסדות הדמוקרטיים שלנו מאוימים כפי שלא היו מעולם", אמר אובמה. לדבריו, טראמפ התייחס לנשיאות כמו אל "תכנית ריאליטי".

טראמפ תקף את אובמה בחזרה. הוא אמר כי הוא נבחר רק בשל "האימה" שהטיל קודמו בתפקיד על אזרחי ארצות הברית.

המועמדת הדמוקרטית לשעבר לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בנאום וירטואלי במהלך ועידת המפלגה, 19 באוגוסט 2020. AP
"הצביעו כאילו חיינו והפרנסה שלנו עומדים על הכף". קלינטון, הלילה/AP

הילרי קלינטון, המועמדת מטעם המפלגה לנשיאות במערכת הבחירות הקודמת שהפסידה לטראמפ, אמרה לוועידה כי היא מקבלת פניות מאזרחים רבים שמתחרטים שהצביעו לטראמפ או שלא הצביעו באותה מערכת בחירות. "לא משנה מה, תצביעו", אמרה קלינטון, "הצביעו כאילו חיינו והפרנסה שלנו עומדים על הכף, משום שזה אכן המצב".

קלינטון, שזכתה למספר קולות רב יותר מהנשיא המכהן אך הפסידה במניין האלקטורים, אמרה כי על ביידן לנצח באופן מוחץ, והזהירה שלמרות הפופולריות שלו הוא עשוי להפסיד לבסוף את בבחירות. "ג'ו וקמלה יכולים להוביל בשלושה מיליון קולות ועדיין להפסיד", אמרה קלינטון, "קחו את זה ממני. אנחנו זקוקים לתוצאות מהממות כדי שטראמפ לא יוכל לחטוף את הניצחון".

המועמדת הדמוקרטית לתפקיד סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, במהלך ועידת המפלגה הדמוקרטית, 19 באוגוסט 2020. AP
תומכי האריס בוועידה הדמוקרטית המקוונת, הלילה/AP

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, האישה הראשונה לכהן בתפקיד, אמרה כי היא ראתה מיד ראשונה את דרכו של טראמפ, שהתבטאה ב"חוסר הכבוד לעובדות, למשפחות עובדות, ולנשים באופן כללי - חוסר כבוד שמתבטא במדיניות שלו בנוגע לבריאות שלנו ולזכויות שלנו, ולא רק ההתנהלות שלו", כדבריה. היא הוסיפה: "אך אנחנו יודעים מה שהוא לא יודע: שכשנשים מצליחות - אמריקה מצליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully