וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה? מסיכות? מסיבת הבריכה ההמונית בווהאן נטולת הנגיף

העיר הסינית שבה התפרץ לראשונה הווירוס והייתה נתונה לסגר הנוקשה ביותר בעולם שבה לשגרה. בעוד שבמקומות אחרים בעולם זה נראה כמו עבר רחוק, בפארק מים בעיר הצטופפו רבים, מבלי ששמרו על מרחק

בווידאו: האפידמילוגית של ארגון הבריאות העולמי מגיבה למסיבת הבריכה ההמונית בווהאן/צילום: רויטרס

העיר הסינית ווהאן, מקור נגיף הקורונה, הייתה הראשונה בעולם שהוטל עליה סגר, ככל הנראה הנוקשה ביותר, אך עתה נראה שהיא חזרה לשגרה מלאה. אלפי מבלים התאספו בפארק מים לכבוד פסטיבל מוסיקה אלקטרונית, מבלי שעטו מסיכות או שמרו על מרחק.

במהלך סוף השבוע האחרון, פארק המים "מיה ביץ'" היה עמוס במבלים שהצטופפו ונעו לצלילי המוזיקה בזמן שהצטננו במים. אחרים צפו על אבובים שנדחסו בבריכה. הפארק כבר נפתח בסוף יוני, אבל הגשמים שירדו בעיר הותירו את התושבים בבתיהם. כ-15 אלף איש בממוצע מגיעים לפארק בסופי השבוע, כמחצית מהכמות באוגוסט אשתקד. הפארק מציע הנחות לחלק מהמבקרים.

פסטיבל בפארק מים בעיר ווהאן, סין, 15 באוגוסט 2020. GettyImages
מבלים הצטופפו ונעו לצלילי המוזיקה בזמן שהצטננו במים. פארק המים "מיה ביץ'"/GettyImages

סצינות כאלו עדיין בלתי-נתפסות בחלקים נרחבים בעולם, שעדיין נאבקים במגיפה. יותר מ-21 מיליון איש אובחנו בווירוס, ועשרות אלפי מקרים חדשים עדיין מדווחים מדי יום בארצות הברית, ברזיל והודו. עם זאת, ווהאן, שהחלה לשוב לשגרה בתחילת אפריל אחרי 76 יום של סגר תקיף, לא דיווחה על שום מקרה חדש מאז אמצע מאי. בעיר, בירת מחוז חוביי, חיים כ-11 מיליון איש.

אחרי ההתפרצות הקצרה באמצע מאי, עם שישה מקרים בקהילת מגורים בעיר, נערכו בדיקות מאסיביות על כ-6.5 מיליון איש. לפי הנתונים הרשמיים בסין, כ-60% מכלל 84 אלף המקרים במדינה אובחנו בווהאן, שם התגלה לראשונה הנגיף בדצמבר. ב-23 בינואר הוטל סגר מלא וחסר תקדים על העיר, וכל הכניסות אליה והיציאות ממנה נסגרו. על התושבים נאסר לצאת מהבתים אפילו כדי לרכוש מצרכים.

עוד בוואלה!

המבחן הגדול של ווהאן: מתוך 10 מיליון נבדקים - רק 300 נשאי קורונה

לכתבה המלאה
פסטיבל בפארק מים בעיר ווהאן, סין, 15 באוגוסט 2020. GettyImages
סצינות בלתי-נתפסות במקומות אחרים בעולם. פארק המים "מיה ביץ" בווהאן/GettyImages
פסטיבל בפארק מים בעיר ווהאן, סין, 15 באוגוסט 2020. GettyImages
אלפים משתכשכים מבלי לשמור על מרחק, פארק המים בווהאן/GettyImages

ערים אחרות בסין נקטו צעדים דומים, ועשרות מיליונים היו תחת מגבלות חמורות. עם זאת, כבר במרץ הגיע נשיא סין שי ג'ינפינג לווהאן על מנת להפגין ביטחון שהנגיף, שבינתיים כבר החל להשתולל במקומות אחרים בעולם, נמצא תחת שליטה בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully