וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בגן בחולון: בידי המשטרה יותר מ-50 סרטונים המתעדים אלימות

עודכן לאחרונה: 19.8.2020 / 19:11

מעצרן של שש עובדות הגן הוארך בחמישה ימים, כשנציג המשטרה טען כי בסרטונים נראות הסייעות כשהן מכות, מקללות ומאכילות בכוח פעוטות. המשטרה: "ככל הנראה רואים רק טפח כממה שהתחולל בגן". החשודות מכחישות את מעורבותן

בווידאו: עימות בין הורים לבני משפחות צוות העובדות החשודות בהתעללות בילדים בגן בחולון/צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרן של כל שש עובדות גן ילדים בחולון בחשד להתעללות בפעוטות. השופט עיכב את פרסום שמותיהן עד מחר ב-12:00 כדי לאפשר לסנגורים לפנות לבית המשפט המחוזי בעניין ולבקש איסור פרסום.

בדיון הארכת מעצרן טענה המשטרה כי בידיה יותר מ-50 סרטונים המתעדים אלימות מצד צוות גן כלפי הילדים. "עלה חשד שצוות הגן מתעלל בפעוטות תחת חסותן בתוך הגן. צפייה במצלמות עולה חשד ממשי לביצוע העבירות", אמר הטוען המשטרתי. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרן בתשעה ימים והשופט אמר כי יש עדויות לאלימות פיזית ומילולית.

הגננות החשודות בהתעללות בפעוטות במהלך הארכת מעצרן בבית משפט השלום, תל אביב 19 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
הגננות החשודות בהתעללות בבית המשפט, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

לדברי נציג המשטרה, "המקרים כללו אירועים אלימים מצד צוות הגן וכוללים שיח אלים ואגרסיבי, וכן דחיפות, סטירות, חניקה, האבסה והשלכת פעוטות". נציג המשטרה תיאר מקרי אלימות נוספים שבהם נראו הסייעות כשהן מכסות בשמיכות את הילדים ובאמצעות הרגל קיבעו אותן על גבי הפעוטות כדי שלא יוכלו להוריד אותן באופן עצמאי".

החוקר הסביר כי נגבו עדויות רבות של הורים לפעוטות ואמר כי "בשלב זה כשאנחנו בתחילת החקירה אנחנו רואים רק טפח ככל הנראה ממה שהתחולל בגן. יש פעולות חקירה רבות הנדרשות בביצוע שחלקן היחסי הגדול ניתנות לשיבוש".

המשטרה טענה לחשש משיבוש הליכי חקירה ואילו הסנגור טען כי הטענה היא שקרית שכן "הן ישבו בתחנה חמש שעות בחדר של מטר על מטר. כל הסנגורים ראו. תענה על זה, ישבו באותו חדר או לא?".
נציג המשטרה אמר כי "עילת שיבוש בתיק עולה מכך שמעורבות ידעו על המתרחש. קשרו יד אחת שהדברים לא יצאו החוצה עד שהוגשה התלונה".

עוד בוואלה!

החשד להתעללות בגן בחולון: הגננת מכחישה שידעה על המעשים

לכתבה המלאה
הורי הפעוטות שעבורו התעללות בגן בחולון במהלך הארכת מעצרן של הגננות בבית משפט השלום בת"א 19 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
הורי הילדים בדיון בבית המשפט בתל אביב, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

מוקדם יותר איתרה המשטרה כתובות נאצה על קירות גן הילדים בחולון. על קירות הגן נכתב "תישרפו בגיהנום, מפלצות", והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את הורי ילדי הגן, נכח בבית משפט השלום בתל אביב יחד עם כמה מההורים בזמן הדיון על בקשת המשטרה להארכת המעצר. "הגענו להשמיע את קולם של הקטינים, כדי לאפשר למשטרה לבצע את עבודתה, כך שכל המעורבים יועמדו לדין", אמר כרמלי, כשברקע דבריו התפתח עימות בין בני המשפחה של אחת העובדות לבין אחד ההורים.

הוא הוסיף כי "לא בכדי אתמול בתוך שעתיים מהגשת התלונות נעשו מעצרים. היום עוד 15 הורים צפויים להגיש תלונות, שמלוות במסמכים רפואיים".

אמא של אחת הפעוטות במהלך הארכת מעצר לגננות החשודות בהתעללות בגן בחולון בבית משפט השלום בת"א 19 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
אם אחד הילדים בגן במהלך הדיון, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

צוות הגן נעצר אתמול לאחר שהורי הגן הגישו תלונה בתחנת משטרת בת ים, בעקבות סרטוני אבטחה שהופצו ותיעדו כמה מהעובדות נוהגות באלימות כלפי הילדים, כשהן גוררת ילדים בידיהם, דוחפות ומטיחות אותם במזרנים.

הגננת החשודה הכחישה בחקירתה כל קשר לפגיעה לכאורה בילדים. לטענת עו"ד ששי גז, היא אינה מופיעה באף אחד מהסרטונים שנאספו במסגרת החקירה. גז טען כי היא כלל לא ידעה על המעשים שבהם נחשדות העובדות. "החשדות בדבר התעללות של מי מעובדות הגן בילדים נפלו עליה כרעם ביום בהיר", אמר. "מרשתי גננת מוכרת ואהובה בעיר מגוריה מזה 20 שנים. מעולם לא הובא בפניה מידע, מצד מי מן ההורים, בדבר התנהגות בלתי הולמת מצד עובדות הגן. מרשתי, אשר כואבת את כאבם של ההורים, מסרה גרסה מופרטת".

כתובות נאצה בגן הילדים בחולון בעקבות החשד להתעללות של סייעות בגן 19 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
כתובות הנאצה על קירות הגן בחולון, היום/דוברות משטרת ישראל

התיעוד שבו נראות הסייעות דוחפות ומכות את הפעוטות עורר כעס רב בקרב ההורים לאחר סדרה של אירועים דומים שאירעו במהלך השנה, בהם תועדו עובדי גנים וסייעות כשהם מכים פעוטות וילדים. המקרה האחרון אירע ב"גן טולי" ברמלה, וביום ראשון הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ארבע סייעות הגן, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי. זאת, בתום חקירת המשטרה ופרסום תיעוד ממצלמות האבטחה בגן שתיעדו יותר מ-200 מקרי התעללות במשך חודש וחצי.

התעללות בגן ילדים בחולון, 18 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
ההתעללות שנחשפה במצלמות האבטחה בגן הילדים בחולון/צילום מסך, ללא

עו"ד זוהר משה, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את אחת החשודות, טען כי מדובר באישה נורמטיבית ללא עבר פלילי. לדבריו, "היא מכחישה את החשדות נגדה ומשתפת פעולה עם חוקריה. היא מסרה את גרסתה לאירועים. בית במשפט התרשם שמדובר בעבירות ברף הנמוך וכי אינה נשקפת מסוכנות. אלמלא צורכי חקירה בית המשפט לא היה מהסס לשקול אפשרות שחרורה לחלופה".

עו"ד שרון חזות, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית חשודה נוספת, טען כי "הסייעת מפרנסת יחידה, משתפת פעולה באופן מלא עם חוקריה ומסרה את גרסתה לאירוע. בית המשפט החליט להאריך את מעצרה אך ורק בשביל צרכי חקירה. אנו מקווים שהמשטרה תמצא את חקירתה במהירות וביעילות והסייעת תשוחרר לביתה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully