וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נבחר רשמית למועמד הדמוקרטי: "לשים קץ לכאוס של טראמפ"

מועמדותו של סגן הנשיא לשעבר בבחירות בנובמבר אושרה בוועידת המפלגה, שהתקיימה באופן וירטואלי. במהלכה, טען הנשיא לשעבר קלינטון כי טראמפ מייצר כאוס ופילוג במדינה. גם הנשיא לשעבר קרטר תמך בביידן: "האדם הנכון בנקודה הזאת בהיסטוריה של האומה שלנו"

בווידאו: ג'ו ביידן נבחר רשמית למועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב/צילום: רויטרס

ג'ו ביידן נבחר הלילה (רביעי) באופן רשמי למועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. סגן הנשיא לשעבר נבחר בוועידת המפלגה, שהתקיימה באופן וירטואלי בשל התפשטות נגיף הקורונה, ויתמודד בבחירות בנובמבר מול הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ. הדמוקרטים הבטיחו לשים קץ לכאוס שמאפיין לדבריהם את ממשל טראמפ.

הבחירה סימנה את רגע השיא בקריירה הפוליטית של ביידן, שניסה להיבחר לנשיאות פעמיים קודם לכן ושימש לאורך השנים בשורת תפקידים בכירים בממשל האמריקני, בראשם סגנו במשך שמונה שנים של ברק אובמה. הדמוקרטים הבטיחו לשים קץ לכאוס שמאפיין לדבריהם את ממשל טראמפ. בלילה השני מתוך ארבעה של הוועידה הוירטואלית ברובה, שנושאו היה "מנהיגות היא חשובה", השתתפו כמה רפובליקנים בכירים.

ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל בסרטון קבלת המועמדות ליצוג המפלגה בבחירות. רויטרס
ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל בסרטון קבלת המועמדות ליצוג המפלגה בבחירות/רויטרס

התגובה הנרגשת של ביידן למינוי לא איחרה לבוא. "תודה רבה, רבה מאוד מעומק הלב", אמר בתגובה להכרזה, בשידור מביתו בדלאוור. "יש לזה חשיבות עצומה לי ולמשפחתי", הוסיף. הוא ינשא את נאום הזכייה הרשמי שלו ביום חמישי.

ביידן חגג את המינוי לצד זוגתו, ג'יל ביידן, ונכדיו בספריית בית ספר במדינת דלאוור. הנאום של ג'יל ביידן היה אישי והבולט ביותר בערב זה. היא ניסתה להציג למצביעים האמריקנים באופן אחר את הפוליטיקאי כאדם בעל אמפתיה עמוקה, אמונה וחוסן.

היא סיפרה כיצד האהבה ביניהם עזרה לו להחלים אחרי שאשתו הראשונה ובתם הפעוטה נהרגו בתאונת דרכים. "מעולם לא דמיינתי שבגיל 26 אשאל את עצמי 'כיצד לאחות משפחה שבורה?'", אמרה. התשובה, לדבריה, היא זהה גם עבור אומה שבורה: "באהבה ובהבנה". ג'יל ביידן הוסיפה כי "אם נפקיד את האומה הזו בידיו של ג'ו, הוא יעשה למשפחה שלכם מה שעשה לשלנו: יגבש ויאחד אותנו".

ג'ו ביידן בוועידת המפלגה הדמוקרטית, ארצות הברית, 19 באוגוסט 2020. AP
עכשיו זה רשמי. ביידן בוועידת המפלגה, הלילה/AP

הבחירה נתנה תוקף רשמי למה שהיה ידוע כבר חודשים, מאז שביידן לקח את ההובלה בבחירות הפנימיות במפלגה. היא הגיעה בתוך ניסיונו להציג לראווה את רוחב הקואליציה שלו זה הלילה השני ברציפות, כשהפעם שילב נאומים מפי ותיקי המפלגה כמו גם פרצופים חדשים יותר, על מנת לחזק את הטענה שיש בידיו את הניסיון והמרץ כדי להוות חלופה ראויה לטראמפ.

בין היתר, זה התבטא בכך שבפתיחת הלילה השני של הוועידה, קיבלו את הבמה שורת מחוקקים דמוקרטים צעירים יותר, שנחשבים לחלק מהאגף השמאלי יותר של המפלגה, כמו לדוגמא חברת בית הנבחרים הפופולרית מניו יורק, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז.

לצדם נאמו דמויות "מרכזיות" יותר כמו הנשיאים הדמוקרטים לשעבר ביל קלינטון וג'מי קרטר, בן 95, וכן שר החוץ בממשל אובמה ג'ון קרי. גם שר ההגנה לשעבר קולין פאוול הרפובליקני הביע את תמיכתו בביידן, ואלמנתו של הסנאטור המנוח ג'ון מקיין, שהיה מועמד המפלגה ב-2008, דיברה בשבחו של המועמד הדמוקרטי שהיה מיודד עם בעלה. טראמפ הרבה להתעמת עם הסנאטור, והמשיך לתקוף אותו גם אחרי מותו מ-2018.

ביל קלינטון בוועידת המפלגה הדמוקרטית, ארצות הברית, 19 באוגוסט 2020. AP
"לקחת אחריות - לא להפיל את האשמה". קלינטון, הלילה/AP

לאורך הערב, הנואמים הדמוקרטים השוו את הניסיון הרב של ביידן מול ההתנהלות של טראמפ ביחס למגיפת הקורונה ומהלכיו להפגיעה במוסדות השלטון. ביידן בן ה-77 מוביל בסקרים על טראמפ בן ה-74 לקראת הבחירות ב-3 בנובמבר.

"דונלד טראמפ אומר שאנחנו מובילים את העולם. טוב, אנחנו הכלכלה המתועשת הגדולה היחידה בה אחוזי האבטלה עלו פי שלושה", אמר קלינטון. "בזמנים כאלה, החדר הסגלגל צריך להיות מרכז שליטה. במקום זה, הוא מרכז סערה. יש רק כאוס. רק דבר אחד לעולם לא משתנה - הנחישות שלו להסיר אחריות ולהפיל את האשמה על אחרים".

קלינטון המשיך ועקץ את טראמפ, שניצח ב-2016 את רעייתו הילרי קלינטון. "המפלגה שלנו מציעה בחירה מאוד שונה: בחור עם הרגליים על הקרקע, שגורם לדברים לקרות. אדם עם משימה: לקחת אחריות, לא להפיל את האשמה; להתרכז, לא להסיט את תשומת הלב; לאחד, לא לפלג", אמר. "הבחירה שלנו היא ג'ו ביידן".

פאוול, שהיה שר ההגנה תחת הנשיא ג'ורג וו. בוש, והופיע בכמה ועידות רפובליקניות בעבר, הביע תמיכה במועמד הדמוקרטי. "המדינה שלנו זקוקה למפקד הראשי שדואג לחיילים שלנו באותה צורה שהיא הייתה עם משפחתו שלו. את ג'ו ביידן לא צריך ללמד את זה", אמר בסרטון שפורסם לקראת נאומו.

הנשיא לשעבר קרטר חיזק גם הוא את מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ואמר בוועידה כי "ביידן הוא האדם הנכון בנקודה הזאת בהיסטוריה של האומה שלנו".

ללא הנוכחות של הקהל שמאפיינות את ועדות המפלגות בדרך כלל, אחוזי הצפיה באירוע שנערך במילווקי, ויסקונסין, היו נמוכים יותר בהשוואה ל-2016. עם זאת, 10.2 מיליון צופים נוספים עקבו אחריה האירוע ברשת. בסך הכול, לפי קמפיין ביידן, הקהל הכולל מנה קרוב ל-30 מיליון איש.

טראמפ, שניסה להסב את תשומת הלב אליו בזמן הוועידה, ערך עצרת באריזונה, אחת ממדינות המפתח שיכולה להכריע את הבחירות. הוא אמר כי תכנית ההגירה של ביידן היא "קיצונית ורדיקלית" והמשיך לנסות לתאר אותו בתור בובה של השמאל הקיצוני. גם הוועידה הרפובליקנית תתקיים במתכונת מצומצמת בשל הקורונה, והיא תיפתח בשבוע הבא. טראמפ יישא את נאום קבלת המועמדות שלו מהבית הלבן, למרות ביקורות על השימוש הפוליטי במעון הנשיאותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully