וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: ההסכם בין ישראל לאמירויות היסטורי, סיפוח היה מחסל את השלום

מבלי להזכיר את טראמפ, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב בירך על הנורמליזציה בין המדינות. לדבריו, זה פרי מאמציהם של ממשלים רבים, כולל זה של אובמה שבו היה סגן. "הסיפוח היה גורם מכה אנושה לשלום"

בווידאו: אירוע בחירות משותף ראשון של ג'ו ביידן עם סגניתו קמלה האריס/צילום: רויטרס

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, בירך אתמול (חמישי) על ההסכם לנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות, ואמר כי זהו "צעד היסטורי" שיעזור להקל על המתיחות באזור. הוא הדגיש כי הוא מתנגד לכל סיפוח בגדה המערבית.

"היום ישראל ואיחוד האמירויות עשו צעד היסטורי לקראת גישור על הפילוג העמוק במזרח התיכון", אמר סגן הנשיא לשעבר. "ההצעה של איחוד האמירויות להכיר בפומבי במדינת ישראל היא מהלך מדיני מבורך, אמיץ ונחוץ מאוד", אמר ביידן. ההסכם, לדבריו, יעזור להבטיח שישראל תישאר חלק "אינטגרלי" מהמזרח התיכון.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת בחירות בדלאוור, 13 באוגוסט 2020. AP
"מהלך מדיני מבורך". ביידן, הלילה/AP

ב"הסכם אברהם", שתווך על ידי יריבו בבחירות בנובמבר, הסכימה ישראל להקפיא את תכניותיה לסיפוח חד-צדדי של חלקים מהגדה המערבית תמורת נורמליזציה עם אבו דאבי. "הסיפוח היה גורם מכה אנושה לשלום, וזו הסיבה שאני מתנגד לכך עכשיו והייתי מתנגד לכך כנשיא", אמר ביידן. "זה היה מחסל כמעט לחלוטין את פתרון שתי המדינות".

הצהרתו של ביידן לא הזכירה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובמקום זאת נאמר כי ההסכם התבסס על מאמציהם של "ממשלים רבים", כולל של ממשל אובמה שקדם לטראמפ ושבו שימש סגן, לטפח יחסים פתוחים יותר בין ישראל למדינות ערב.

רבים מחברי הקונגרס, כולל דמוקרטים, בירכו על ההסכם. הרפובליקנים שיבחו את טראמפ וחברי ממשלו בגיבוש ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully